user icon

Video: De acht mooiste bochten ter wereld?

  • Gepubliceerd op 11 feb 2016 13:21
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

De media-afdeling van de Formule E heeft een video op YouTube gezet met acht geweldige bochten uit de wereld van de autosport. Het Scheivlak van Circuit Park Zandvoort neemt een keurige vijfde plek in. Op één staat de bocht 130R van Suzuka. Opvallend is wel dat er geen enkele bocht van het circuit van Spa-Francorchamps in het lijstje is opgenomen.

 

Reacties (19)

Login om te reageren
  • joop

    Posts: 1.098

    Eau Rouge niet interessant genoeg??????

    • + 0
    • 11 feb 2016 - 13:28
    • JeePee

      Posts: 395

      Een makkelijke vol gas bocht met links en rechts genoeg asfalt om het volledige wegennet van Nederland van een extra rijbaan te voorzien? Nee. Eau Rouge is al jaren niet meer wat het ooit was.

      • + 0
      • 11 feb 2016 - 13:51
    • Ti2

      Posts: 237

      De Eau Rouge is saai.

      De Raidillon is waar vroeger de mannen zich onderscheidden van de jongens.

      • + 0
      • 15 feb 2016 - 10:24
  • General

    Posts: 729

    Ik heb zojuist het filmpje bekeken en kan me werkelijk helemaal NIET in deze top 8 vinden...
    Geen 1, niks, noppes, nada...

    • + 1
    • 11 feb 2016 - 13:36
    • Laguna seca (cork screw) is toch wel een erkend epische bocht, zowel in auto als motor sport

      • + 2
      • 11 feb 2016 - 13:47
    • mwah zitten best wat leuke bochtjes bij hoor, ik kan me wel in een aantal ervan vinden.
      1e bocht Brands Hatch bijv, Cork Screw..
      Of het allemaal in deze volgorde moet staan laat ik in het midden..

      Ik zou ook niet weten welke bochten uit de f1 circus er allemaal bij moeten, zoals hierboven reeds gezegd zijn deze grotendeels verpest.
      Circuit van Spa huisde eerst meerdere epische bochten zoals Eau Rouge, Blanchimont, Bus-stop, laatste is weg en rest is enkel door de gekleurde lijnen nog te onderscheiden van een grote asfalt vlakte.
      en wat te denken vd Parabolica, idem...

      • + 0
      • 11 feb 2016 - 15:33
    • General

      Posts: 729

      Cork screw is een bekende (en absoluut het visitekaartje van Laguna Sega) maar behoort zeker niet in de top zoveel...
      De bocht waar ze in het filmpje mee beginnen is een waar gedrocht, veel te smal en een miskleun voor de snelheid waarmee ze aankomen van het rechte stuk.
      Brandshatch is een snelle, blinde bocht door een dal maar zeker niet iconisch.
      Nee, zoals ik al zei; ik kan me er absoluut niet in vinden.
      Maar...
      "Jean Alesi" heeft ook gelijk, de iconische bochten met stijl zijn in de loop der jaren allemaal aangepast en hebben hun glans verloren.
      Misschien hadden ze dan de kwart mijl sprintbaan als voorbeeld moeten nemen?
      402 meter kaarsrechte weg nomineren als de bocht der bochten!

      • + 0
      • 11 feb 2016 - 20:39
  • wat dit filmpje met de Formule E te maken heeft snap ik sowieso niet, tussen al die bochten zit er geen 1 waar een Formule E bolide heeft gereden.

    • + 0
    • 11 feb 2016 - 13:41
  • PhyF1

    Posts: 242

    Doe dan gewoon een fotocollage, als je toch geen bewegende beelden meeneemt.

    • + 2
    • 11 feb 2016 - 14:04
  • Stelletje amateurs hebben dit samengesteld, ze hebben totaal geen benul

    • + 2
    • 11 feb 2016 - 14:07
  • Ik kan mij er ook niet echt in vinden. Die op de Nordschleife is dan misschien een verticale bocht door de sprong en de 130R staat er wel in maar Eau Rouge niet, echt heel vreemd. Men kan zeggen dat het een makkelijke pfff vol gas bocht is, links-rechts en naar links maar je zit ook met het hoogteverschil en het uitkomen ervan.

    • + 0
    • 11 feb 2016 - 14:10
  • Cypher

    Posts: 2.146

    Bocht 8 Istanbul park mist hier ook ...

    • + 0
    • 11 feb 2016 - 15:04
    • Op zich is turn 8 niet zo bijzonder. Voor mij persoonlijk wordt het pas interessant indien er tijden bij staan. Bv Vettel in de RB die in 3 bochten gewoon een halve seconde pakt op de rest.

      • + 0
      • 11 feb 2016 - 17:43
    • Cypher

      Posts: 2.146

      Voor mij is de moeilijkheid van de bocht ook een factor. Ik weet nog dat er op dit circuit gereden werd met 'one lap quali' ...

      Er gingen er altijd een paar in de fout hier

      • + 0
      • 11 feb 2016 - 18:00
    • En de rijders waren ook gewoon lyrisch over die bocht, die bocht maakte of kraakte je rondje.. 130r was geweldig maar is door die grote asfaltlaag toch echt minder interessant geworden, zoals zoveel bochten.

      • + 0
      • 11 feb 2016 - 23:34
  • Mr.Rofl

    Posts: 471

    Bij het verhaaltje van het Scheivlak heb ik geen enkele foto van Scheivlak gezien. Het eerste plaatje is de Kuhmobocht uitkijkend naar de Audi-S. De tweede is volgens mij Renaultbocht. Aan de binnenzijde van de curbs van Scheivlak liggen geen grastegels in de Renaultbocht wel. De derde is RobSlotenmakerBocht. En de vierde is tussen Vodafonebocht en Audi-S waar het club circuit weer op het grandprix circuit komt.

    • + 0
    • 11 feb 2016 - 15:42
  • Ik vind 't maar een krom filmpje...

    • + 0
    • 11 feb 2016 - 16:11
  • louc_

    Posts: 2.283

    Hier zijn duidelijk geen kenners bij betrokken geweest.

    • + 0
    • 11 feb 2016 - 17:54

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar