user icon

Verstappen: "Ik heb vandaag alles gegeven"

  • Gepubliceerd op 15 nov 2015 18:58
  • comments 26
  • Door: Danny Sosef

Max Verstappen is als tiende gefinisht in de Grand Prix van Brazilie. De jonge Nederlander had het vandaag erg zwaar met zijn wagen en kende vele gevechten gedurende de race. Met name Sergio Perez en Romain Grosjean waren de hele race in de buurt van de Toro Rosso-coureur, die zijn race bekroonde met een puntje.

Na afloop van de race vertelde David Coulthard, commentator en analist bij de BBC, dat hij flink onder de indruk is van Verstappen en een groot fan is van hem. Max: "Dat is altijd leuk om te horen. Het moment dat ik Sergio Perez inhaalde was mijn enige kans om dat te doen. We hadden vandaag weer veel problemen met de topsnelheid, maar op dat moment had Sergio het lastig met zijn banden. Ik wist goed uit de laatste bocht te komen waarna ik het buitenom kon proberen. We gaven elkaar genoeg ruimte en zo geschiedde de inhaalactie."

"Ik ben tevreden, over het algemeen was het een goede wedstrijd. Ik heb de hele race alles gegeven, dit was echt het maximale voor vandaag. Realistisch gezien was er vandaag met die lange rechte stukken niet meer mogelijk geweest. De eerste meters van mijn start waren niet helemaal top, maar de eerste bochten wel. Op de rechte stukken had ik geen kans, dus het was wachten op fouten van anderen."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • j1n0

    Posts: 464

    Dik verdiend Max! Genoten van de race en de geweldige inhaalacties!

    • + 3
    • 15 nov 2015 - 19:08
    • MightyMax

      Posts: 831

      Amen!!!

      • + 0
      • 15 nov 2015 - 19:10
    • AUDI_F1

      Posts: 1.719

      Meer zit er ook niet in de auto. Hopenlijk dat er volgend jaar met Ferrari er nog meer inzit.

      • + 0
      • 15 nov 2015 - 20:18
    • Stitch

      Posts: 5.178

      Ik heb echt erg genoten van de inhaalacties. Weer het maximaal haalbare eruti gehaald en solide in de punten gereden!

      • + 0
      • 15 nov 2015 - 21:19
    • red

      Posts: 483

      Tweet

      • + 1
      • 16 nov 2015 - 00:12
  • haha iemand die Sky kijkt en de teamradio's hoorde haha. Max: This is a fucking joke, doelend op de straight line speed haha

    • + 1
    • 15 nov 2015 - 19:15
    • Schumi81

      Posts: 621

      Gp2 engine

      • + 0
      • 15 nov 2015 - 19:19
    • Matn

      Posts: 946

      DRS is nog niet afdoende om en fatsoenlijke inhaalactie te doen, alleen een langzamere Maldonado met 5 sec straf was easy... de andere actie puur op talent, dat het nagenoeg niks met verschil in snelheid te maken.

      • + 0
      • 15 nov 2015 - 19:20
    • Lijkt me ook super frustrerend om steeds op het rechte stuk voorbij gereden te worden.

      Max nam ook als vrijwel enige de laatste bocht altijd de binnencurb vol, vond ik opvallend.

      • + 0
      • 15 nov 2015 - 19:21
    • AUDI_F1

      Posts: 1.719

      @SCHUMI81 Nee de Renault is iets beter... GP1.5 Engine

      • + 0
      • 15 nov 2015 - 20:15
  • Schumi81

    Posts: 621

    Max als enige v/d rijders bij de BBC nabeschouwing !

    • + 1
    • 15 nov 2015 - 19:18
    • Dat komt omdat Suzi Perry een beetje verliefd is op Max.

      • + 1
      • 15 nov 2015 - 20:18
    • ik op Suzi Perry, maar dat is de leeftijd denk ik.

      • + 1
      • 15 nov 2015 - 20:28
  • Was meer dan uitstekend. Het was ronduit genieten.

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 19:18
  • Adjo83

    Posts: 904

    Strakke inhaal acties ....tot op het puntje van me stoel!!!

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 19:26
  • manuel

    Posts: 2.953

    Misschien was een twee stopper beter geweest...... max reed zijn banden aan gort door de hele race in het verkeer te zitten. Het zefde had hamilton achter rosberg. Als max de pits in ging volgde gro ook.

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 19:31
    • Jahoor weer een verkeerde strategie... De enige die de 2 stopper kon laten werken was Hulkenberg, maar voor Max had het beter geweest... tuurlijk

      • + -1
      • 15 nov 2015 - 19:57
    • manuel

      Posts: 2.953

      er staat ook misschien.......... Voor de duidelijkheid Max rijd normaal gesproken op soft veel beter dan op de medium. Vooraf gaande aan de race was duidelijk dat ze een probleem hadden met de softs op deze baan. Max is goed in het minimaliseren van graining. Is goed voor zijn banden bedoel ik. En als je dan de hele race in het verkeer zit.
      Is dat achteraf gezien niet een gek idee. dus een reactie met tuuuurlijk heb ik niks an. Maar heb je geen min gegeven.

      • + 0
      • 15 nov 2015 - 23:24
  • Toch weer in de punten. Mooi resultaat in en verder saaie race.

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 19:42
  • super gedaan max

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 19:48
  • super Max!

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 19:52
  • Ed Drop

    Posts: 164

    goed gedaan max

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 20:14
  • Autodrop

    Posts: 9

    Voor wie het niet heeft gezien op de BBC

    www.dailymotion.co(...)an-grand-prix_sport

    • + 3
    • 15 nov 2015 - 21:23
  • Max is 9de na dsq van Massa

    • + 1
    • 15 nov 2015 - 21:31
  • Dat hebben we gezien Max.
    Nog één puntje de laatste race en de verwachting van de helft van de NL F1fans (minstens 50 WK punten tijdens zijn eerste seizoen) gaat in vervulling.

    • + 0
    • 16 nov 2015 - 12:28

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar