Mercedes wil Schumacher en Rosberg behouden voor 2011

Mercedes-teambaas Ross Brawn heeft zich uitgesproken Michael Schumacher en Nico Rosberg graag te behouden voor volgend seizoen. De contracten van beide coureurs lopen eind 2010 af, maar Brawn hoopt dat de twee Duitsers ook volgend jaar voor Mercedes GP zullen rijden.

Op de vraag of Schumacher en Rosberg volgend seizoen wederom een duo vormen, antwoordde Brawn: "Ik hoop het. Weet jij soms iets wat wij niet weten? We zijn tevreden over onze coureurs, ze hebben er allebei veel plezier in, dus waarom niet?"

Reacties (24)

Login om te reageren
  • tattoo666

    Posts: 28

    Ik dacht dat de heer schumacher voor 3 jaar getekend had? Het was toch een meerjaren plan om weer kampioen te worden?

    • + 0
    • 29 mei 2010 - 10:26
  • dacht dat shummi een 3 jaar contract had.

    • + 0
    • 29 mei 2010 - 10:27
  • rchorus

    Posts: 880

    Zal dan wel een éénjarig contract met opties voor 2011 en 2012 zijn geweest?

    • + 0
    • 29 mei 2010 - 10:51
  • Inderdaad vaag ja.
    Er werd door beide toch altijd gezegd dat er in ieder geval voor 3 jaar getekend was?

    • + 0
    • 29 mei 2010 - 11:12
    • Fusy

      Posts: 2.181

      ach ja als schumacher niet meer wil dan hebben zij heidfeld.

      • + 0
      • 1 jun 2010 - 00:52
  • Tuur

    Posts: 154

    Huhhh dat dat dacht ik ook ??? ,
    dat was toch de deal dat het om 3 jaar ging want daarom wilde schumi het doen zodat hij in de volgende jaren weer om de titel mee kon doen !

    • + 0
    • 29 mei 2010 - 11:46
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Nee volgens mij 1jaar contract waar hij ongeveer 10 miljoen per jaar zou gaan verdienen...?

    • + 0
    • 29 mei 2010 - 12:01
    • Ze spraken toch altijd over 3 jaar.
      Misschien dat Schumi toch niet tevreden is en heeft gekeken wat de mogelijkheden zijn in het contract ....
      Uiteraard dat Brawn hem wil houden, maar ik blijf het vaag vinden.

      • + 0
      • 29 mei 2010 - 12:10
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Ja sorry ik had eerder op een artikel gekeken en daar stond zo..
      Maar bij een andere artikel van Mercedes staat:

      Hernieuwde samenwerking met Mercedes-Benz
      Door de verbintenis voor de komende drie jaar wordt de samenwerking tussen Michael Schumacher en Mercedes-Benz hernieuwd. In 1990 en 1991 reed de Duitser al voor Mercedes-Benz in het toenmalige WK voor sportprototypes, waarbij hij twee overwinningen behaalde. In de sportwagens maakte Schumacher destijds deel uit van het vermaarde Mercedes-Benz-Juniorteam, waarvoor ook de latere Formule 1-coureurs Karl Wendlinger en Heinz-Harald Frentzen reden. In 1990 (finale op Hockenheim) en 1991 (Norisring, Diepholz) reed Schumacher bovendien in totaal zes races voor Mercedes-Benz in de DTM, het Duits toerwagenkampioenschap. Daarna groeide hij door naar de Formule 1, waarin hij deelnam aan 248 Grands Prix met in totaal 91 overwinningen, 154 podiumplaatsen en 68 pole-positions.


      • + 0
      • 29 mei 2010 - 12:42
  • -F1-

    Posts: 152

    Lees eens.

    Er staat toch dat Ross gevraagd wordt of Schumacher en Rosberg volgend seizoen weer een duo vormen.
    Antwoord Ross: \"Ik hoop het. Weet jij soms iets wat wij niet weten?

    Schumi heeft gewoon voor drie jaar getekend, maar wat is het contract van Rosberg ook al weer??

    gegroet.

    • + 0
    • 29 mei 2010 - 12:01
  • En ik dacht dat ik gelezen had dat er prestaties geleverd moeten worden anders zou Mercedes de stekker uit het f-1 project trekken.
    Mischien volgend seizoen USA-Google-Mercedes-GP :)

    • + 0
    • 29 mei 2010 - 12:28
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Wat een grote naam :D...lol

      • + 0
      • 29 mei 2010 - 12:43
  • Volgens mij heeft Schumacher voor 1 jaar getekend met optie tot nog 2 jaar. Me dunkt dat die optie gewoon gelicht gaat worden.

    • + 0
    • 29 mei 2010 - 15:00
    • Klopt helemaal en ik geloof dat hij 70miljoen ervoor kreeg.

      Eerder waren er speculaties dat Schumacher de 70miljoen voor drie jaar kreeg, maar het was voor 1 jaar.

      • + 0
      • 30 mei 2010 - 00:13
    • Fusy

      Posts: 2.181

      ooh ok als het zo is ...

      • + 0
      • 1 jun 2010 - 00:53
  • F1-2009

    Posts: 562

    En dat is precies wat ik ook wilde vermelden...gelukkig toch nog iemand die oplet hier :)

    • + 0
    • 29 mei 2010 - 15:43
  • Het genoeg vermeld geweest in het nieuws, dacht ik toch :)

    • + 0
    • 29 mei 2010 - 16:02
    • Fanman

      Posts: 480

      Ben eens aan het googelen geweest, je kunt met dit nieuws alle kanten op. Er wordt gesproken over zowel een drie-jarige als een-jarige deal. Maar jij zal het wel weten.

      • + 0
      • 29 mei 2010 - 17:23
  • Fanman

    Posts: 480

    Hebben niet alle rijders, en zeker een Schumacher, geen ontsnappingsclausules? Dacht het wel.

    • + 0
    • 29 mei 2010 - 17:13
  • sanderndk

    Posts: 586

    Kan nog weleens raar lopen, voor je het weet zit hij weer in de Ferrari....

    • + 0
    • 29 mei 2010 - 22:10
    • Joram

      Posts: 216

      Klinkt als een goed plan, weg met massa en msc terug.

      • + 0
      • 31 mei 2010 - 12:39
    • BMW POWER

      Posts: 358

      Ik denk niet dat Schumi met Alonso in een Team gaat. En trouwens, een van de redenen dat Schumi terug kwam, was Ross Brawn, en niet omdat hij voor Ferrari wilde rijden.

      • + 0
      • 31 mei 2010 - 20:10
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Ik denk dat gewoon zo blijft...

    • + 0
    • 1 jun 2010 - 00:51

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 27 jun 1985 (40)
  • Geb. plaats Wiesbaden, DE
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar