Sir Jackie Stewart teleurgesteld over prestaties Alonso in 2010
- Gepubliceerd op 12 jun 2010 17:35
-
29
- Door: Robin Smeets
"Fernando is een erg goede coureur en hij heeft zeker de kwaliteiten om hetzelfde te presteren als Schumacher bij Ferrari deed", vertelde Stewart, die vrijdag 71 jaar is geworden. "Maar het duurt toch wat langer dan ik had verwacht. Hij maakt nu meer fouten dan normaal, maar ook de auto is nog niet goed genoeg."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.760 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (29)
Login om te reagerenPosts: 3
Waarom word te pas ente onpas deze Metusalem aan het woord gelaten.
Ik kan me nog herinneren dat deze overjarige dramsok de huidge generatie coureurs degradeerde door te zeggen dat de huidige F1 auto\'s door iedereen bestuurt kon worden vervolgens was hij niet in staat om een rondje te rijden en eindigde vervolgens in de grindbak.
Posts: 31
@ Lab: Volgens mij bedoel je Niki Lauda....die beweerde dat de huidige auto\'s zelfs door een aap bestuurd kunnen worden, om vervolgens op de Nurburgring zelf te spinnen ....
Posts: 10.412
pff ouwe zeur. geef hem een goede auto en hij rijd de sterren van de hemel.. hij moet nu steeds op de limiet rijden ja dan gaat er wel eens wat mis.
Posts: 7.033
Sterren van de hemel? En dan in 2007 regelmatig om de oren krijgen van een rookie. Alonso is een goede coureur maar niet zo goed als de meeste denken. Het is niet zo dat hij er met kop en schouders bovenuit kan steken als de auto net zo goed is als Redbull en Mclaren.
Posts: 8.004
Een beetje kritiek is bij Alonso tot op hede wel terecht hij heeft zelf 3 redelijke fouten gemaakt, dat ie dat goed wegpoetst in de race is zeker een verdienste van de goede man maar, het was door zijn eigen toedoen dat ie daar uberhapt begon/stond. (jumpstart, vt3 monaco en quali Tukije).
Posts: 2.181
Kritieken kan je van alle kant kant verwachten,je prestaties niet zo hoger zijn dan wat men van jou gewend is,voraal als je in een ferrari rijdt.
Posts: 1.481
Lees ff de tekst voordat je wat zegt in plaats van op je teentjes getrapt te zijn omdat Alonso niet eerste staat.
Hij zegt toch: \"Hij maakt nu meer fouten dan normaal, maar ook de auto is nog niet goed genoeg.\"
Zie het laatste deel van de zin.
Posts: 696
Nietszeggend bericht van een Engelse held. Om dit te kunnen zeggen hoef je geen 3-voudig wereldkampioen te zijn.
Posts: 8.004
Maar zal wel de rede zijn waarom ie een microfoon onder zijn snufferd krijgt.
Posts: 1.481
Sorry dat bericht was voor Alonso Fan.
Posts: 49
Ik vind toch dat Stewart daar een punt heeft , komt er een beetje druk op hem te staan maakt hij de een fout na de ander.
Volgens mij wordt hij wat teveel opgehemeld in de media , maar maakt hij het op de baan allemaal niet waar .
Hij heeft misschien even een goede tijd gehad bij Renault , but it\'s done now, geef andere een kans zou ik zeggen ;-)
Posts: 696
Leer lezen, Stewart zegt niet dat wanneer er druk op Alonso komt, dat hij dan fouten maakt.
Posts: 2.788
Kat in het nauw maakt rare sprongen. Maar Massa presteerd niet veel beter/slechter dan alonso. Kan ook gewoon aan de auto liggen. Als alle teams een onderdeel per race erop zetten en ferrari wil een big bang in valencia maken, dan ben ik benieuwd of ze het gat verkleind hebben.
Posts: 7.177
Nope. Hij krijgt zijn laps echt niet voor elkaar (Massa) Maar ik denk dat we of volgend jaar moeten afwachten of afwachten waar het probleem ligt bij massa.
Posts: 3.145
Ik moet zelf ook zeggen dat Alonso momenteel geen waardig kampioen laat zien, hij maakt te veel fouten. Elk coureur kan deze Ferrari over zijn limiet rijden en vervolgens dus fouten maken, mijn idee bij een waardig WDC is dat hij weet de auto perfect op zijn limiet te rijden en er niet overheen te gaan.
Posts: 711
De kritiek is natuurlijk grotendeels wel terecht, hij heeft fouten gemaakt. Maar ik kan slecht tegen het feit dat iedereem alleen maar op hem loopt te zeiken, het feit is dat hij boven massa staat. PUNT
Posts: 15.285
Maar hij staat niet bovenaan in het WK ;)
Posts: 2.181
Maar ook niet zo ver achter,en dat kan op alle kant vallen..
Posts: 34
Hij heeft gelijk, Alonso is geen echte topper. Word bij Mc Laren door een rookie weggepoetst en laat verder behalve wat fouten niet veel zien.
Hij lult teveel en presteert te weinig.
Posts: 696
Leer lezen, Stewart zegt niet dat Alonso geen echte topper is!
Posts: 2.181
Klopt dat hij fouten heeft gemaakt die je van niet zo snel verwacht zoals de vals start in china en natuurlijk heeft hij een moeilijk met hamilton gehad,maar dat neemt niet van hoe goed correurs hij topper...
Posts: 2.181
Hij blijft wel een van de best correurs op dit moment.
Posts: 31
Stewart heeft gelijk in deze. Echter we moeten niet vergeten dat: Alonso tweevoudig kampioen is. (Dat wordt je niet zomaar). En daarnaast speelt ook nog het feit dat het niet eenvoudig is om een team als Ferrari en zeker de auto naar je hand te zetten. Schumacher deed er jaren over (waarin hij ook fouten maakte) en Prost wordt ontslagen door Enzo omdat hij de auto vergelijk met een truck.
Kimi heeft wat dat betreft geluk gehad, omdat Schumi een wereldteam en een winnend auto achter liet. Plus dat daarnaast Alonso en Hamilton in de Mclaren elkaar het leven zuur maakten. Maar goed...Als je met zoveel bombarie wordt binnengehaald dan zyn de verwachtingen hoog en zeker bij Ferrari..
Posts: 86
ik vind alonso echt een van de beste..
het is nu ook heel anders dan toen schumacher bij ferrari reed..
ferrari maakte de meeste test kilometers in een jaar + het trio todt brawn en schumacher maakte het team zo goed..
maar wat willen jullie nou jullie willen toch een competitief veld waar iedereen dicht om mekaar zit.. dat hebben we nu zo ongeveer in die jaren dat schumacher titel aan titel reeg vond ik er niks meer aan totdat de spanjaard kwam in 2005..
Posts: 699
[quote:totdat de spanjaard kwam in 2005..] Als in de trantvan, als je wint heb je vrienden? Die gozert reed al in 2001 in de F1, maar toen zag je hem niet.. hmm tja...
Posts: 696
Dan heb je weinig verstand van zaken. Alonso presteerde uitzonderlijk goed in die aftandse Minardi. Toen al kon je heel duidelijk zien dat hij absoluut talent had.
Posts: 10.412
waarom denk je dat hij bij renault kwam? niet omdat hij niks liet zien in dat hok van minardi (een gemis dat team trouwens)
Posts: 86
ik bedoelde meer van dat de f1 weer leuk begon te worden toen alonso wk werd..
ik weet ook wel dat hij toen al een paar jaar reed.
Posts: 57
Vergeet ook niet dat hij al in zijn 2de race voor renault een pole haalde en een 3rde plek. Tel daarbij de overwinning in hongarije op en ook dat hij ene michael schumacher op een ronde zette met een auto die eigenlijk tot de 4de tot 8ste plek behoorde.
Zo heeft iedereen wel een mindere periode. dat had shumi in 2003 ook. en waarom? de auto was niet zo dominant.
daar heb je je antwoord