Kwalificatie uitgesteld tot zondagmiddag 15.00 uur Nederlandse tijd

De kwalificatie voor de Grand Prix van de Verenigde Staten zal vandaag niet plaatsvinden. Charlie Whiting wilde wachten tot 23.00 uur Nederlandse tijd, maar dat tijdstip is inmiddels verstreken en de omstandigheden in Austin zijn nog niet verbeterd. 

Zondagmiddag om 15.00 uur Nederlandse tijd wordt er een nieuwe poging gewaagd om te kwalificeren. Het is echter nog niet zeker dat het weer morgen wel meewerkt. Gisteren en vandaag werd Texas geteisterd door noodweer en ook voor morgen wordt er ontzettend veel regen voorspeld.

Plusminus

Posts: 256

Je moet de wekker hellemaal niet zetten t'is zondag dus wacht tot je wakker wordt en zet de kloken 1 uur terug en wacht tot het 15:00 uur is.

  • 2
  • 24 okt 2015 - 23:23

Reacties (22)

Login om te reageren
  • ConkersF1

    Posts: 603

    Jammer, zeker voor de mensen die een kaartje gekocht hebben. Hoop echt dat het morgen beter is, want een raceweekend als dit is niet echt heel leuk.

    • + 0
    • 24 okt 2015 - 23:05
    • yblokdijk

      Posts: 234

      Yep. Balen is het zeker. Vooral het parkeren is duur bij het circuit. Schrok me eigen dood. 60 dollar!!! Je mag nu wel even de pitstraat in van ome Bernie. Iedereen is alleen al weg van het circuit.

      • + 0
      • 24 okt 2015 - 23:22
    • Neem aan dat ze morgen terug mogen komen met hetzelfde kaartje

      • + 0
      • 24 okt 2015 - 23:32
    • ConkersF1

      Posts: 603

      Vervelend YBlOKDIJK! Hoop echt voor je dat je morgen een leuke dag voorgeschoteld krijgt.

      • + 0
      • 25 okt 2015 - 00:49
    • yblokdijk

      Posts: 234

      Ik hoop het ook. Echt niet normaal. Wegen vanaf het circuit ondergelopen. Vrachtwagens van de weg geraakt. Het is echt slecht hier.

      • + 0
      • 25 okt 2015 - 00:54
    • maxioos

      Posts: 1.889

      @Yblokbijk, zou het kunnen dat als je bij de shuttledienst parkeert en daarmee naar het circuit gaat het veel goedkoper is?

      "COTA ‏@circuitamericas
      Tomorrow #COTA gates will open at 8AM with shuttles starting service at 7AM. Qualis will start the track action at 9AM. #USGP #F1"

      • + 0
      • 25 okt 2015 - 08:02
  • Een mooie zondag F1........heb er zin in.

    • + 0
    • 24 okt 2015 - 23:12
  • Hoeveel uur moet ik nu die wekker terugzetten?

    • + 0
    • 24 okt 2015 - 23:12
    • Plusminus

      Posts: 256

      Je moet de wekker hellemaal niet zetten t'is zondag dus wacht tot je wakker wordt en zet de kloken 1 uur terug en wacht tot het 15:00 uur is.

      • + 2
      • 24 okt 2015 - 23:23
    • Dus voor de zekerheid om 14.45 uur je wekker... zit je altijd goed... :)
      Fijne avond... proost

      • + 1
      • 25 okt 2015 - 01:23
  • Voor Max is het wel te hopen dat er nog kwali komt. En als er geen kwali komt is de kans ook heel erg groot dat er geen race komt. Dat zou wel bijzonder triest zijn.

    • + 0
    • 24 okt 2015 - 23:13
    • Ja, anders komt hij zeker op het einde van het seizoen niet aan zijn 50 WK hetgeen 80% van de poll deelnemers aan het begin van het seizoen voorspelden

      • + 0
      • 24 okt 2015 - 23:21
    • @Hunt James.. jou reactie is net zo treurig als het weer in Austin.

      • + 0
      • 24 okt 2015 - 23:50
    • Kenney

      Posts: 2.250

      Ik weet niet of ze daar de GP van 2005 al verteerd hebben, dus laat ons gewoon hopen dat de race gewoon doorgaat.

      • + 0
      • 24 okt 2015 - 23:54
    • In 2005 was het een blamage van Michelin en was terrecht dat de Amerikanen helemaal over de zeik gingen, mocht de race nu niet doorgaan, is dat natuurlijk pure overmacht en iets waar een organisatie ook niets aan kan doen. Daar zullen de Amerikanen toch wel begrip voor hebben ???

      • + 0
      • 25 okt 2015 - 00:15
    • Kenney

      Posts: 2.250

      Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, Andre. Maar hopelijk moeten de Amerikanen morgen dit scenario niet doorstaan en gaat de race gewoon door.

      • + 0
      • 25 okt 2015 - 00:25
    • gp

      Posts: 4.935

      Het gaat droog zijn vanaf 2 uur, er zal dus wel een race gehouden worden. De kwalificatie is nog wat onzeker. Er zou vanaf 9 uur tot 11 uur minder regen moeten zijn waarna het weer losbarst tot 2 uur.

      • + 0
      • 25 okt 2015 - 07:55
  • Thuru

    Posts: 347

    Hopelijk zal er een kwali plaatsvinden, al zou het alleen maar een Q1 zijn, is dit beter dan VT3 als uitslag laten vinden.

    • + 1
    • 25 okt 2015 - 00:25
  • Beste allemaal, vergeet vanavond de klok niet achteruit te zetten!

    • + 0
    • 25 okt 2015 - 04:28
    • Mijn klok kan alleen vooruit, wat nu?

      • + 0
      • 25 okt 2015 - 07:38
    • Dan moet je 'm 11 uur vooruitzetten of als je een digitale klok hebt, 23 uur ;-)

      • + 2
      • 25 okt 2015 - 08:02
  • Hulde voor het spektakel dat de pitscrews en de coureurs gisteren vertoonden. Sommigen zijn ware entertainers! Riccairdo lijkt me een geweldig aardige kerel. Is vast heel populair bij de monteurs. Zelden zo'n geweldige sfeer gezien. Hier heeft men het over jaren nog over.

    • + 0
    • 25 okt 2015 - 12:17

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar