user icon

Vandoorne tekent bij Dandelion in Super Formula

  • Gepubliceerd op 12 feb 2016 09:06
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

De overstap van Stoffel Vandoorne naar de Super Formula is eindelijk beklonken. De Belg zal in 2016 uitkomen voor Docomo Team Dandelion Racing. De GP2-kampioen van vorig jaar combineert het racen in de Japanse serie met zijn werkzaamheden als reserverijder bij McLaren-Honda.

 

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Nice! Hopelijk volgend jaar in de F1 te bewonderen!

    • + 2
    • 12 feb 2016 - 09:24
    • Of als Alonso er genoeg van heeft dit jaar al?

      • + 1
      • 12 feb 2016 - 09:49
    • Dat zal niet.. Ik denk dat Alonso stiekem ergens nog hoopt op nog 1 keer dat wereldkampioenschap..

      • + 0
      • 12 feb 2016 - 09:54
    • Ik denk dat één van de twee McLaren coureurs volgend jaar er niet meer bij is en dat Vandoorne dan zal instappen.

      • + 1
      • 12 feb 2016 - 14:16
  • "werkzaamheden als reserverijder bij McLaren-Honda" Veel wachten en hopen!

    • + 2
    • 12 feb 2016 - 09:40
    • Van alle reserverijders is hij in ieder geval wel degene die al kilometers heeft afgelegd dit seizoen.

      • + 1
      • 12 feb 2016 - 10:07
  • 't zal meer een opvulseizoen worden en deze maal eens zonder titelambities.
    Gewoon om in het raceritme te blijven en Honda een dienst te bewijzen.
    Toyota zwaait daar de scepter en Honda deed vorig jaar nooit mee voor de overwinningen.
    Af en toe een podiumplaats moet wel lukken.

    • + 1
    • 12 feb 2016 - 09:55
    • ives

      Posts: 1.233

      Inderdaad net even opgezocht en dat team werd 5e met nog geen derde van de punten van de nummer 1. Lijkt inderdaad puur een noodoplossing om een tweede Magnussen scenario te vermijden en Stoffel in racevorm te houden. En ik denk dat ze McLaren voor 2017 echt wel een zitje voor hem gaan vrijmaken. Ik verwacht dat Button er na dit jaar sowieso (gedwongen) de brui aan geeft. En ofwel blijft Alonso als hij er nog heil in ziet, anders gaan ze misschien wel voor een transfer.

      Hamilton zou kunnen terugkeren na titel nummer 4 of uit frustratie als Rosberg ineens een jaartje beter blijkt en hij onvoldoende steun van het team voelt zogezegd.
      Red Bull zit tegen dan met een luxeprobleem van 4 sterke rijders (Ricciardo is al een 3x racewinnaar, Kyvat was dit jaar ster, Verstappen krijgt sowieso een RBR zitje om hem niet kwijt te spelen).
      Misschien Hulkenberg of een herkansing voor Perez. Grosjean vanwege de connectie met Boullier?

      • + 1
      • 12 feb 2016 - 10:01
  • Maxiplus

    Posts: 399

    Werkzaamheden bij Mclaren met het aantal testdagen dit jaar bestaan dus hoofdzakelijk uit nagelbijten.
    En natuurlijk is Stoffel dolgelukkig met het mogen rijden van de Super formula, daar deed hij het allemaal voor.
    Om alvast voor 2017 in de stemming te komen kan hij ook dit jaar oefenen met roepen over de boordradio: "GP2 engine, GP engine"

    • + 2
    • 12 feb 2016 - 10:06
  • Lekker man heel het seizoen gratis sushi eten!

    • + 0
    • 12 feb 2016 - 10:30
  • meow-F1

    Posts: 158

    goeie voorbereiding op de formule 1, en dan hopen dat er in de toekomst een keer een stoeltje beschikbaar komt?

    • + 1
    • 12 feb 2016 - 10:38
  • Zou hij in deze klasse in de top 3 eindigen dan bewijst hij nogmaals zijn superioriteit

    • + 1
    • 12 feb 2016 - 10:44
    • En als hij buiten de top 3 eindigt?

      • + 0
      • 12 feb 2016 - 12:05
    • NicoS

      Posts: 12.664

      Dan niet....;)

      • + 0
      • 12 feb 2016 - 12:15
    • ook niet een beetje?

      • + 0
      • 12 feb 2016 - 12:22
    • Lijkt me een hele uitdaging en weinig waarschijnlijk.

      • + 0
      • 12 feb 2016 - 12:23
  • louc_

    Posts: 2.283

    Dit jaar was Vandoorne beter af zonder McLaren, dan reed ie nu voor Renault. En stel nu dat McLaren hem toch geen zitje aanbied.

    • + -1
    • 12 feb 2016 - 12:56
  • Alonso is 'gek' (eigenwijs) genoeg om er zo maar mee te stoppen mocht het nog steeds zo,n drama zijn in 2016....

    • + 0
    • 12 feb 2016 - 13:15
  • Gummy

    Posts: 257

    Als we de cijfers erbij halen van het afgelopen jaar was dit team een middenmoter. Wie weet kan hij nu de dominante Toyota's verslaan? Dat zal hem of meer doen opvallen of hij drijft uit beeld En komt in de category van Perez en Magnussen terecht. Maar hopelijk kan hij het verschil maken daar.

    • + 0
    • 12 feb 2016 - 13:28
  • Winnen die beker en volgend jaar Formule 1 ! Max en Stoffel, leuker kan het niet worden, makkelijker wel.

    • + 0
    • 12 feb 2016 - 14:00
  • Moet een droom voor hem uitkomen...de Super Formula! Idd, it's been a long time coming.....

    • + 0
    • 12 feb 2016 - 18:05

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BE
  • Geb. datum 26 maa 1992 (29)
  • Geb. plaats Kortrijk, BE
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar