VT3: Robert Kubica zet Renault bovenaan, crash Alonso
- Gepubliceerd op 15 mei 2010 12:01
-
21
- Door: Robin Smeets
Het was een spannende derde vrije training in Monte Carlo met tijden die erg dichtbij elkaar lagen. Op de helft van de training lag de top-vijf namelijk minder dan een tiende uit elkaar. Daarna werden de tijden echter nog verbeterd en was het uiteindelijk Robert Kubica die voor Renault verrassend de snelste tijd reed. De Pool was met nog vijf minuten te gaan sneller dan Mark Webber, die ook voorbij gereden werd door Felipe Massa.
Webber reed dus de derde tijd, gevolgd door Lewis Hamilton en Sebastian Vettel. De Duitser was slechts 0.240 seconden langzamer op de vijfde plaats. Michael Schumacher en Nico Rosberg eindigden met ongeveer dezelfde tijden op de zesde en zevende plaats, terwijl Sebastien Buemi de achtste tijd reed, Adrian Sutil de negende tijd en Jenson Button sloot de top-tien af. De Britse wereldkampioen was ruim acht tienden langzamer dan Kubica.
Er vonden ook enkele incidenten plaats in deze laatste training. Zo verremde onder andere Michael Schumacher zich, samen met Adrian Sutil en Vitaly Petrov. Fernando Alonso kon echter na zes ronden al definitief uitstappen na zijn crash in Massenet. De Ferrari was zwaar beschadigd aan de rechterkant en de Spanjaard kon de 'walk of shame' terug naar de pits maken. Timo Glock zette zijn Virgin al na enkele minuten aan de kant met, waarschijnlijk, technische problemen.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.760 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 66
Zo kijk die torro rosso\'s een gaan. hier is het echt zo dat de wagen minder belangrijk is dan op andere circuits en dat mindere teams ineens minder ver van de \"top\" teams staan. wordt wel een leuke kwalificatie denk ik. mooie aktie van kubica. Mzl
Posts: 2.712
Alonso wilde een uitstapje maken naar het Casino...
Posts: 646
Dat wordt toch de spare car voor Alonso vrees ik.
Dat krijgen ze binnen dat tijdsbestek niet meer gemaakt, denk ik.
Voor en achterwielophanging afgebroken.
Posts: 25
Denk dat het allemaal wel mee valt, volgens mij is dit bij een team als Ferrari wel te vervangen binnen 2,5 uur!
Posts: 646
Toch niet....
Alonso zou geen deel nemen aan de kwalificatie om reden van het feit dat Ferrari de wagen niet snel genoeg kan herstellen.
Hij zou zondag vanuit de pits starten.
Dat wordt een frustrerend dagje.
Posts: 774
Volgens mij leef jij nog een beetje in het verleden. Spare cars mogen namelijk al een paar jaar niet meer...;-)
Posts: 646
Is dat zo?
Als je nu een hele hoop onderdelen op de grond legt... Dusdanig dat het geheel van die stukjes op een Ferrari gelijkt... Heb je dan ja geen reservewagen? :)
Posts: 312
Ondanks dat ik geen fan van de beste man ben, vind ik het rot voor hem. Ik denk dat hij vanwege de crash niet instaat zal zijn om voor de pole te gaan. Hier de beelden van de bewuste crash:
www.youtube.com/watch?v=WqSMHQVX8ec
Posts: 1.745
Zag er heel goed uit wat Kubica liet zien.
Rosberg kon ook nog wel een stuk sneller gezien zijn sector tijden.
Ben benieuwd wat de precieze oorzaak van Alonso zijn crash was. Zag er uit als een rijdersfout.
Als Alonso een andere wagen voor de kwalificatie gebruikt, krijgt hij dan een straf?
Posts: 66
idd je zag hem zijn linker wiel blokkeren en daarna ging hij gewoon te snel om die bocht nog te halen. volgens mij moeten ze oplappen wat er te fixen valt voor de kwalificatie alleen als het een nieuwe versnellingsbak wordt kost het plaatsen volgens mij. een andere auto is er dacht ik niet. Mzl
Posts: 2.115
Nou in iedergeval bewijst MSC dat ie niets aan snelheid heeft ingeboet!Hij zit er zo dicht op bij ROS dat het in ieder geval niks uitmaakt qua tijden!Het is echt om het even daar.
Dus ik trek mijn kritiek bij deze in.......
Dit waren allemaal quali runs en verdomd zelfs SEN is onder de 1:20 gedoken!haha
KUB heeft een aanhangertje nodig voor zijn ballen,want als je hier zo snel rijdt dan heb je flinke stenen!
Als ALO niet was gecrashed had je 13 man binnen 1 seconden zitten dus het is hier wel close!
Zonde voor ALO maar de T-car zal wel al vanaf woensdag voor hem klaar staan!
Hoewel MAS waarschijnlijk het gespeculeer over de komst van WEB of KUB bij Ferrai heeft gehoord en nu is wel gefocust gestuurd heeft want die is ook verdomd snel!
Posts: 2.115
denk dat de crash trouwens het chassis niet beschadigd heeft en in 2 uur bouwen ze nooit het reserve chassis op voor ALO lukt denk ik ook niet in 2 uurtjes tijd...
En dan moet ie ook uit de pits starten....
was effe vergeten dat er geen 3e wagen meer mag klaar staan!
Posts: 413
Net gelezen op een andere site...Alonso kan niet meeden aan de qualies...man dit kort hard aan..Ik had gehoopt op een pole en nu dit...
Posts: 774
De BBC meldt zojuist dat Alonso niet meedoet aan de kwalificatie straks! Auto te zwaar beschadigd.
Posts: 540
Ik las net op een andere F1 site dat Alonso niet mee zal doen aan de kwalificatie... jammer.
Posts: 206
Volgens de krant van wakker nederland mist Alonso dus nu de kwalificatie :S
Posts: 66
las net ook dat hij niet aan de kwali mee doet.
Mzl
Posts: 866
Het is bevestigd dat ALO uit de Pits start zondag......
Posts: 2.712
Volgens de Italiaanse pers zal Fernando Alonso niet deelnemen aan de kwalificatie voor de grote prijs van Monaco. De Spanjaard ging in de laatste vrije training hard in de muur en beschadigde zijn Ferrari in dergelijke mate dat het team de wagen niet op tijd klaar zal krijgen. Alonso zal volgens dezelfde informatie de race aanvatten vanuit de pits.
Posts: 17
Hoor net op BBC dat Alonso niet mee doet aan de kwalificatie vanwege te grote schade aan de wagen.
Posts: 2.250
Haha, 9 reactie\'s die over hetzelfde gaan :p