Hamilton: "Dit was echt een fantastisch weekend"

Lewis Hamilton kan tevreden terugkijken op zijn Grand Prix-weekend in Canada. De Britse McLaren-coureur was na 70 spannende ronden racen in Montreal de sterkste en eindigde voor zijn teamgenoot Jenson Button.

"Dit is echt een geweldig weekend geweest voor ons", vertelde Hamilton. "Vanaf dat ik op het circuit ben, vanaf woensdag, is alles perfect verlopen. Er waren veel Britse fans hier dit weekend en hun support heeft me echt wel geholpen. Het team heeft ook fantastisch werk verricht. Dit was een van de zwaarste races tot nu toe."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 15.285

    Voor het hele team was dit een fantastisch weekend. Dat zag je ook wel aan de reactie van Button tov Hammilton aan het eind van de race.
    Button heeft ook een hele goede race gereden, van P5 naar P2 is gewoon goed.

    • + 0
    • 13 jun 2010 - 20:54
  • Zoals ik al had verwacht heeft degene gewonnen met de beste tactiek en dat was gelukkig in het voordeel van Mclaren. Ik hoopte dat Lewis deze race ging winnen maar de dubbel is natuurlijk nog mooier! Goede zaken gedaan in de WK stand. Alonso heeft ook goed gereden, lijkt erop dat Ferrari al een deel van de update die in Valencia zou komen op de auto heeft gemonteerd.

    • + 0
    • 13 jun 2010 - 21:06
    • turbof1

      Posts: 2.049

      Ik denk dat het circuit de Ferrari gewoon veel beter ligt.

      • + 0
      • 13 jun 2010 - 21:17
    • Fusy

      Posts: 2.181

      turbof1@
      Het zou best kunnen ze hebben hier in het verleden altijd goed gedaan..

      • + 0
      • 13 jun 2010 - 21:39
  • gabini

    Posts: 830

    Ik denk dat Alonso De Ferrari sneller maakt dan dat die is.

    Als ik naar massa kijkt doet hij het een stuk beter.

    • + 0
    • 13 jun 2010 - 21:19
    • Ik dacht dat het over Hamilton ging. Of lees ik het weer verkeerd?

      • + 0
      • 14 jun 2010 - 11:46
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Je zag button dichtbij komen nadat hij alonso had gepasseerd,en hamilton reageerde meteen met een snelle ronden om mis comunicatie te voorkomen...

    • + 0
    • 13 jun 2010 - 22:34
  • Indrukwekkend optreden vandaag van Hamilton, er stond geen maat op! Ferrari zat er dit weekend eindelijk weer goed bij en heb genoten van Alonso-Hamilton, beetje jammer dat Alonso bezoek kreeg van die lotus in zijn inlap, anders zou hij voor Hamilton de pits uitgekomen zijn en hadden we een race tot de vlag gehad!

    Voor al die mensen die (tot nog toe niet hier) stellen dat Button later in de race \"ook zonder Chandok Alonso toch wel had ingehaald\", zijn zeker vergeten dat Alonso ijzersterk is in verdedigend opzicht. Hamilton had op het moment van inhalen meer momentum vanwege die Toro Rosso die niet aan de kant wilde gaan maar wel aan het eind van het rechte stuk de box indook. Als Lewis er moeite mee heeft om erlangs te komen heeft Button geen schijn van kans. Op Imola \'05 was Schumi sneller op de rechte stukken (net als de Mac nu) maar wist Alonso hem toch achter zich te houden voor kweeniehoeveel ronden (10+).

    • + 0
    • 14 jun 2010 - 00:34
  • f60

    Posts: 1.725

    Hamilton rijdt zeer goed, ik vond hem vorig jaar al de beste rijder van het veld, als hij zo voort doet dan verdient hij wel een wereldtitel volgens mij.

    • + 0
    • 14 jun 2010 - 12:30
  • gp

    Posts: 4.935

    Prachtig zoals die Hamilton rijd.Hopelijk wordt hij weer wereldkampioen dit jaar. Ik vond het wel spijtig dat Button weer dat geluk heeft dat Alonso werd gehinderd door een achterblijver.Wat heeft die Button toch onwaarschijnlijk veel geluk. Het is gewoon niet leuk meer.Alonso had gewoon op de tweede plaats moeten eindigen zoals hij verdiend had.

    • + 0
    • 14 jun 2010 - 15:19

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (46)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar