user icon

Kansen voor Wehrlein bij Manor lijken verkeken

  • Gepubliceerd op 27 dec 2015 08:37
  • comments 11
  • Door: Mathijs Carolus

Na de bekendmaking dat Manor volgend jaar met Mercedes-motoren zal rijden circuleerden geruchten dat DTM-kampioen en Mercedes-protege Pascal Wehrlein volgend jaar voor het kleine Britse team zou gaan uitkomen. Manor is de enige renstal met nog twee stoeltjes vrij, maar de renstal lijkt te kiezen voor het geld van andere coureurs. Toto Wolff van Mercedes snapt de keuze van de renstal.

Op sportief vlak zou Wehrlein een goede keuze zijn geweest voor Manor. De 21-jarige Duitser heeft dit jaar al ervaring in de Formule 1 opgedaan bij Mercedes en Force India. Mercedes is bereid om Wehrlein op financieel vlak te ondersteunen, maar niet tegen elke prijs. Eerder dit seizoen gingen verhalen dat Manor minimaal tien miljoen dollar vraagt per stoeltje en dit zou voor Mercedes teveel zijn. Rio Haryanto is met steun van de Indonische regering een grote kanshebber voor een stoeltje, terwijl ook Will Stevens en Alex Rossi kans maken. 

Volgens Toto Wolff maken de grote bedragen die coureurs tegenwoordig moeten betalen voor een stoeltje de Formule 1 kapot. Will Stevens en Alex Rossi beschikken beide over een goed gevuld sponsorportfolio en lieten eerder weten goede hoop te hebben om volgend jaar opnieuw voor Manor uit te uit te komen. 

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ben blij dat manor eigen keuzes kan maken ze hebben daar gewoon heel veel geld nodig ,
    Begrijp ook niet dat ze geen b- team hebben bij merc waar ze talenten ervaring kunnen laten opdoen net als bij torro Rosso .Het lijkt erop dat Ferrari dat nu wel heeft met Haas daar hebben ze hun test rijder gestald . Ben bang voor het grote talent Ocon of hij ooit in de F1 kan rijden. Ze kiezen daar toch voor zeker .

    • + -1
    • 27 dec 2015 - 08:51
    • B-team? Wat is de definitie van een B-Team volgens jou...
      Haas heeft een samenwerkingsverband met Ferrari en is geen B-Team. Weet echt niet waar jij de wijsheid vandaan hebt dat dat wel zo is.
      En voor degene die het niet weten.. Toro Rosso is dus Geen (!!!) ik herhaal Geen (!!) B-Team van Red Bull.. Toro Rosso is een zelfstandig opererende Divisie binnen het Red Bull concern.
      Waarom nemen de mensen altijd te pas en te onpas het woord B-team in de mond. Kan iemand mij uitleggen wat dan een B-team is???

      • + -1
      • 27 dec 2015 - 12:46
  • underdog

    Posts: 76

    Waarom niet de motordeal betrekken in een stoeltje voor wehrlein.
    Motor goedkoper maken en wehrlein er in.

    • + 0
    • 27 dec 2015 - 11:07
    • Omdat Mercedes de arrogantie heeft te denken dat ze overal talenten binnen kunnen halen om ze vervolgens helemaal niets te kunnen bieden; of denken ze dat RBR hun satellietteam voor minder als 22 miljoen per jaar kunnen runnen?? Maar wel Ocon ook vastleggen. En Wehrlein. Ben benieuwd waar ze die jongens gaan stallen want ik heb het al eerder aangegeven; Mercedes heeft verder helemaal niets in de hogere single seaters. En een jaar aan de kant staan als reservecoureur die geen meter rijdt is slecht voor je carrière. Rosberg en Hamilton hebben 100% zeker een clausule in hun contract staan waarin staat dat ze beiden ALLE trainingen rijden. Dat zou ik namelijk ook eisen en ik denk dat de onderhandelaars van de heren nog wel wat slimmer, handiger en zeker ervarener zijn als ik.

      • + 1
      • 27 dec 2015 - 11:54
  • Capy5

    Posts: 190

    Blij dat Max voor RedBull gekozen heeft en niet voor Mercedes die hebben geen zin te investeren in talent lijkt het wel

    • + 1
    • 27 dec 2015 - 11:22
    • Het lijkt inderdaad alsof de focus daar meer ligt op het weghouden van talent bij teams die er wel wat mee willen doen. Of in ieder geval bereid zijn te investeren...

      • + 1
      • 27 dec 2015 - 11:55
    • Nee klopt, die houden het weer op Hamilton - Rosberg. Jammer dat ze niet doorselecteren, want deze combinatie lijkt niet goed te gaan voor 2016.

      • + 0
      • 27 dec 2015 - 13:38
  • Cinamon

    Posts: 202

    man man man.... wederom oud nieuws.
    Dit las ik 3 dagen terug al op andere sites......

    • + -2
    • 27 dec 2015 - 12:04
    • Dat zal gerust ik ook maar je schijnt te vergeten dat f1today gewoon kerst heeft gevierd en er 2 dagen geen nieuws was.

      • + 1
      • 27 dec 2015 - 12:39
    • Mirani

      Posts: 2.962

      Tja, er zaten een paar kerstdagen tussen... Dus mag het?

      • + 1
      • 27 dec 2015 - 13:51
  • Bsafranky

    Posts: 629

    Makt ow eige 's nie zo druk!

    • + 0
    • 28 dec 2015 - 09:41

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Marussia
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 19
  • Land GB
  • Geb. datum 28 jun 1991 (29)
  • Geb. plaats Roachford, GB
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park