user icon

Vettel en Hulkenberg verliezen RoC Nations Cup-finale

  • Gepubliceerd op 21 nov 2015 09:05
  • comments 22
  • Door: Johan van den Beld

Sebastian Vettel en Nico Hülkenberg hebben gisteravond niet de titel in de Race of Champions Nations Cup in de wacht gesleept. Team Germany was in de finale niet sterk genoeg om Team England 2 met Andy Priaulx en Jason Plato te verslaan. Het werd 2-1 voor de Britten.

In de Nations Cup werden coureurs ingedeeld in teams op basis van het land der herkomst. Zo reed Daniel Ricciardo met motorlegende Mick Doohan voor Team Australia, kwam Jenson Button met Alex Buncombe uit voor Team England 2, was Felipe Massa naast Nelson Piquet jr. te vinden in het Braziliaanse team en nam toekomstig F1-coureur Jolyon Palmer plaats naast Pascal Wehrlein in het Young Stars Team. Romain Grosjean reed samen met olympisch wielrenkampioen Chris Hoy in het All Stars Team en David Coulthard kwam voor Team Scotland uit naast Susie Wolff.

In de finale werd Sebastian Vettel in de eerste heat verslagen door Andy Priaulx. De Ferrari-coureur maakte bijna een valse start in zijn Radical en had na het groene licht geen antwoord op de vorm van de touring car coureur. Nico Hulkenberg wist vervolgens in de Mercedes-AMG GTS wel de tweede heat te winnen tegen Jason Plato, maar had in heat drie geen antwoord op de snelheid van Andy Priaulx.

Vanmiddag racen de coureur individueel in de Race of Champions. In de eerste ronde - een soort kwalificatieronde voor de achtste finales - neemt Pascal Wehrlein het op tegen Nations Cup winnaar Andy Priaulx. Automatisch gekwalificeerd voor de achtste finales zijn de meeste Formule 1-coureurs, waar Daniel Ricciardo het onder andere direct mag opnemen tegen Nico Hülkenberg, David Coulthard tegen Susie Wolff uitkomst en Jenson Button versus Felipe Massa racet.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Aviflex

    Posts: 1.102

    ik zou me schamen als ik vettel was:P

    • + -2
    • 21 nov 2015 - 09:13
    • F1FAN76

      Posts: 532

      Waarom? Andy Priaulx is wel ff 3x wereldkampioen wtcc geworden hoor.
      Dus zeker niet de minste!

      • + 1
      • 21 nov 2015 - 09:48
    • En waarom vettel wel en Hulkenberg niet? Typisch weer:)

      • + 1
      • 21 nov 2015 - 09:56
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Sterker nog, ik denk dat Priaulx sowieso beter is in het soort racen wat ze bij RoC doen. Daar heeft hij iig veel meer ervaring mee dan Vettel. Niks om je voor te schamen dus...

      • + 1
      • 21 nov 2015 - 12:14
  • Tis maar goed dat Max niet meedoet....

    • + -1
    • 21 nov 2015 - 09:19
    • sjeeke

      Posts: 49

      Wereld kampioen kart hadden ze best mogen vragen. Was leuk als hij met jos had meegedaan toch?

      • + 0
      • 21 nov 2015 - 09:25
    • Dan eerder met Frijns als je 't mij vraagt.

      • + 1
      • 21 nov 2015 - 10:38
  • sjeeke

    Posts: 49

    Wordt dit ergens uitgezonden?

    • + 0
    • 21 nov 2015 - 09:21
    • Cypher

      Posts: 2.144

      Eurosport 2 vandaag live

      • + 0
      • 21 nov 2015 - 12:44
  • Japiooo

    Posts: 413

    Heb het gisteren kunnen zien via Eurosport. Vond de races erg slecht in beeld gebracht en eigenlijk niet goed te volgen. Commentatoren zijn echt een ramp; als je je irriteerd aan Olav zet dan het geluid maar uit...

    • + 0
    • 21 nov 2015 - 09:45
    • Ik irriteer me aan 'je irriteerd'.

      ;-)

      • + -4
      • 21 nov 2015 - 10:28
    • Ik erger me aan 'Ik irriteer me'

      ;-)

      • + 8
      • 21 nov 2015 - 11:08
    • @NBBT, bedankt nu begrijp ik pas Japiooo wat bedoelde te zeggen want ik begreep er echt niets van maar ipv "een d een t" is het mij helemaal duidelijk nogmaals bedankt.

      • + 0
      • 21 nov 2015 - 13:02
    • Yep, waardeloze beelden

      • + 0
      • 23 nov 2015 - 14:50
  • Ik stel voor, volgend jaar team Nederland met Max en Frijns.....;)

    • + 0
    • 21 nov 2015 - 10:17
    • Kevin

      Posts: 4.811

      Dat zou een leuke combinatie zijn.

      Wat ik zo leuk vind aan dit evenement is dat de sfeer lekker losjes is, zeker itt de F1. Maar dat je toch ziet dat ze allemaal willen winnen. Vettel had er bijvoorbeeld zichtbaar de P over in dat ze verloren :P

      • + 0
      • 21 nov 2015 - 10:55
    • Ja t was best vermakelijk, lag in een deuk om Plato tijdens het podium. Priaulx was echt ongenaakbaar. Ijzersterk

      • + 0
      • 21 nov 2015 - 11:13
  • jacky

    Posts: 3.224

    word eens tijd dat max en frijns mee gaan doen

    • + 0
    • 21 nov 2015 - 11:59
  • Cypher

    Posts: 2.144

    Priaulx was echt on fire, ongelooflijk. Mooi om te zien dat de oudere garde het altijd nog goed doet. DC vorig jaar en gister was het Priaulx. Plato was iets minder dan :P

    Mooie heat tussen de maatjes DC en Button, verschil 0,0051, over close gesproken.

    Vandaag de individuele heats

    • + 0
    • 21 nov 2015 - 12:43
  • jaco43

    Posts: 43

    Vettel heeft de Race of Champions gewonnen !!!!!.
    Heb vanmiddag meer genoten als dit jaar van de Formula 1

    • + 3
    • 21 nov 2015 - 19:52
    • F1FAN76

      Posts: 532

      Dus Vettel hoeft zich niet te schamen :)

      • + 1
      • 22 nov 2015 - 09:16
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.664

    Dit weekend toont in mijn ogen wel aan dat het huidige F1 seizoen veel te lang is. Normaal werd de RoC pas gereden na afloop van het seizoen. Als F1 fan moet je nu zelfs nog wachten tot de laatste race in het altijd saaie Abu Dhabi. Dat circuit is zo nep als het de gehele fatamorgana die men daar heeft gecreëerd. Van mij mag die geschrapt worden!

    • + 0
    • 22 nov 2015 - 10:42

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar