user icon


Wehrlein schat kans op Formule 1 stoeltje op vijftig procent

  • Gepubliceerd op 21 nov 2015 14:40
  • comments 16
  • Door: Mathijs Carolus

Pascal Wehrlein werd dit jaar de jongste DTM-kampioen ooit. De 21 jarige Duitser combineerde zijn rol als racecoureur voor Mercedes in de DTM met een reserverol bij het Formule 1-team van Mercedes. Daarnaast testte Wehrlein ook een aantal keren voor Force India. Gevraagd naar zijn kansen op een Formule 1 debuut in 2016 geeft Wehrlein zichzelf vijftig procent kans.

Wehrlein heeft enkel nog kansen bij het kleine Manor Marussia. Het Britse team rijdt vanaf volgend seizoen met Mercedes motoren en dat team zou een korting kunnen krijgen op de motoren wanneer het Wehrlein een stoeltje geeft. Wehrlein over zijn kansen voor volgend seizoen: "Ik hoop dat het lukt een stoeltje in de Formule 1 te veroveren, maar het wordt lastig. De meeste teams zitten al vol. Als een racestoeltje niet lukt, dan ga ik mij niet volledig storten op een reserverol. Ik zou graag meer rijden in de Formule 1 volgend jaar, ook met een paar vrije trainingen zou ik blij zijn. Ik wil niet een jaar niet actief zijn in een competitieve klasse. Eigenlijk zie ik een rol als reserve dus niet zitten."

Wehrlein komt na de Grand Prix van Abu Dhabi weer in actie voor het team van Mercedes. Bandenleverancier Pirelli organiseert na de race een bandentest op het Yas Marina Circuit. De meeste teams hebben aangegeven daar aan deel te zullen nemen. 


Reacties (16)

Login om te reageren
  • Capy5

    Posts: 190

    Whoe zit dat met zijn superlicentie ?

    • + 0
    • 21 nov 2015 - 15:27
    • Da's simpel: die heeft ie niet en zal ie ook niet krijgen lijkt me. Zou niet weten waarom. Buiten dat ik hem geen uitzonderlijk talent vindt.

      • + 0
      • 22 nov 2015 - 00:40
    • Die heeft ie wel Beemerdude... Is immers de officiele reserve rijder bij FI en Merc!!!

      • + 0
      • 23 nov 2015 - 12:16
  • Gaat niet gebeuren. Mercedes zal hooguit een paar miljoen korting willen geven maar elke fatsoenlijke paydriver zal meer (10 miljoen plus) neertellen dus dat is interessanter voor Manor en Fitzpatrick.

    • + 0
    • 21 nov 2015 - 15:49
    • Wehrlein is de gedroomde opvolger voor Rosberg bij Mercedes in 2017. Mercedes gaat ervoor zorgen dat deze jongen komend jaar kilometers gaat maken. Aangezien Force India niet wil, Lotus overgaat naar Renault blijft er niet veel over. Manor zit dus in een goede positie al wacht men af wat de nieuwe eigenarengaan doen.

      • + 0
      • 21 nov 2015 - 19:10
    • Welnee joh, Wehrlein is hooguit een slap back up plan als ze Max niet kunnen strikken. Ik ben niet onder de indruk van Wehrlein, begrijp niet dat ze bij MB niet wat beters hebben gezocht. Want die zijn er zat.

      • + 0
      • 22 nov 2015 - 00:41
    • @Beemerdude: begrijp me niet verkeerd, zo hoog schat ik Wehrlein ook niet in... maar qua marketing en Duitse team spirit is hij de meest ideale kandidaat. Duitser, jong en goed, maar niet goed genoeg om het Hamilton moeilijk te maken. En eerlijk is eerlijk... natuurlijk wil men Max, naar hoe reeel is het om te denken dat hij in 2017 naast Hamilton in de Mercedes rijd? Ik denk dat Red Bull de eerste gegadigde is mits men compitatief is en de 2e optie is Ferrari. Wellicht daarna komt Mercedes pas in beeld.

      • + 0
      • 22 nov 2015 - 08:31
    • Ik hoop zelfs dat Max helemaal niet naar Mercedes gaat, ik denk ook niet dat hij daar op zijn plek zit qua karakter. Kil, koud, onpersoonlijk, nee, zie 'm veel liever naar Ferrari gaan. Ik denk ook dat hij veel beter uit de verf komt naast een teamplayer als Vettel dan naast die narcistische nep rapper.
      Maar als RBR de motorenkwestie op gaat lossen en competitief is zie ik Max eerder dezelfde weg gaan als Vettel.

      • + 1
      • 22 nov 2015 - 13:38
  • BokkieDK

    Posts: 30

    Wehrlein is absoluut F1 materiaal. Hij heeft zelf ook aangegeven dat nog een seizoen DTM ook een optie is. Mercedes wil sowieso een Duitser in het team hebben, dus ik verwacht dat Pascal, Rosberg zal opvolgen in de Silver Arrow. Of dit nu via Manor is, of nog even in een andere klasse maakt verder niet uit. Bomvol talent deze jongen.

    • + 1
    • 21 nov 2015 - 16:02
    • Wehrlein zal Rosberg hooguit bij Mercedes GP opvolgen als dat team naast Max grijpt. Als je alle tweets van Mercedes GP volgt, weet je gewoon dat ze eigenlijk op Max azen.

      • + -1
      • 21 nov 2015 - 20:57
    • Trulla

      Posts: 1.283

      Ik heb het DTM seizoen een beetje gevolgd, maar 'absoluut F1 materiaal' ben ik het niet mee eens. Veel domme acties gezien, een ongelooflijke zeur en heethoofd, en heeft de titel gepakt dankzij het beste materiaal en bijzonder veel (verplichte) hulp van de andere Mercedes coureurs. Categorie, de rest moet geblokt worden en aan de kant voor meneer Wehrlein. In een competatieve wagen schat ik hem in als een matige (qua snelheid) Maldonado (qua domme acties).

      • + 1
      • 21 nov 2015 - 21:53
    • mediF1

      Posts: 2.500

      Als Wehrlein echt zo goed is als jij zegt waarom hebben ze dan zoveel aandacht gehad voor Max Verstappen vorig jaar en baalden ze dat hij naar Red Bull ging.

      • + 1
      • 22 nov 2015 - 12:36
    • mediF1

      Posts: 2.500

      BOKKIEDK ben het trouwens helemaal eens met TRULLA .

      • + 0
      • 22 nov 2015 - 12:40
    • @Trulla
      Kan het niet beter verwoorden.
      Zelfs de leiding hoor je zuchten over de radio tijdens de race.
      Maar misschien dat Manor hem goed doet. Achteraan meedoen kan zijn ego terug op de juiste plaats zetten. Is hard nodig.

      • + 0
      • 22 nov 2015 - 15:05
  • JaapB

    Posts: 1.163

    Als hij geen plekje krijgt denk ik wel dat hij een x aantal trainingen mag doen bij Manor. Maar ik denk dat hij volgend jaar wel een plekje daar krijgt.

    • + 0
    • 21 nov 2015 - 16:03
  • Algarve

    Posts: 522

    Ik schat de kans in op €10 miljoen.. (ipv de 3 die Wolff nu als korting biedt)

    • + 0
    • 21 nov 2015 - 18:24

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar