user icon


Coureurs vinden bandenregels maar verwarrend

  • Gepubliceerd op 04 dec 2015 14:56
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

De internationale autosportbond FIA keurde deze week de nieuwe bandenreglementen voor 2016 goed. Coureurs kunnen volgend jaar elke Grand Prix kiezen uit drie compounds. Bandenleverancier Pirelli kwam met een waslijst aan punten om het een en ander te verduidelijken.

Alleen maakte de uitleg van de Italiaanse bandenfabrikant het er niet duidelijker op. Oud Formule 1-coureur Karun Chandhok: "Ik krijg al hoofdpijn als ik al deze regels lees." En Romain Grosjean voegde toe: "Tot nu toe zijn de nieuwe reglementen niet echt helder. Gelukkig heb ik een engineer om me te helpen."

 


Reacties (16)

Login om te reageren
  • Mika Kimi

    Posts: 183

    En wat moeten de fans hiervan denken? De meeste hardcore fans zullen er wel uitkomen maar dit zal de gemiddelde kijker wel afschrikken. En dat over banden. Goed bezig weer FIA, chapeau.

    • + 1
    • 4 dec 2015 - 14:59
  • Gisteren bleek op dit forum al dat wij er als fans ook niet veel van snappen. Heel fijn, hoe maak je je eigen sport te ingewikkeld? Nou zo dus.

    • + 1
    • 4 dec 2015 - 15:01
  • Gelukkig heeft hij een goede band met zijn engineer....

    • + 3
    • 4 dec 2015 - 15:12
    • Meneer Grosjean, hoe wilt u uw banden geserveerd hebben? Soft. Medium of rare ??

      • + 1
      • 4 dec 2015 - 16:42
  • slevin

    Posts: 140

    De formule 1 is net de EU kapot gereguleerd met een rubberen stoeptegel beleid.

    • + -1
    • 4 dec 2015 - 15:16
  • Ze hadden bij het oude systeem moeten blijven alleen hadden de teams en rijders de vrijheid moeten krijgen en hoe ze banden willen bevestigen. Dus als een coureur medium achter banden wilt en soft voorbanden moet dat gewoon kunnen. Alleen daar hadden ze een wijziging in moeten brengen. We gaan nu alleen maar conservatieve keuzes zien.

    • + 2
    • 4 dec 2015 - 15:21
  • haha wat een lachtertje dit. maken ze regels die zelfs de coureurs niet begrijpen. wat willen ze dan van de fans verwachten. gisteren kwamen wij er nog maar net uit. laat staan wat nieuwe fans er wel niet van moeten denken.

    • + 1
    • 4 dec 2015 - 15:32
  • Wacht ff, dan pak ik mn wiskunde boek dr bij. Misschien staat het daar in.......

    • + 1
    • 4 dec 2015 - 15:35
  • Het zal wel aan mij liggen, maar er is echt niks moeilijks aan deze regels. Dat de fans (hierboven) weer aan het zeiken zijn is dan weer typisch, ze vragen om een oplossing voor de banden (vrije banden keuze/tyre war), ze krijgen vrij bande keuze (met compromise, maar zo werkt dat) en dan is het nog niet goed.

    En anders wacht je maar gewoon tot de eerste race, en vel dan je oordeel.

    • + 3
    • 4 dec 2015 - 15:43
    • Is het op voorhand niet begrijpen vd regels en dit aangeven dan sowieso gezeik? Nee toch? Je kunt dit toch gewoon niet begrijpen ZONDER dat het gezeik is?

      • + 1
      • 4 dec 2015 - 16:23
    • @zeswieler

      Niet begrijpen is geen punt, dan wordt dat zo goed mogelijk uitgelegd of je doet zelf wat onderzoek. Maar dat melden kan ook zonder dat het gepaard gaat met vooroordelen (terwijl je er naar eigen zeggen niks van begrijpt), sarcasme of een neerbuigende toon. Zoals hierboven wel het geval is.

      Ik had in mijn post eigenlijk nog een link staan, maar is schijnbaar niet door de filters gekomen. Poging 2: www.reddit.com/r/formula1/comments/3vd2qc/simple_guide_to_2016_tires/

      • + 0
      • 4 dec 2015 - 18:50
    • bedankt voor je toelichting Jaques.

      • + 0
      • 8 dec 2015 - 20:01
  • Wat heeft Chandok nou te zeggen eigenlijk?

    • + 1
    • 4 dec 2015 - 15:58
    • Yess ssirr, I don't undersstanddd ( Denk het Indiaase accent er even bij )

      • + 0
      • 4 dec 2015 - 16:43
  • Owoh, ze hebben het niet begrepen.
    De regels hadden aan banden moeten worden gelegd, niet andersom.

    • + 1
    • 4 dec 2015 - 23:06

Gerelateerd nieuws



SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 153
  • Podiums 1
  • Grand Prix 95
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (33)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar