user icon

Ecclestone: "Formule 1 had Montreal nooit moeten verlaten"

  • Gepubliceerd op 14 jun 2010 09:41
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
De Grand Prix van Canada was in meerdere opzichten goede reclame voor de Formule 1. De race was leuk en spannend, en eindelijk waren weer eens volle tribunes te zien. Het evenement in Montreal was volledig uitverkocht.

Promotor Francois Dumontier dacht aan 300.000 bezoekers over drie dagen. Montreal sloot de Formule 1 na een jaar afwezigheid weer in de armen, tot tevredenheid van Bernie Ecclestone. “Het voelt goed om terug te zijn in Canada. Om eerlijk te zijn hadden we Montreal nooit moeten verlaten.”

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Waarom ben je er dan weg gegaan?? Bernie kan het hele F1 circus uit zijn eigen zak draaiende houden dus om geld zo het niet gegaan zijn, toch??

    • + 0
    • 14 jun 2010 - 09:49
    • Bij Bernie gaat het altijd om de knikkers en niet om het spel.

      • + 0
      • 14 jun 2010 - 09:57
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Bij oom bernie Geld speelt altijd een belangrijk rol.

      • + 0
      • 14 jun 2010 - 18:40
  • Nijhuis

    Posts: 653

    De bedragen die Ecclestone de circuits vraagt zijn echt belachelijk, zeker als je kijkt hoe hard er gezeurd wordt dat men de sport goedkoper wil maken. Kan echt niet...las laatst dat hij 300miljoen vraagt aan Turkije? Wordt tijd dat die man met pensioen gaat...

    • + 0
    • 14 jun 2010 - 10:06
    • dat was volgens mij 26 miljoen per jaar... 300 miljoen per jaar is niet terug te verdienen

      • + 0
      • 14 jun 2010 - 10:23
    • Nijhuis

      Posts: 653

      Sorry, ik wou 30miljoen typen, haha. :)

      • + 0
      • 14 jun 2010 - 10:55
  • Inderdaad, hij heeft de F1 groot gemaakt maar is nog steeds een geldwolf.

    • + 0
    • 14 jun 2010 - 10:35
  • Krijgen de teams niet een deel van het geld? Of krijgen de teams alleen een deel van het geld van de tv-gelden? De transport kosten werden voorheen ook altijd vergoed, indien je in de top9 bij de constructeurs eindigde. Ik weet niet of dat ook nog steeds het geval is?

    • + 0
    • 14 jun 2010 - 10:44
    • Behaal je punten in een weekend, krijg je de reiskosten van dat weekend vergoed. Althans, zo was het altijd. Wat jij zegt van vroeger t/m 9 gaat over de tv-gelden.

      • + 0
      • 14 jun 2010 - 11:31
  • Adnan

    Posts: 31

    Moet eerlijk bekennen dat ik het eens ben met Bernie.
    F1 zoals het is, is zijn product, hij heeft het gevormd zoals het is. Als wij een concept of product bedenken willen we dat ook volledig benutten / uitbuiten. Het geld wat hij aan de tracks vraagt, daarvan krijgen de teams ook een deel aan het eind van het jaar (afhankelijk van de eindstand). Daarnaast krijgen alle teams, die (een) punt(en) scoren reiskosten vergoed. en last but not the least: zolang er arabieren, russen en indiers rondlopen op aarde die de gevraagde bedragen voor een GP als kleingeld uit hun zak halen (om een gp te mogen organiseren), dan gaat de prijs zekers omhoog voor andere traditionele en historische tracks. Kwestie van vraag en aanbod.....wat dus effect heeft op de prijs.....

    • + 0
    • 14 jun 2010 - 10:59
  • Deze dwerg vergeet 1 ding te melden. Dat hij Canada MOEST terug nemen op de kalender anders zouden de aandeelhouders(de banken na failliesement van Kirch Mediagruppe)Bernie eruit bonjouren. 5 jaar voor $75 miljoen totaal. Bernie wou eerst dat bedrag per jaar hebben!!!

    • + 0
    • 14 jun 2010 - 11:34
  • Opa toch waarom wou je vorig jaar dan weg

    • + 0
    • 14 jun 2010 - 11:49
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Geld misschien

      • + 0
      • 14 jun 2010 - 18:46
  • Ik vindt het heel wat dat ie het toegeeft, ligt vaak niet in de eigenschap van een dictator :)

    • + 0
    • 14 jun 2010 - 11:59
  • Okay Bernie, fout erkend en hou dit nu in gedachten de volgende keer dat je Montreal het vel over de neus probeert te trekken.. Liever 1 x Montreal dan 3 races in het Verre danwel Midden-Oosten

    • + 0
    • 14 jun 2010 - 13:34
  • Stitch

    Posts: 5.311

    typisch geval van Alzheimer. Dat ie nu alweer vergeten is dat hij daar zelf verantwoordelijk voor was...

    • + 0
    • 14 jun 2010 - 17:02
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Lijkt me simpel. Eikelstein heeft gewoon niet genoeg dollars gevangen van Montreal en hefet de race toen gewoon weggehaald. Blijkbaar wordt zijn bankrekening nu toch weer goed gespekt dus is het ineens het beste circuit ooit. Geloof me, Eikelstein doet nooit iets zonder er zelf heel veel beter van te worden.

    • + 0
    • 14 jun 2010 - 18:03

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar