user icon

Vettel rijdt pole position met 'bijna perfecte ronde'

  • Gepubliceerd op 19 sep 2015 17:05
  • comments 26
  • Door: Jeroen Jonkers

Sebastian Vettel heeft de dominantie van Mercedes tijdens de kwalificaties in 2015 doorbroken. De Duitser stuurde zijn Ferrari in de straten van Singapore naar de eerste startplaats, terwijl teamgenoot Kimi Raikkonen derde werd. Vettel heeft zin in de race, want daar worden de punten verdeeld.

"Ik weet dat het pas zaterdag is, het echte werk komt morgen", aldus Vettel. "Ik genoot van het moment dat ik besefte dat het gelukt was. Het zag er het hele weekend al goed uit en de auto was geweldig om mee te rijden. Het werd alsmaar beter tijdens de kwalificatie en ik denk dat we er het maximale uit hebben gehaald. Ik ben verrast door het gat naar de rest, maar ik had ook een bijna perfecte ronde."

"Een rondje in Singapore is altijd erg lastig en verraderlijk", vervolgt Vettel. "Het kwam echter allemaal op zijn plaats en ik ben erg blij met het resultaat. We staan op een uitstekende uitgangspositie voor morgen, dan moeten we het laten zien. Mercedes zal morgen wel sterker zijn, hun resultaat heeft ons enigszins verrast. Ook Red Bull-Racing mogen we niet onderschatten."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • P1 op zondag zou geweldig zijn.

    Off topic:
    Is dit de eerste race van het jaar zonder penalties voor de race?
    Geen enkele wissel van motoren/belangrijke onderdelen.
    Dat is een bijzonderheid dit jaar.

    • + 0
    • 19 sep 2015 - 17:10
    • Manor heeft Penalty's gekregen, dus helaas is het antwoord: nope

      • + 0
      • 19 sep 2015 - 17:26
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Moeten ze voor straf Merhi weer auto laten besturen?

      • + 0
      • 19 sep 2015 - 17:57
    • Nee, ze gaan gewoon door met Rossi en Stevens

      • + 0
      • 19 sep 2015 - 18:11
    • Neeeeeee,je gaat me toch niet vertellen dat ze voor straf achteraan moeten starten??

      • + 2
      • 19 sep 2015 - 18:23
    • Oh ok.. Manor krijgt penalty's.. zou anders een raar weekend zijn... ghehe

      • + 0
      • 19 sep 2015 - 18:58
  • babyShumi

    Posts: 406

    ik zeg het al bijna 7 jaar

    zet vettel in de juiste auto en hij is schumiII,wat een klasbak wat een motivator
    hopen dat je volgend jaar de zelfde middelen als mercedes hebt.weer lekker naar het vingertje+de donuts kijken verveeld nooit :)

    • + 2
    • 19 sep 2015 - 17:12
    • Rimmer

      Posts: 8.225

      Vettel is in iedergeval definitief de Baby Schumi-status voorbij en als die hard Schumacher fan durf ik zelfs wel te stellen dat beide overall gezien gelijkwaardig aan elkaar zijn. Waarbij Michael mijn inziens in de regen de beste is en Vettel qua foutloosheid de betere is. (Behalve in de regen)

      • + 1
      • 19 sep 2015 - 19:39
  • jd2000

    Posts: 4.599

    klasse van Vettel, maar ik haat dat klote vingertje.....

    • + 0
    • 19 sep 2015 - 17:19
    • Dikkedop

      Posts: 694

      Lol in ieder geval beter dan dat "mooi staan te wezen" van hammie

      • + 2
      • 19 sep 2015 - 20:28
  • Schitterend, gewoonweg schitterend. Maar de race is morgen. Ik hoop op een 1-2 voor de Scuderia en Max op P3 voor de noorderburen :)

    • + 4
    • 19 sep 2015 - 18:26
  • louc_

    Posts: 2.277

    Dit is het antwoord van de echte topper in F1.

    • + 0
    • 19 sep 2015 - 18:33
  • louc_

    Posts: 2.277

    Toen straks was ik op de truck gp in Zolder en daar zei een manneke hij was geen 10j, zo zei ie tegen zijn vader, mss heeft Mercedes wel altijd vals gespeeld met de bandendruk! Zou wel eens kunnen ja.

    • + 1
    • 19 sep 2015 - 19:23
  • AUDI_F1

    Posts: 1.736

    2014: Hamilton 01:45.681
    2015: Vettel 01:43.885
    Verschil --------- 1.796

    Dus bijna 2 seconden sneller ...
    De tijd van Max was in 2014 goed geweest voor P3.
    Geweldig.

    • + 0
    • 19 sep 2015 - 19:30
    • Rimmer

      Posts: 8.225

      Met dezelfde motor.. De 2014 Renaultmotor was zelfs nog beter dan de 2015!

      • + 0
      • 19 sep 2015 - 19:41
    • Dikkedop

      Posts: 694

      Track is ook iets veranderd, bochten 11 en 13 zijn nu als het goed is sneller

      • + 0
      • 19 sep 2015 - 20:31
  • LimboF1

    Posts: 4.725

    Geef hem een auto die funtioneerd en hij laat magische dingen zien. Gewoon weer als van ouds en super strak gereden. Door die fricandel van vorig jaar zorgde ervoor dat hij veel shit over zich heen kreeg, nu wordt hij door de meeste als een geweldig coureur gezien. Ik ben blij als Ferrari fan dat hij er is en Alonso weg is, het heeft veel goeds bij het team gedaan. Ik denk dat als Vettel in die Mercedes had gezeten, dat Hamilton het echt moeilijk had. Maar ben blij dat hij naar Ferrari is gekomen en hij dit soort mooie dingen laat zien.

    • + 2
    • 19 sep 2015 - 19:48
    • Vettel is altijd een kwalificatiemonster geweest.

      • + 1
      • 19 sep 2015 - 23:34
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Niemand zegt volgens mij dat vettel een koekebakker is maar is vorig siezoen wel verslagen.
      Reed vettel in de mb dan had lewis het zeker moeilijker gehad nu nico afhaakt.
      Kimi is m.i. Beschamend slecht in dezelfde auto op dit circuit. Vorige race was hij sneller dan vettel weer maar dan vergeet hij te starten. Blijft een vreemde coureur die kimi.
      Moet wat aan de ahnd zijn bij mb, want binnen 2 weken 2,5 sec verliezen tov van 2 teams lijkt mij verdacht.

      • + 0
      • 20 sep 2015 - 02:29
    • Seriues? Blij dat Alonso weg is? ik niet had ze graag naast mekaar gezien om te kijken hoe goed Vettel is.

      • + 0
      • 20 sep 2015 - 05:48
    • Tifoso

      Posts: 2.866

      Alonso was gefrustreerd dat het steeds niet lukte. Dat begon op een gegeven moment teveel in negativiteit te veranderen, wat demotiverend werkte op het team. Daarom is het goed dat hij weg is.

      • + 0
      • 20 sep 2015 - 08:38
    • Akkoord met Tifoso en Limbo. De chemie was weg, al een tijdje en ze hadden beter in 2013 al afscheid van elkaar genomen. Hoedje af voor Alonso's vechtlust , het mocht niet zijn. Ik val in herhaling zeggende dat Fernando niet bepaald mijn favoriete piloot is, maar zonder hem had Ferrari wss totaal geen kans gehad de voorbije jaren. Het enige wat ik hem wat kwalijk neem is dat hij zijn ex werkgever nu af en toe lichtjes afbreekt... Je wint samen en je verliest samen.

      We zijn nog geen eens 1 jaar verder en ook ik heb de indruk dat de combo Vettel - Ferrari de succesweg weer vonden...maar dat is voorbarig. Ik geloof sinds jaren weer dat Ferrari de juiste stappen is aan het zetten, hopelijk trekken ze de lijn door in 2017.

      Maar een overwinning in Singapore zou voor nu meer dan goed zijn :)

      • + 0
      • 20 sep 2015 - 09:20
    • Nu nog winnen

      • + 0
      • 20 sep 2015 - 09:42
    • Iedere coureur is weleens verslagen Ayrtons, weet niet waarom je daar steeds mee komt?

      • + 0
      • 20 sep 2015 - 09:50
    • James

      Posts: 1.652

      Alonso heeft eigenhandig het zinkende Ferrari schip verschillende jaren recht gehouden, misschien wel langer dan goed was. Als Ferrari fan ben ik blij dat het technisch departement langzaam maar zeker terug op het juiste pad is. We moeten ook niet onnozel doen, Vettel heeft 0,0 te maken met deze heropleving. Het is een uitstekende piloot maar lang niet de enige.

      • + 0
      • 20 sep 2015 - 12:02
  • Moet bekennen hij kan een potje sturen

    • + 0
    • 20 sep 2015 - 09:40

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit