user icon

Wurz benaderd voor rol als teambaas bij Manor Marussia

  • Gepubliceerd op 15 nov 2015 10:11
  • comments 14
  • Door: Mathijs Carolus

Voormalig Formule 1-coureur Alexander Wurz is door Manor Marussia benadert om de rol als teambaas op zich te nemen. Het team is druk met een herstructurering van het management nadat John Booth en Graeme Lowdon vrijdag bevestigden dat ze het team na dit seizoen zullen verlaten. Wurz maakte eerder bekend te stoppen met racen. 

Bij zijn bekendmaking om te stoppen als coureur liet Wurz wel doorschemeren dat hij wel een rol in de autosport wil blijven vervullen: "Mijn toekomst zal in de autosport zijn, het racen zit in mijn bloed. Iedereen die mij kent weet dat ik diverse projecten heb lopen. Dit loopt uiteen van het verbeteren van de veiligheid op de openbare weg tot betrokkenheid bij het ontwerpen van nieuwe circuits."

Wurz is inmiddels dus ook benaderd door Stephen Fitzpatrick, de investeerder die Manor deze winter samen met Lowdon en Booth wist te redden van de ondergang. Momenteel is niet duidelijk of Wurz ook daadwerkelijk oren heeft naar de positie als teambaas. "Ik kan bevestigen dat ik ben benaderd door Stephen Fitzpatrick, maar verder kan ik er niets over zeggen. Ik denk dat de investering van Fitzpatrick in het team een goede zet is geweest en met de recente aankondigingen van een partnerschap met Williams en Mercedes liggen er mooie dingen in het verschiet voor het team. "

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Maar hij is toch voorzitter van de GPDA? Die functie valt toch niet te combineren met die van teambaas?

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 10:23
    • Stitch

      Posts: 5.178

      Wurz voelt zich vereert maar heeft bedankt voor de job. Dat kwam hier gister al op de radio.

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 12:53
  • Hmm, mijn berichtje komt niet door. Ik had hier eerder een bericht geplaatsts waarin ik mij afvroeg hoe hij de functie van teambaas gaat combinereren met de functie van voorzitter van de coureursvakbond.

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 10:27
    • maximist

      Posts: 998

      Soms moet je even geduldig zijn, is ook goed voor je hart!

      • + 0
      • 15 nov 2015 - 10:47
    • Ik zie het. :-)

      • + 0
      • 15 nov 2015 - 11:11
  • MightyMax

    Posts: 831

    Ben benieuwd of hij geschikt is voor zo'n functie. Blijft jammer dat hij zo weinig van zijn F1 carrière heeft gemaakt...

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 10:50
    • van Gaal was ook geen stervoetballer, maar als coach geweldig, dus kan zomaar zijn dat Wurz dit wel aan kan

      • + 0
      • 15 nov 2015 - 11:10
    • Mojito

      Posts: 4.843

      van Gaal zijn Engels is overigens ook niet geweldig... maar wel hilarisch

      • + 0
      • 15 nov 2015 - 13:27
    • LimboF1

      Posts: 4.669

      Hoeveel coureurs zijn uiteindelijk goede teambaas/eigenaar van een F1 team gebleken, dat waren er in iedergeval niet veel.

      • + 0
      • 15 nov 2015 - 14:02
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Ach, Albers kon ook niet rijden (In de F1 dan) maar die is toch mooi een maand teambaas geweest.

      • + 0
      • 15 nov 2015 - 15:54
  • ah daarom beeindigde hij deze week zijn actieve carriere. Wel leuk dat oud F1 mensen hun gezicht zo blijven laten zien.

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 11:22
  • yblokdijk

    Posts: 234

    Lijkt wel een herhaling van Caterham met Albers.

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 11:28
  • Ik denk dat hij simpelweg te sympathiek is voor een dergelijke functie.

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 11:44
    • JV fan

      Posts: 2.050

      Vergis je niet, hij is al voorzitter van de GPDA, en dan moet je regelmatig met de FIA/ teams om de tafel, + bij Toyota regelde hij ook al heel veel zaken

      • + 0
      • 15 nov 2015 - 11:54

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar