user icon
user icon

Vandoorne geniet van test in de Super Formula

  • Gepubliceerd op 25 nov 2015 13:39
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Stoffel Vandoorne is tussen de twee GP2-ronden in het Midden-Oosten even naar Japan gevlogen voor een testdag in de Super Formula. De Belg gaat zijn werkzaamheden als reserverijder bij McLaren-Honda volgend jaar waarschijnlijk combineren met racen in de Japanse klasse.

De GP2-kampioen testte op het circuit van Suzuka voor Docomo Dandelion Racing. Vandoorne: "Het was een gave ervaring in de Super Formula-auto. Het was geen gemakkelijke dag met allerlei technische problemen, maar ik heb genoten van elke seconde."

"Ik heb eindelijk op het machtig mooie circuit van Suzuka mogen rijden. Nu is het terug naar Abu Dhabi en de GP2 voor het laatste raceweekend van dit jaar. Nog even knallen."

 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • k.w

    Posts: 604

    GO ! Stoffie.. Go !.. En dat we je snel op de grid van de F1 mogen zien staan..

    • + 2
    • 25 nov 2015 - 13:58
    • M Benz

      Posts: 1.152

      Yep, zou zeker mooi wezen! Op zijn resultaten is niets af te dingen :)

      • + 2
      • 25 nov 2015 - 14:11
  • PaulSzu

    Posts: 147

    Schande eigenlijk dat hij daar zijn heil moet gaan zoeken ipv Formule 1.
    Maar het zijn wel vette wagens, een racewagen zonder al te veel poespas. Dat dan weer wel.

    • + 1
    • 25 nov 2015 - 14:19
    • Tja, hij zit nu eenmaal vast aan McLaren

      • + 0
      • 25 nov 2015 - 14:52
    • Onderschat de Super Formula maar niet, er is geen enkele racewagen zo snel rond over Suzuka, op een F1 na.

      • + 0
      • 25 nov 2015 - 15:00
  • BeaR

    Posts: 1.695

    Heel mooi, nu hopen dat alles er ook uit komt.

    • + 0
    • 25 nov 2015 - 16:38
  • Boutsen

    Posts: 709

    Vandoorne reed de 8ste tijd op 23 rijders. Stanaway 5e tijd. Niet slecht van de GP2 jongens ook al waren de omstandigheden blijkbaar niet al te bijster. Technische problemen en vooral heel wisselvallig weer.

    't Zou een mooie serie zijn om in te racen volgend seizoen, maar het is eigenlijk een aanfluiting dat krabbers met teveel geld en ouwe knarren de voorkeur krijgen op echt talent. Meh.

    • + 0
    • 25 nov 2015 - 19:22
  • 500PK

    Posts: 138

    Als het zo'n geweldig talent was geweest, had ie wel een zitje voor volgend jaar gehad.
    24 jaar is al vrij oud....het is te hopen voor hem dat ie in 2017 een kans krijgt, anders houdt het snel op voor hem.
    Sorry voor de Belgen...maar jullie gaan wel naar het EK.:)

    • + 2
    • 25 nov 2015 - 21:48
  • 500PK

    Posts: 138

    Excuus....23 jaar.
    Ook al vrij oud...:)

    • + 2
    • 25 nov 2015 - 21:50
    • k.w

      Posts: 604

      Dus elk talent haalt zonder moeite de f1 ? ! ?... Dan ken jij een andere huidige f1 dan ik... nee bijlange na niet elk talent geraakt waar hij zou moeten zijn.. Met zo veel teams in geld nood is het nu meer dan anders dollars en sponsoren mee brengen.. En van stoffel weten we dat hij een laat bloeier was met zijn talent en kunnen.. Is ook later pas opgepikt door het Mclaren team in tegenstelling dan andere op iets vroeger leeftijd voor zo ver ik weet

      • + 1
      • 26 nov 2015 - 09:47

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar