user icon

Ecclestone sleutelt nog aan kalender voor 2016

  • Gepubliceerd op 09 sep 2015 12:14
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

De Formule 1-kalender voor volgend seizoen moet nog definitieve vormen aannemen. Op het voorlopige schema staan 21 races, met de eerste Grand Prix begin april en het slotstuk eind november. Vorige week sijpelden echter berichten door over aanpassingen.

Zo zou Singapore niet blij zijn dat het back-to-back met Maleisië is ingedeeld, dus zoekt Bernie Ecclestone naar een nieuwe datum voor het evenement op Sepang. Daarbij zou hij volgens Autosport uitgekomen zijn bij 4 of 11 december, maar Motorsport.com kwam met tegenstrijdige berichten.

Abu Dhabi blijft sowieso de seizoensfinale en zou dan naar december verhuizen, met Maleisië als voorlaatste Grand Prix. Maar het liefst probeert Ecclestone de maand december helemaal te mijden. "Ik denk dat we daar nog aan kunnen ontsnappen, anders zit het te dicht op de Kerst."

Dat liet de commerciële baas van de Formule 1 aan Reuters weten. Maleisië verhuist naar een andere plek op de kalender, het is alleen nog de vraag wanneer. Ecclestone: "Ik ga daar nog een beetje mee husselen. Ik weet nog niet hoe ik het oplos, daar ga ik nu naar kijken."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • JaapB

    Posts: 1.180

    Gewoon Australië op 20 maart zetten Maleisië op 27 dan op 10 april China.
    Was ook al raar dat op de voorlopige kalender je 18 sep Singapore had dan 25 sep Maleisië en dan twee weken later Japan.
    Als je praat over kostenverspilling dan is het wel dat je die circuits niet back to back doet.

    • + 1
    • 9 sep 2015 - 12:23
  • Ik vraag me af waarom de organisatie van de grand prix van Singapore tegen een back to back race met Maleisië is?

    Wat zouden daar voor redenen kunnen zijn?

    • + 0
    • 9 sep 2015 - 12:27
    • Wellicht dat Singapore hoopt op publiek uit Maleisië?
      Persoonlijk zou ik ook niet 2 weken achter elkaar naar de Formule 1 gaan.
      Als dit bijna een seizoen uit elkaar licht bijvoorbeeld is dat al een stuk aannemelijker.

      • + 0
      • 9 sep 2015 - 12:36
    • waarom zou dat een rede zijn? die mensen uit Maleisië die kunnen ook wel even wachten op de gp die dat zelfde jaar nog komt alleen nog een paar weekjes langer wachten is.

      • + 0
      • 9 sep 2015 - 12:40
    • Het gaat meer om de mensen die wel 2 keer dat jaar willen gaan denk ik.
      Als ik bereid ben om 2 keer naar de F1 te gaan zou dat niet 2 weekenden achter elkaar zijn namelijk.

      • + 0
      • 9 sep 2015 - 12:50
  • tazz

    Posts: 152

    Beide circuits liggen slechts 300km van elkaar verwijderd, da's evenveel als de afstand tussen Zandvoort en Francorchamps. Dan zouden ze idd teveel publiek van elkaar afsnoepen

    • + 1
    • 9 sep 2015 - 12:51
    • Precies wat ik probeerde duidelijk te maken haha!

      • + 0
      • 9 sep 2015 - 13:07
  • AlonsoGek

    Posts: 143

    Waarom Maleisië achterin de kalender zetten, terwijl al jarenlang de traditie is dat deze race aan het begin van het seizoen aanvangt? Apart.

    • + 0
    • 9 sep 2015 - 13:08
    • Toch begon Maleisië aan het eind van het jaar. Daar hebben we bargeboardgate aan te danken.

      • + 0
      • 9 sep 2015 - 15:37
    • Kenney

      Posts: 2.214

      Ik wilde eerst roepen dat ze zo misschien minder regen hebben, maar het blijkt juist nog meer regenachtig te zijn in Maleisië aan het einde van het jaar, dus nog meer kans op rode vlaggen (bij te veel regen rijden ze tegenwoordig toch niet). Geen idee dus.

      • + 0
      • 9 sep 2015 - 16:01

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar