user icon

Vettel moest inhouden vanwege een versnellingsbakprobleem

  • Gepubliceerd op 14 jun 2010 08:22
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
De wankele betrouwbaarheid van Red Bull Racing begint de Oostenrijkse renstal parten te spelen. In de Grand Prix van Canada was het opnieuw raak, met twee versnellingsbakproblemen.

Bij Mark Webber werd al voor de race een probleem ontdekt en verving het team de bak, wat resulteerde in vijf plaatsen straf. Teamgenoot Sebastian Vettel kreeg tijdens de race met een haperende versnellingsbak te maken.

“Vanaf halverwege de wedstrijd had ik een versnellingsbakprobleem, waardoor ik rustig aan moest doen”, vertelt de Duitser. Hij maakt zich geen zorgen om de betrouwbaarheid. “Er is geen reden om in paniek te raken. Onze auto is goed en we kijken uit naar Valencia.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Nijhuis

    Posts: 653

    Hopelijk krijgen ze de zaken op orde, zodat niet McLaren nu simpelweg naar het WK kan rijden. Gister waren ze wel sterk, de zilveren pijlen.

    • + 0
    • 14 jun 2010 - 08:43
    • De zilver pijlen waren niet vooruit te branden in Montreal (Mercedes GP)

      • + 0
      • 14 jun 2010 - 12:01
    • Nijhuis

      Posts: 653

      Scherp. :)

      Ik bedoel uiteraard McLaren.

      • + 0
      • 14 jun 2010 - 21:00
  • Lorenzo

    Posts: 167

    Ik durf hem wel aan: Lewis Hamilton wordt wereldkampioen. Red Bull is gewoon te wisselvallig en bovenal te fragiel.

    • + 0
    • 14 jun 2010 - 09:41
    • Als Webber zijn bak vervangen heeft door de brush tegen the wall of champions in de qualli, dan is de RB zeeeer fragiel.

      • + 0
      • 14 jun 2010 - 12:06
  • Vettel: Er is geen reden om in paniek te raken. Onze auto is goed en we kijken uit naar Valencia.”

    Wat een onzin zeg, als hij echt zo goed is heb je niet (bijna) iedere race problemen.

    • + 0
    • 14 jun 2010 - 10:41
    • deze versnellingsbak problemen zaten eraan te komen, de bak liep op zen laatste loodjes, Webber wisselde uit voorzorg zijn versnellingsbak, en vettel hield hem erin.. hij versloeg webber, dus goede gok

      • + 0
      • 14 jun 2010 - 10:43
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Nou hij kan nog goed maken in komende races...

      • + 0
      • 15 jun 2010 - 00:24
  • wel mooie opmerking van vettel in de race,

    Horner:\'\' je moet de mannen voor je inhalen, het is voor een positie.\'\'

    Vettel:\'\' Hoe moet ik dat doen als ik slomer ben !!!!!!!.\'\'

    :D

    • + 0
    • 14 jun 2010 - 10:44
    • Was het niet \"hoe moet ik inhalen terwijl het team vraagt de auto te sparen\", anyway tis jammer om te zien dat ze wel een snelle auto hebben maar dat er op een aantal punten nog flink wat verbetert moet worden.

      • + 0
      • 14 jun 2010 - 10:59
    • ja zoiets kan het ook zijn geweest, ik wist de gezegde zinnen niet meer, maar wel wat ie bedoelde

      • + 0
      • 14 jun 2010 - 11:36
    • Ja was dat in Monaco niet ook met Hamilton? Dat ze hem eerst vertelden om Massa onder druk te houden en vlak erna dat hij rustiger moest gaan rijden.

      Af en toe zijn het echt oelewappers die race engineers.

      • + 0
      • 14 jun 2010 - 13:21
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Dat was idd Vettel die zich afvroeg hoe hij Button in moest halen terwijl hij rustiger aan moest doen. Hij klonk ook niet echt vrolijk. Wel jammer dat hij alweer problemen kreeg. Hij kon gedurende de eerste helft Button goed bijbenen en had de druk er ook aardig op staan.
      Wat betreft het kampioenschap zeg ik nu al dat Vettel geen wereldkampioen wordt. De RB gaat te vaak stuk. Van de 8 races heeft Vettel er nu 3 zonder problemen kunnen voltooien. Dat is dramatisch slecht. Dat de versnellingsbak aan z\'n einde zat zou best kunnen maar voor de rest is er bijna elk weekend wel wat met die auto.

      • + 0
      • 14 jun 2010 - 23:17
  • Smoesjes, onzin, Vettel was gewoon niet snel genoeg!!! Toch heren?

    • + 0
    • 15 jun 2010 - 11:33

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar