user icon
user icon

Hamilton reed 587 ronden aan de leiding in 2015

  • Gepubliceerd op 10 dec 2015 11:46
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Lewis Hamilton heeft dit jaar de meeste rondjes aan de leiding gereden. Niet heel schokkend, aangezien de Brit de meeste pole positions behaalde, de meeste races won en de titel pakte. Hamilton reed 587 ronden op kop in 2015. Teamgenoot Nico Rosberg leidde meer dan tweehonderd ronden minder. Felipe Massa verdiende een eervolle vermelding met toch nog 19 rondjes aan de leiding.

 

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Da's ook gelijk de enige manier waarop ze kunnen winnen daar. Zodra ze niet gelijk voorop rijden zijn ze gelijk gezien, Rosberg en Hamilton.

    • + -1
    • 10 dec 2015 - 11:52
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Dat wordt ook al jaren over Vettel gezegd...

      Het geeft meer nogmaals aan hoe oppermachtig die Mercedes is.

      Enige getal wat hierin nog ontbreekt: hoeveel ronden waren er dit seizoen? Want er hebben nog wel meer coureurs een keer de start-finish lijn gepasseert in leidende positie, toch?

      • + 2
      • 10 dec 2015 - 11:55
    • Hamilton heeft vaak genoeg laten zien dat hij een meester in het inhalen is. Alleen reed hij in dit geval al aan kop. Bij Rosberg moet ik je wel gelijk geven. Die kan in de helft van de gevallen al niet winnen als hij aan kop rijdt. Dan is er een "windvlaag" oid en dan laat hij de winst alsnog liggen.

      Aan kop rijden is inderdaad ook de enige manier om te winnen. Zeker aan het eind van de laatste ronde ...

      • + 0
      • 10 dec 2015 - 12:00
    • Tony

      Posts: 974

      @F!
      Zit je diep he, dat Rosberg toch nog de laatste 3 wedstrijden heeft gewonnen?

      • + 0
      • 10 dec 2015 - 13:04
    • Concalves

      Posts: 505

      @Wouter Noem een andere coureur die net als Hamilton een race won in Duitsland 2011 won. KAN JE NIET. Hamilton is de beste overtaker, er is geen betere overtaker.

      www.youtube.com/watch?v=-acsKszvYOo

      www.youtube.com/watch?v=13ul64m9M88

      • + 0
      • 10 dec 2015 - 17:27
  • Hup Massa :) Zo zie je maar weer hoe slecht Raikkonen en Bottas zijn... -sarcasme- voor wie het nog niet als zodanig herkende, ghoh hoh hoh.

    • + 0
    • 10 dec 2015 - 12:00
  • LimboF1

    Posts: 4.051

    Men vergeet ook te vermelden hoe machtig de Mercedes is en dat Rosberg ook niet altijd goed presteerde.

    • + 0
    • 10 dec 2015 - 13:09
    • gp

      Posts: 3.721

      De enige reden dat je dit zegt is omdat je denkt dat Hamilton niet zo bijzonder is en gewoon wint omdat de mercedes oppermachtig is. Rosberg doet het volgens mij heel goed en ik zie maar een rijder in het veld die het misschien beter zou doen en dat is Alonso.

      • + 2
      • 10 dec 2015 - 13:34
    • ik heb helemaal niks met dat /Mercedes team maar als ze zo'n duo durven in te zetten, Hamilton/Alonso dat zou ik wel gaaf vinden, maar ik denk dat Toto het allemaal wel best vind zo...

      • + 0
      • 10 dec 2015 - 13:46

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.945
  • Podiums 81
  • Grand Prix 102
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar