user icon

Race of Champions: Vettel kampioen

  • Gepubliceerd op 22 nov 2015 12:27
  • comments 15
  • Door: Mathijs Carolus

Ferrari-coureur Sebastian Vettel heeft het individuele kampioenschap van de Race of Champions gewonnen. De viervoudig wereldkampioen Formule 1 versloeg in de finale Le mans-coureur Tom Kristensen. Vettel boekte een vrij simpele zege, zijn concurrent schoot in de eerste ronde al de bandenstapels in. Kristensen was eigenlijk bij voorbaat al kansloos, aangezien er problemen waren met zijn auto. Uiteindelijk wist Vettel beide heats te winnen. Het is de eerste individuele zege voor Vettel tijdens de Race of Champions, nadat de Duitser eerder al wel zes keer de Nations Cup wist te winnen. 

Beide heats kenden dus weinig spanning in het Olympisch stadion in Londen. Vettel had in zijn eerste heat een halve seconde gepakt op Kristensen, in de tweede heat ging Kristensen al vrij snel in de fout. Vettel had in de voorrondes David Coulthard verslagen, terwijl Kristensen zijn finaleplaats pakte ten faveure van Alex Buncombe. 

In de heats voor de finale waren er ook wat verrassingen. Zo werd Red Bull-coureur Daniel Ricciardo al vroeg uitgeschakeld, terwijl Romain Grosjean werd verslagen door BTCC-coureur Jason Plato. Voor Jenson Button zat het er ook al vroeg op, nadat hij werd verslagen door Williams-coureur Felipe Massa. In de strijd om de Nations Cup werd Duitsland geen kampioen. Die titel ging naar Plato en Prialx, beide verenigd tot Team Engeland 1. 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • JaapB

    Posts: 1.180

    Ik vind die hele race of the champions gewoon kansloos. Willen ze het goed doen moeten ze gewoon die landenteams los laten en gewoon puur individueel alles doen. Ook moeten ze gewoon alleen kampioenen van max 5 jaar geleden mee laten doen en niet mensen die al 12 jaar geleden in één of andere klasse kampioen geworden zijn.

    • + -5
    • 22 nov 2015 - 12:46
    • Cypher

      Posts: 2.144

      Tja, dan kijk je toch niet?

      In de 'Champions league' doen toch ook niet alleen kampioenen mee?

      Het gaat er gewoon om dat de coureurs tegen elkaar racen, lol hebben en dat het ook voor het publiek vermakelijk is. Ik heb er in ieder geval met plezier naar gekeken, en het had er alle schijn van dat ook de coureurs het erg naar hun zin hadden.

      • + 1
      • 22 nov 2015 - 13:14
    • Als ze het echt goed willen doen, dan maken ze een lijst van de belangrijkste kampioenschappen en nodig je alleen de kampioenen daarvan uit. Desnoods aangevuld met wat qualiferers (runner ups enzo). Dan heb je pas echt een race of champions. Nu had je 6 F1 coureurs, maar de kampioen deed niet mee.

      • + 0
      • 22 nov 2015 - 13:33
    • Levano

      Posts: 802

      Ik zie liever Coulthard rijden dan Hamilton... :D

      • + 1
      • 22 nov 2015 - 15:51
    • AtteH

      Posts: 1.563

      Haha Coulthard had volgens mij een leuk avondje daar voor gehad! Hij zag er niet zo fris en helder uit!

      • + 0
      • 22 nov 2015 - 21:05
    • LimboF1

      Posts: 4.821

      Ik wil niet zeggen dat het kansloos is, maar ze moeten zich aan het orginele concept houden. Dat wil zeggen alleen kampioenen en uit welke klasse maakt niet uit. Mij maakt het ook niet uit wanneer ze ooit kamioen zijn geweest, maar het stoort mij wel ontzettend dat ze een Suzie Wolf laten meerijden. Ergens vindt ik het zelfs beschamend en niet netjes tegenover de echte kampioen doe meerijden.

      • + 0
      • 22 nov 2015 - 21:29
  • louc_

    Posts: 2.282

    Vettel een echte kampioen.

    • + 6
    • 22 nov 2015 - 12:58
    • LimboF1

      Posts: 4.821

      Nu hopen dat hij volgend jaar in de Ferrari ook gaan doen, dan is het echt feest.

      • + 0
      • 22 nov 2015 - 21:30
  • General

    Posts: 729

    Misschien ligt het aan mij (aangezien ik verder hier nog niemand opmerkingen over heb zien maken), maar ik vond persoonlijk de lay-out van de baan nogal saai en inspiratie loos...
    Het leek meer "slot racen" (speelgoed racebaantje) dan een Race of Champions.
    Ik heb de ROC live gekeken maar vond er daardoor maar weinig aan.

    • + 1
    • 22 nov 2015 - 13:58
    • De baan moet in een stadium passen

      • + 0
      • 23 nov 2015 - 12:59
  • Hansnah

    Posts: 304

    Wat ik er (vroeger) van heb gezien vond ik het weinig spannend.
    Het wordt weer tijd voor dat kartingevenement in Bercy, waar alle toppers mee deden.
    Dat was tenminste altijd spannend!

    • + 3
    • 22 nov 2015 - 14:01
    • Waar christoff Bouillion iedereen elke keer weer aan gort reed qua snelheid, hahaha

      • + 0
      • 22 nov 2015 - 16:20
  • -Baron-

    Posts: 3.091

    "Vettel boekte een vrij simpele zege, zijn concurrent schoot in de eerste ronde al de bandenstapels in. Kristensen was eigenlijk bij voorbaat al kansloos, aangezien er problemen waren met zijn auto."

    ?!?

    De eerste heat won Vettel gewoon. Niks geen problemen voor voor Kristensen. Daarna switchte ze voor heat 2 naar de buggy's. Kristensen's buggy had daar problemen dus switchte ze naar de X-Bow. Nog steeds heat 2. Kristensen was dus helemaal niet bij voorbaat kansloos...

    • + 3
    • 22 nov 2015 - 21:44
  • Meike

    Posts: 24

    Ik mis de kartwedstrijden zoals ze vroeger waren in Berci.. met veel F1 coureurs en andere coureurs uit andere klasses.. Dat was echt spectakel.. Race of The Champions vind ik maar een slap aftreksel eerlijk gezegd.

    • + 0
    • 22 nov 2015 - 22:08
  • Heb de tweede dag niet meer gekeken in de veronderstelling dat Priaulx wel makkelijk zou winnen. Die reed Vettel toch flink naar huis tijdens de nations cup wedstrijd. Volle seonde coorsprong op de finish.

    Misschien iets teveel feest gevierd.

    • + 0
    • 23 nov 2015 - 13:02

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar