Red Bull-teambaas Horner: "Webber moest brandstof sparen"
- Gepubliceerd op 30 mei 2010 22:11
-
21
- Door: Robin Smeets
"We weten nu alle feiten", begon Horner vanavond. "Mark had net overgeschakeld naar een niveau waarop het brandstof moest sparen. Daardoor verloor hij wat aan prestaties op het rechte stuk en dat verklaarde waarom Sebastian snel dichtbij kwam."
"De grote fout blijft dat er niet genoeg ruimte was of niet genoeg ruimte is gegeven. Sebastian had een kilogram meer brandstof gespaard tijdens de race dan Mark, dus hij kon een ronde langer met betere prestaties rijden dan hem. Sebastian kon ook niet zuiniger gaan rijden, want hij stond onder druk van Lewis Hamilton achter hem."
"Het meest frustrerende aan dit alles is dat we 28 punten weg hebben gegeven. We hadden hier een dubbelzege moeten boeken. Daarnaast hebben beide coureurs ook punten verloren. Het gaat ons niet erom wie vooraan eindigt, als we de 1-2 maar hadden gepakt. Want dat was het doel vandaag."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.732 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 2.263
\"De grote fout blijft dat er niet genoeg ruimte was of niet genoeg ruimte is gegeven.
Deze zin lijkt me genoeg.
Posts: 6.198
Hier zegt5 hij in de laatste zin min of meer dat Vettel geacht werd, Webber in te halen omdat hij sneller was. Hij zegt echter ook dat er niet genoeg ruimte was, of niet werd gegeven. Kortom beiden hebben schuld aan het raceongeval. Vettel omdat er niet genoeg ruimte was om in te halen, Webber omdat ie niet van zijn lijn afweek om ruimte te geven...
Posts: 320
Zo zuiniger standje scheelt niet zoveel!!! Vettel reed er in een ruk naartoe en voorbij. In die stand was Webber binnen twee ronden door zowel hami als button voorbij gereden. Vettel en hami zaten er vlak bij en vettel stond vol onder druk dus om dan ineens Webber op slakkengang te zetten, die dan ook nog eens probeert de deur dicht te houden is onzin. Er zal best brandstof gespaard zijn en bovenal banden maar dat had nooit zoveel verschil gemaakt. Button reed ook ineens naar hami toe maar die stond niet onder druk en kon er vanuit gaan dat het team duidelijk instructies had gegeven. Alleen probeerde button nog ff een alonsootje te doen. Helaas bleek hami in de zuinige stand ook gewoon loehhard te kunnen rijden. De zuinige stand scheelt een tot twee tienden maar dan nog kom je niet zo traag het rechte stuk op als Webber deed. Hij had gewoon een slechte exit en dacht dat hij links de boel wel af kon knijpen, getuige het naar links kijken en sturen wat hij deed.
Posts: 10.089
wat een ************* is die webber, gunt vettel ook totaal niks
Posts: 962
Waarom zou ie? Het zijn teamgenoten maar ook elkaar\'s meest directe concurrenten in de titelstrijd. Vettel stuurde te snel in, Webber niet.
Posts: 2.181
Tja dan zijn de afspraken binnen het team bij zulke soort situaties niet duidelijk,ik vind dat webber wel recht heeft om zijn positie te verdedigen...
Posts: 7.177
Sorry hoor maar Vettel gunder Webber niks want hij reed op webber in niet andersom!
Posts: 167
Allemaal leuk en aardig, toch blijft Vettel degene die tegen Webber aanrijdt en niet andersom. Webber verdedigde zijn plek, er staat nergens in de reglementen dat wat hij deed niet mag.
Posts: 2.181
precies....
Posts: 3.592
Nouja, ik weet niet wat er over de boardradio gezegd is, maar dit duidt dan verder ook wel een beetje op een communicatie fout vanuit het team. Wellicht had men Webber beter kunnen uitleggen dat Vettel nog in een snellere motorsetting reed en dus mogelijk een aanval zal gaan inzetten en dat ie in dat geval de ruimte zou moeten geven.
Posts: 1.652
Wat is Red Bull ook aan het kloten weer. Is het niet de betrouwbaarheid van de wagen zijn het de rijders wel die elkaar van de baan rijden. Zonde. Zij laten dit seizoen en vorig seizoen zoveel punten liggen. Het zou bijna een schande worden voor de overige teams als Red Bull dit jaar nog WK zou worden als zij zo door blijven gaan met deze fouten/technische mankementen.
Posts: 2.181
shit happen\'s,en dit was een grote...
Posts: 546
Het grote voordeel bij RB is dat Newey een goede auto getekend heeft, voor de rest zijn het allemaal amateurs.... Heb het dan over het MT en de rijders.
Posts: 11.414
Eigenlijk hetzelfde dus wat er bij McLaren mis ging.
Vandaar ook dat Vettel zo extreem veel haast had om langs Webber te komen. Hij zal geweten hebben dat dit rondje zijn enige kans was om Webber voorbij te komen.
Echt een blunder van het team ook weer. Als je dan wil dat Vettel voorbij gaat aan Webber, wees dan mans genoeg om dat op de radio te zeggen. Ga er niet maar vanuit dat Webber Vettel er wel even langs laat. Vettel is al niet zo best in het inhalen laat staan als hij er bij weet dat hij maar 1 ronde heeft.
Newey verdient echt beter dan dat prutsteam.
Posts: 546
Yup ben het weer met je eens, jammer genog want RB stopt er genoeg geld in.
RB lijkt het Ferrari van nu te gaan worden, soms erg goed maar vaak ook er veel pruts werk.
Ben en blijf een Newey fan maar dat zou ik zijn als hij vandaag bij Virgin aan de slag zou gaan, ideetje Adrian??!! Daar is meer te verbeteren dan bij RB en ik zou het wel weten als mijn naam Braso was en ik al dat geld op de rekening had.
Posts: 11.414
Nee, Virgin moet gewoon blijven doen wat ze doen. Ik vind het wel interessant dat Nick Wirth daar aero ontwikkeling met CFD probeert te doen.
Bij een \"subtopper\" als Renault, Force India of Williams zou Newey waarschijnlijk ook meer kunnen bereiken.
Mercedes zou ook nog kunnen. Die hebben ook poen zat (geschat dat ze het 2e budget hebben achter Ferrari) Alleen de geruchten gingen dat het team daar veel te star is geworden sinds Mercedes het heeft overgenomen. Daar heeft Newey een hekel aan.
Posts: 412
Ja en Vettel moes zeker harder rijden om bezine te verbruiken.
Néé dit team deelt team orders uit bah bah bah als ik webber was zou ik die vettel en poot draaien in de canadese grandprix de huilbaby die weer laat zien waar hij thuis hoort -> in de kleuterschool. Maja ik zie Webber dit jaar niet meer winnen want ze gaan zeker zijn auto slechter maken / (pits stops) maja niet erg volgend jaar gewoon nieuw team.
Posts: 10.089
vettel had genoeg brandstof over om harder te rijden ;)
Posts: 11.414
Volgens Horner slechts 1 rondje langer dan Webber ...
Posts: 830
Bull5h1t!
alsde kop zo dicht bij elkaarb rijd gaat niemand in feul save!
Posts: 770
@Roy: geloof er ook geen zak van !...