user icon

Van der Drift loert naar V8 Supercars en de DTM

  • Gepubliceerd op 06 nov 2015 11:52
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Chris van der Drift hoopt dat het volgende hoofdstuk van zijn carrière zich afspeelt in de DTM of anders de V8 Supercars. De Nieuw-Zeelander met Nederlandse roots veroverde dit jaar de titel in de Aziatische Porsche Carrera Cup. Dat contract kwam op opmerkelijke wijze tot stand.

De 29-jarige coureur verhaalt op Motorsport.com: "Earl Bamber (foto, red.) kwam voor het seizoen bij ons langs voor een barbecue en om even bij te kletsen. We hadden het over onze raceplannen voor dit jaar. Hij zei dat Arrows Racing nog iemand zocht. Earl belde het team diezelfde avond nog op en binnen enkele uren had ik een contract op zak. Zo snel is het nog nooit gegaan!"

Van der Drift over zijn toekomst: "De kans is groot dat ik volgend jaar ook in Azië race. Voor mijn loopbaan zou het geweldig zijn als ik me aan een grote autofabrikant kan verbinden, daar ga ik voor. Een avontuur in de DTM zou fantastisch zijn! Of terug naar Australië verhuizen om V8 Supercars te doen, dat zou ook heel mooi zijn."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Chris van der Drift. Echt een jongen met het talent. Zou totaal niet mis-staan in de V8 Supercars. Wat overigens echt een mooiere klasse is dan het DTM. Dus als hij een keuze echt zou moeten maken, zou ik V8 Supercars doen. Daar is goed in te verdienen en je rijd op de mooiste circuits die er zijn. Adelaide Street Circuit en Surfers Paradise zijn echt geniaal, om over Bathurst nog maar te zwijgen. Man wat is dit een ubergeile klasse. Met afstand het mooiste Touring-Car Championship ter wereld. Volgend jaar een primeur met een stratencircuit in Kuala Lumpur. Start en finish onder de Petronas-Towers..... Kijk er nu al naar uit!

    • + 3
    • 6 nov 2015 - 11:57
    • Speciaal even ingelogd om de plus knop te spammen!

      • + 0
      • 6 nov 2015 - 13:40
    • lars75

      Posts: 8.908

      Wel grappig dat je dit over Chris zegt, maar niet met een vergelijkbaar enthousiasme over vd Garde kan praten.

      • + 0
      • 6 nov 2015 - 15:18
    • Van Der Drift heeft de kansen niet gekregen die Giedo wel kreeg, en ook Chris heeft een hoger winst percentage (12,5%)

      • + 0
      • 6 nov 2015 - 15:29
    • @Lars Ik heb met Giedo als persoon geen problemen. Dat weet je, heb ik je verteld. Chris daarintegen heeft nooit een dikke sponsor gehad die met miljoenen kon smijten. Dus stop a.u.b. met je ellelange geneuzel over van der Garde. Giedo had namelijk ook de keus om al veel eerder deze route te kiezen, maar heeft zielig in een hoekje staan kwijlen met de hoop dat iemand hem een kans zou bieden omdat hij zo zielig was.... Zo werkt het niet. Hij kon zo naar Manor zei hij altijd. Hij heeft het afgewezen want meneer wilde niet achteraan rijden. Toen bekend werd dat Mercedes motoren ging leveren en er onderdelen van Williams kwamen, was hij de 1e die belde om te zeggen: Ja ik kom, met miljoenen! Ik kom meteen!!! Maar toen was het te laat.

      • + 0
      • 6 nov 2015 - 15:47
    • lars75

      Posts: 8.908

      Heb je hem ook weer met zijn winstpercentages!!!

      Ga lekker fietsen vent.....

      Dat zijn statistieken waar ik niets mee doe. En wellicht dat er een reden is dat hij die kansen niet kreeg?

      En dat heeft niet met budget te maken, want waar hij reed had je ook veel budget nodig dus er was wel budget. Hij is niet van het Kaliber Frijns en zelfs die moest nog geld meenemen!

      • + -1
      • 6 nov 2015 - 15:49
    • lars75

      Posts: 8.908

      Maar omdat Chris deze mogelijkheden niet had en Giedo wel, gebruik je dit tegen Giedo?

      Beiden vind ik vergelijkbaar en vd Drift is een jongen die ik ook graag in beter materiaal had gezien en dat hij een kans zou hebben kunnen krijgen in de F1. Maar dat geldt ook voor vd Zande en Parente, waar ik het zelfde van denk.
      Giedo had inderdaad het geluk dat hij in tegenstelling tot velen niet uit hoefde te wijken naar een andere toonaangevende klasse en dat hij zijn droom kon verwezenlijken. Maar hem dat ontzeggen neigt naar afgunst, het is gewoon een Nederlandse Nasr of Ericsson.

      • + 0
      • 6 nov 2015 - 15:53
    • komt hij weer met zijn vergelijkbaar: Chris heeft een meer dan 2x hoger winstpercentage, maar had geen suikeroom en kreeg dus de kansen niet.

      al die mensen die JIJ vergelijkbaar vind met Giedo hebben gewoon een hoger percentage van hun races gewonnen.

      Giedo zit qua percentage net ONDER Max Chilton, dus als je Giedo met iemand zou kunnen vergelijken is het Max Chilton.

      dat jij blind bent voor de statistieken zegt alleen maar(zoals ik al eerder zei) dat jij niet objectief bent en de resultaten van Giedo te rooskleurig inziet.

      • + 0
      • 6 nov 2015 - 15:58
    • en ook Nasr en Ericsson hebben een winstpercentage dat zo'n 2x hoger ligt dan dat van Giedo: ik weet dat jij dat vervelend vind omdat dat niet klopt met jou beeld van Giedo, maar dat zijn FEITEN Lars.

      • + 0
      • 6 nov 2015 - 16:01
    • lars75

      Posts: 8.908

      Hoe toch op man!

      Ik ben objectief en realistisch en voer geen vete tegen rijders op basis van emotie.

      Ik gun het Giedo als dat ik het ook Chris zou gunnen. En wanneer beiden in de DTM zouden kunnen rijden zou ik dat toejuichen.

      • + -1
      • 6 nov 2015 - 19:59
    • lars75

      Posts: 8.908

      Ik heb Nasr, Ericsson en vd Garde over hun carrière en specifiek hun GP2 carrière vergeleken en daar ontliepen zij elkaar niet tot nauwelijks. Zowel niet in perceptie van de races welke ik gezien heb als ook in de statistieken.

      • + -1
      • 6 nov 2015 - 20:00
    • denk je nu echt dat ik een vete voer?

      ik heb hele Giedo nooit ontmoet, ik hou me aan feiten, JIJ bent degene die hier emotioneel reageert en dingen verzint die niet waar (zoals dat die teams waar Giedo reed slecht zouden zijn)

      dus nee: jij bent in totaal helemaal niet objectief.

      • + 0
      • 6 nov 2015 - 20:19
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Ha, een leuk enthousiast stukje over zowel de coureur als de klasse.

      • + 0
      • 7 nov 2015 - 12:08
  • V8's kan ik gelukkig al jaren via Motors volgen. Grappig hoe zich een tijd hetzelfde stramien afspeelde als in de F1: Jamie Whincup overheerste eerst met Vodafone Triple 8 en daarna met Red Bull, nu is Ford in uitgerekend het laatste seizoen van de Falcon de dominante factor. Nissan, Volvo en Mercedes zijn er bij ingestapt, maar hoewel ze incidenteel mooie dingen laten zien nog geen constante bedreiging voor oudgedienden Holden en Ford. Komend weekend Pukekohe in Nieuw Zeeland!

    • + 0
    • 6 nov 2015 - 12:04
    • Yes! exact. Staan ook 3 dagen later Full-HD op Vimeo onder de naam Devilstorm. Kan je ze nog een keer terug kijken.

      • + 0
      • 6 nov 2015 - 12:12
    • Pukekohe is mijn favoriete track (ondanks de aanpassingen die ze de afgelopen jaren hebben gedaan). Die laatste bochtencombinatie is nog steeds geniaal.

      • + 0
      • 6 nov 2015 - 13:42
  • Ik snap niet helemaal maar dit bericht op een 'F1' site geplaatst word...buiten dat velen zullen nog nooit van deze gast gehoord hebben!

    • + 0
    • 6 nov 2015 - 12:40
    • WTCC, FE, Indycar, WEC wordt hier ook gewoon geplaatst. Heb ik geen probleem mee. Als er een keus gemaakt moet worden is het aan de redactie; of alleen F1 of ook andere autosport.

      on topic: Vd Drift werd als groot talent gezien en heeft in vele opstapklassen richting de F1 geracet: GP2, F3.5, ook een tijdje A1GP en SuperLeague Formula, maar hij heeft een heel zware crash gehad op Brands Hatch in 2010, waardoor hij lang heeft moeten revalideren. Hij had al weinig sponsorbudget, maar voor die revalidatie heeft Mark Webber nog een inzameling gehouden. Sindsdien racet ie weer, maar hij lijkt zijn F1 droom vanwege zijn gebrek aan sponsoring uit zijn hoofd te hebben gezet, verstandig maar jammer.

      • + 0
      • 6 nov 2015 - 13:51
    • lars75

      Posts: 8.908

      Dat zegt denk ik meer over die mensen dan over Chris van der Drift. Want hij heeft naam en faam gemaakt in de internationale autosport. Het is erg jammer dat hij enkele jaren geleden zeer hard gecrashed is, maar mooi om te zien dat hij weer op de goede weg is.

      • + 0
      • 6 nov 2015 - 15:21
    • maar hij heeft door geldgebrek nooit echt de kans gehad om meerdere jaren WSR of GP2 achter elkaar te rijden.

      • + 0
      • 6 nov 2015 - 16:14
    • lars75

      Posts: 8.908

      Tja dan heeft hij met zijn talent nooit een sponsor weten te overtuigen, dat deed Giedo wel!

      • + 0
      • 6 nov 2015 - 20:01
    • meen je die onzin nu echt Lars?

      denk je nu echt dat Boekhoorn Giedo zo lang gesponsord had als hij geen relatie had gehad met zijn dochter?

      jij gelooft echt nog in sprookjes geloof ik..............

      • + 0
      • 6 nov 2015 - 20:20

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar