user icon

Lewis Hamilton brengt eigen motor op de markt

  • Gepubliceerd op 19 nov 2015 10:13
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Lewis Hamilton heeft zich weer op een project gestort. De Brit heeft de handen ineen geslagen met MV Agusta en een eigen motor gemaakt. De drievoudig wereldkampioen heeft de Dragster RR LH44 mede ontworpen. Van de motor verschijnen maar 244 exemplaren.

Hamilton: "Ik bezit een enorme passie voor motoren, dus de mogelijkheid om samen met MV Agusta aan de Dragster RR LH44 Limited Edition te werken was een geweldige ervaring. Ik heb genoten van het creatieproces met het team van MV Agusta en de motor is prachtig geworden; met een agressief uiterlijk en oog voor detail. Ik ben echt trots op het resultaat. Ik hou ervan om op deze motor te rijden en ik hoop dat de nieuwe eigenaren er net zoveel plezier aan beleven als ik."

 

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Waarschijnlijk inclusief selfie-cam op het stuur en ingebouwde 4G router om al rijdend op Instagram te kunnen posten.

    • + 4
    • 19 nov 2015 - 10:17
  • Gaaf deze MV, wordt wel een collector

    • + 2
    • 19 nov 2015 - 10:20
  • dude

    Posts: 322

    Mooie motor, vraag me wel af wat LH eraan gedaan heeft anders dan zijn krabbel erop zetten en zijn naam uitlenen.

    • + 0
    • 19 nov 2015 - 10:29
    • NicoS

      Posts: 12.639

      Staat er toch..hij heeft meegeholpen met het ontwerp.

      • + 1
      • 19 nov 2015 - 10:34
    • niet zo bijzonder, Vettel en Raikkonen rijden ook op specials die waarbij ze een eigen bijdrage aan het ontwerp hebben geleverd, verschil is dat LH deze motor in beperkte oplage op de markt brengt,
      wel gave motor trouwens, eerlijk = eerlijk

      • + 0
      • 19 nov 2015 - 11:30
  • Ah, zo'n motor.... Ik dacht dat hij Red-Bull wilde helpen!

    • + 2
    • 19 nov 2015 - 10:32
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Red Bull paars?

    • + 0
    • 19 nov 2015 - 10:33
  • Vind de "af-fabriek" dragster RR een stuk mooier, te veel glimmende meuk.

    De motor bestaat overigens al bijna 2 jaar, vraag me af wat er dan door hem ontworpen is. De glimmende meuk waarschijnlijk.

    • + 0
    • 19 nov 2015 - 11:13
  • ThumbsUp

    Posts: 798

    Jammer dat er mensen zo negatief over doen. Het is gewoon een special edition. En ik kan niet anders zeggen dat ik het een mooie fiets vindt. Ducati heeft ook een hele reeks Senna edities. Die zijn ook mooi. Het heeft dus slecht een ander livery en je moet er van houden.

    • + 6
    • 19 nov 2015 - 11:25
    • wel een mooi fiets idd, al mis ik de spinners wel een beetje

      • + 1
      • 19 nov 2015 - 11:33
    • De fiets is in de basis mooi ja, die glimmende spaakvelg/stickers/stiksels maakt het weer te naar mijn idee. Maar goed het ding zal wel snel uitverkocht zijn want zal een berg geld kosten en dan is het stoer om zo'n ding te hebben of zoiets.

      • + 0
      • 19 nov 2015 - 11:40
    • ThumbsUp

      Posts: 798

      Deze uitvoering DRAGSTER RR LH 44 kost USD 26144 en de normale:
      BRUTALE 800 DRAGSTER RR kost USD 17.998

      Maar goed het is voor de liefhebben om een limited edition te hebben en die dingen kosten nou eenmaal wat meer geld omdat ze exclusief zijn.

      • + 0
      • 19 nov 2015 - 13:07
  • Marcooooo

    Posts: 483

    Op Ebay staat er al eentje te koop voor £18,144.00. WTF?
    Het begint wat ergerlijk te worden dat de erg commerciele Hamilton wat TEveel in de media schreeuwt om aandacht, maar los daarvan is het een erg fraaie motorfiets vind ik. Niet helemaal mijn kopje thee, maar het is gewoonweg een erg mooie fiets.

    • + 0
    • 19 nov 2015 - 11:35
    • Wauw, 7000 euro extra voor een glimpakket. No way josé, ik zou m'n geld besteden aan een normale Dragster 800 en voor die overige 10.000 een dikke circuitfiets kopen :D

      • + 0
      • 19 nov 2015 - 11:58
  • Marcooooo

    Posts: 483

    Hmmm, vorige reactie weer niet geplaatst...
    Er staat er dus al eentje te koop op Ebay voor 18,144 Britse Ponden.
    Ik denk dat Hamilton wat sympathie verliest door zo nadrukkelijk steeds zelf de media op te zoeken en daardoor mensen wat negatief reageren (afgunst?). Ik erger me er ook wel eens aan, maar dat doet niets af aan de erg fraaie motorfiets. Niet helemaal mijn kopje thee, maar ik vind het een erg mooie fiets.

    • + 0
    • 19 nov 2015 - 11:44
  • Leuk apparaat van een mooi klassiek merk

    • + 0
    • 19 nov 2015 - 12:04
    • Wat vind jij, als liefhebber van Italiaanse schoonheid, van de styling/kleuren/materialen? Naar mijn smaak iets te veel Mercedes swag er over heen, oogt on-Italiaans.

      • + 0
      • 19 nov 2015 - 14:41
    • gp

      Posts: 4.266

      IK herinner me in de jaren 70 had de kapper van het dorp zo'n Mv Agusta America. Wat een mooi ding was dat. MV Agusta, pfff. Nog mooier dan die Ducati SS 900

      • + 0
      • 20 nov 2015 - 06:22
    • gp

      Posts: 4.266

      Ik had trouwens in die tijd een Laverda 750SF, ook een bijzondere motor.

      • + 0
      • 20 nov 2015 - 06:25
  • Caramba

    Posts: 5.786

    hahaha Lewis de Ontwerper - van een kunststof plaatje...

    • + 1
    • 19 nov 2015 - 12:45
  • Een motor is een kunstwerk waarbij het totale plaatje in balans moet zijn. Op dit filmpje is geen enkel shot te zien waarbij je de gehele motorfiets kan zien en je op je gemak kan beoordelen of het een mooie motorfiets is.

    • + 0
    • 19 nov 2015 - 16:52
  • Aparte motor, dat wel. Zal ook zijn waarde wel houden aangezien er maar 244 worden gemaakt en er de naam van Hamilton aan is verbonden.

    • + 0
    • 19 nov 2015 - 19:08
  • Het lijkt gvd wel een transfomer zonder dat ie getransformd is.

    • + 0
    • 19 nov 2015 - 22:31
  • Ik heb een Gazelle (op eigen kracht) en ben niet geblondeerd.

    • + 0
    • 20 nov 2015 - 00:55

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.393
  • Podiums 99
  • Grand Prix 124
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar