user icon

Alonso denkt na over toekomst buiten de F1

  • Gepubliceerd op 26 sep 2015 11:19
  • comments 11
  • Door: Denny Kroeze

Fernando Alonso kan ervoor kiezen om te stoppen met de Formule 1 als hij niet meer kan dromen over wereldtitels. Dat vertelde de voormalige teambaas van Alonso, Flavio Briatore. Briatore is nog steeds betrokken bij het management van Alonso, en zei deze week dat niemand had kunnen verwachten dat het McLaren-Honda project zo’n ramp zou zijn.

Briatore: “In 2016 zal McLaren gaan vechten voor podiumplekken. Zo niet, en Alonso kan geen winnende Formule 1 auto krijgen, zie ik gebeuren dat hij op zoek gaat naar een winnende auto buiten de Formule 1.”

Alonso is niet de enige die nadenkt over zijn toekomst binnen de Formule 1. Teamgenoot Jenson Button denkt ook na over zijn toekomst. Inmiddels is het al een lange tijd geleden dat Fernando Alonso wereldkampioen werd. Fernando Alonso gaf na de reactie van Briatore zelf ook toe: “Ik hoop dat ik weer een wereldkampioen kan zijn. Het voelt wel twintig jaar geleden”.

“Als ik hier geen wereldkampioen meer kan worden, zijn er nog genoeg andere raceklassen om dat wel te worden”, aldus Alonso, doelend om te racen tijdens de 24-uur van Le Mans.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 8.241

    Misschien dat het lot jullie (Alonso en Flavio) wat gunstiger was geweest als jullie in 2006 niet zo vreselijk naast de schoenen waren gaan lopen met dat "poor old Michael" gedoe terwijl diezelfde Michael in een mindere auto en mindere banden nog bijna kampioen wist te worden.
    Het gelazer met spygate en Piquet zal jullie F1 karma ook weinig goed gedaan hebben.

    • + 3
    • 26 sep 2015 - 11:29
    • F1joris

      Posts: 398

      Ja joh, crashgate er nog even bijhalen. Maar mee eens dat dit de meest overschatte coureur ooit in de F1 is geweest. Als je zelfs in een Ferrari of een McLaren geen kampioen kunt worden? Maar hij heeft wel goed gegraaid, dat respecteer ik dan ook wel weer aan hem. (jaloezie)

      • + 0
      • 26 sep 2015 - 11:35
  • buran

    Posts: 250

    Net of kampioen worden in het WEC zo makkelijk zal gaan, daarin is men namelijk afhankelijk van 2 mede-coureurs. Daarom zou ik Alonso graag eens in de IndyCar series zien rijden, misschien met een Honda motor bij Andretti?

    • + 0
    • 26 sep 2015 - 12:03
  • Het zou mij persoonlijk niets uitmaken als Alonso stopt. Ik heb helemaal niets met deze pannekoek.

    Jonge goden in de McLaren...Vandoorne en bijvoorbeeld Ocon....zal voor meer spektakel zorgen tijdens de races.

    Button, Alonso, Massa.....ik hoop met recht dat deze gasten binnen nu en 1 jaar allen afscheid zullen nemen van onze geliefde sport

    • + 1
    • 26 sep 2015 - 12:49
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Inderdaad, Alonso heeft z'n tijd gehad. Laat 'm maar lekker WEC gaan doen met z'n maatje Webber.

      Genoeg aanstormend talent dat graag z'n stoeltje overneemt voor aanzienlijk minder geld en met aanzienlijk minder grootheidswaanzin.

      • + 1
      • 26 sep 2015 - 12:56
    • Plaats daar dan Kimi nog even bij want ondanks dat anderen vinden dat Alonso zijn tijd is geweest was hij afgelopen seizoen veruit de betere. Net zoals Vettel dat nu is. Oei, wat zeg ik nu weer.

      • + 1
      • 26 sep 2015 - 16:36
    • @el salvador

      Goh, Alonso een pannekoek noemen....hoog niveau!

      • + 0
      • 26 sep 2015 - 20:44
  • Als die McLaren-Honda halverwege het seizoen nog steeds niet makkelijk in de punten rijdt, zie ik Alonso het seizoen niet eens afmaken.

    • + 0
    • 26 sep 2015 - 13:06
    • Alonso rijdt volgend seizoen voor het nieuwe fabrieksteam van Renault. Red Bull haakt te snel af met Renault. RB is 4 jaar achtereen wereldkampioen geworden met Renault motoren. En nu worden ze afgebrand door datzelfde RB. Ik weet zeker dat Renault volgend seizoen weer als vanouds de snelste power-unit gaat leveren en kampioenskandidaat zijn. RB is een niet te respecteren team; ondankbare honden zijn het (sorry).

      • + 0
      • 26 sep 2015 - 20:47
  • hoe ist eigenlijk met zn wielren-team?

    • + 1
    • 26 sep 2015 - 21:57
  • Ik heb persoonlijk niet veel met Alonso, ik volg de F1 pas enkele jaren en ik heb hem niet uitzonderlijk zien rijden in die tijd. Maar ik verwacht dat Honda en ook Renault een giga stap gaan maken in de winter. Beide motoren verschillen op 1 groot punt van de Mercedes motor. De benodigde aanpassing is niet super ingewikkeld maar de huidige regels in de F1 maken het onmogelijk om deze aanpassing te doen. Daarnaast moeten de teams hun auto aanpassen om de motor dan nog te kunnen plaatsen. Dit kan dus enkel tijdens de winter gebeuren.

    Het aanpassen van de motor heeft ook een positief effect op het zwakste punt van de Honda power-unit de MGU-H. Hogere snelheden betekenen ook harder remmen en dus meer energie voor de MGU-K. Hiermee zal Mclaren heel wat plaatsen opschuiven.

    • + 0
    • 27 sep 2015 - 01:48

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar