Mercedes wil Schumacher en Rosberg behouden voor 2011
- Gepubliceerd op 29 mei 2010 10:24
-
24
- Door: Robin Smeets
Op de vraag of Schumacher en Rosberg volgend seizoen wederom een duo vormen, antwoordde Brawn: "Ik hoop het. Weet jij soms iets wat wij niet weten? We zijn tevreden over onze coureurs, ze hebben er allebei veel plezier in, dus waarom niet?"
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land DE
- Geb. datum 27 jun 1985 (40)
- Geb. plaats Wiesbaden, DE
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.186 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (24)
Login om te reagerenPosts: 28
Ik dacht dat de heer schumacher voor 3 jaar getekend had? Het was toch een meerjaren plan om weer kampioen te worden?
Posts: 507
dacht dat shummi een 3 jaar contract had.
Posts: 880
Zal dan wel een éénjarig contract met opties voor 2011 en 2012 zijn geweest?
Posts: 603
Inderdaad vaag ja.
Er werd door beide toch altijd gezegd dat er in ieder geval voor 3 jaar getekend was?
Posts: 2.181
ach ja als schumacher niet meer wil dan hebben zij heidfeld.
Posts: 154
Huhhh dat dat dacht ik ook ??? ,
dat was toch de deal dat het om 3 jaar ging want daarom wilde schumi het doen zodat hij in de volgende jaren weer om de titel mee kon doen !
Posts: 2.181
Nee volgens mij 1jaar contract waar hij ongeveer 10 miljoen per jaar zou gaan verdienen...?
Posts: 603
Ze spraken toch altijd over 3 jaar.
Misschien dat Schumi toch niet tevreden is en heeft gekeken wat de mogelijkheden zijn in het contract ....
Uiteraard dat Brawn hem wil houden, maar ik blijf het vaag vinden.
Posts: 2.181
Ja sorry ik had eerder op een artikel gekeken en daar stond zo..
Maar bij een andere artikel van Mercedes staat:
Hernieuwde samenwerking met Mercedes-Benz
Door de verbintenis voor de komende drie jaar wordt de samenwerking tussen Michael Schumacher en Mercedes-Benz hernieuwd. In 1990 en 1991 reed de Duitser al voor Mercedes-Benz in het toenmalige WK voor sportprototypes, waarbij hij twee overwinningen behaalde. In de sportwagens maakte Schumacher destijds deel uit van het vermaarde Mercedes-Benz-Juniorteam, waarvoor ook de latere Formule 1-coureurs Karl Wendlinger en Heinz-Harald Frentzen reden. In 1990 (finale op Hockenheim) en 1991 (Norisring, Diepholz) reed Schumacher bovendien in totaal zes races voor Mercedes-Benz in de DTM, het Duits toerwagenkampioenschap. Daarna groeide hij door naar de Formule 1, waarin hij deelnam aan 248 Grands Prix met in totaal 91 overwinningen, 154 podiumplaatsen en 68 pole-positions.
Posts: 152
Lees eens.
Er staat toch dat Ross gevraagd wordt of Schumacher en Rosberg volgend seizoen weer een duo vormen.
Antwoord Ross: \"Ik hoop het. Weet jij soms iets wat wij niet weten?
Schumi heeft gewoon voor drie jaar getekend, maar wat is het contract van Rosberg ook al weer??
gegroet.
Posts: 8.004
En ik dacht dat ik gelezen had dat er prestaties geleverd moeten worden anders zou Mercedes de stekker uit het f-1 project trekken.
Mischien volgend seizoen USA-Google-Mercedes-GP :)
Posts: 2.181
Wat een grote naam :D...lol
Posts: 18.535
Volgens mij heeft Schumacher voor 1 jaar getekend met optie tot nog 2 jaar. Me dunkt dat die optie gewoon gelicht gaat worden.
Posts: 3.840
Klopt helemaal en ik geloof dat hij 70miljoen ervoor kreeg.
Eerder waren er speculaties dat Schumacher de 70miljoen voor drie jaar kreeg, maar het was voor 1 jaar.
Posts: 2.181
ooh ok als het zo is ...
Posts: 562
En dat is precies wat ik ook wilde vermelden...gelukkig toch nog iemand die oplet hier :)
Posts: 18.535
Het genoeg vermeld geweest in het nieuws, dacht ik toch :)
Posts: 480
Ben eens aan het googelen geweest, je kunt met dit nieuws alle kanten op. Er wordt gesproken over zowel een drie-jarige als een-jarige deal. Maar jij zal het wel weten.
Posts: 480
Hebben niet alle rijders, en zeker een Schumacher, geen ontsnappingsclausules? Dacht het wel.
Posts: 18.535
Ja, maar dat maakt een contract zijn duur niet anders :)
Posts: 586
Kan nog weleens raar lopen, voor je het weet zit hij weer in de Ferrari....
Posts: 216
Klinkt als een goed plan, weg met massa en msc terug.
Posts: 358
Ik denk niet dat Schumi met Alonso in een Team gaat. En trouwens, een van de redenen dat Schumi terug kwam, was Ross Brawn, en niet omdat hij voor Ferrari wilde rijden.
Posts: 2.181
Ik denk dat gewoon zo blijft...