user icon

Button zet podium uit zijn hoofd voor dit seizoen

  • Gepubliceerd op 26 aug 2015 14:56
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Het seizoen 2015 is al over de helft, maar in de zomerpauze durfde Honda-motorsportbaas Yasuhisa Arai het nog aan om openlijk over het podium te dagdromen. In België introduceerde de Japanse autofabrikant een upgrade voor de motor en zou een stijgende lijn worden ingezet. Op Spa reden de McLaren-coureurs echter kansloos in de rondte. Jenson Button voelde zich slechts veldvulling.

De Brit is dan ook van mening dat McLaren-Honda een podiumplek uit het hoofd moet zetten. Button: "Het doel moet zijn om de auto's in de punten te krijgen. Een podium? Dat is onwaarschijnlijk. Voor ons is Singapore de beste kans op een goed resultaat. Het is een langzaam circuit met langzame bochten en daar zijn we zeer sterk in. Singapore is onze beste kans om punten te pakken."

Teamgenoot Fernando Alonso: "In de resterende races is het zaak om elke mogelijkheid te maximaliseren en te scoren. Mochten resultaten uitblijven, dan mogen we eventuele frustraties niet de vrije loop laten. We moeten nog veel doen om competitief te zijn en om voor wereldtitels mee te doen. Op Monza blijft de progressie van Hongarije waarschijnlijk weer verscholen. Hopelijk kunnen we in Singapore weer de top tien binnen dringen. Volgend jaar zal het heel anders gaan."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • en dat terwijl vandoorne de overwinning pakt, in de gp2.

    • + -3
    • 26 aug 2015 - 15:03
    • Hooper

      Posts: 505

      Ik snap 'm niet... Was dat ook in een McLaren Honda?

      • + 0
      • 26 aug 2015 - 15:09
    • Ja, wat bedoel je eigenlijk Bengelke ?
      Wat heeft de ART GP2 bolide te maken met de McLaren - Honda ?

      • + 1
      • 26 aug 2015 - 15:13
    • NicoS

      Posts: 12.751

      Ik denk dat Bengelke bedoeld dat van Doorne met de McLaren wel podiums zou hebben gepakt;-)

      • + 0
      • 26 aug 2015 - 17:42
  • De meest gelezen quote van Alonso... "Volgend jaar zal het heel anders gaan."
    Die opmerking bracht hem financieel gezien in de Quote...
    Hij is topcoureur, maar ergens moet je toch ook weer plezier gaan hebben in het echter racen, als is het in een andere klasse. Competetief zijn... Het ligt niet aan Button en Alonso maar dit lijkt teveel op geld blijven vangen i.p.v. in competitie willen sporten.

    Zo wil je toch ook niet de geschiedenisboekjes ingaan.
    En vandoorne heeft veel geluk gehad met zijn materiaal dit jaar, anders had hij echt geen 100+ punten los gestaan....

    • + 0
    • 26 aug 2015 - 15:11
    • Button zn salaris valt in het niet bij dat van Alonso..
      Tevens zat Button er al voor dat het echt treurig werdt.

      • + 0
      • 26 aug 2015 - 15:30
    • En Vandoorn heeft veel geluk gehad met zijn materiaal? omdat het heel bleef? Volgens mij heeft Vandoorn geen geluk gehad, hooguit de andere pech. Het is namelijk normaal dat een auto in de GP2 heel blijft... En trouwens wat heeft Vandoorn met dit bericht te maken?

      • + 0
      • 26 aug 2015 - 15:35
    • jack-b

      Posts: 104

      Bengelke begon er over.

      • + 0
      • 26 aug 2015 - 17:05
  • Competitief :D

    • + 0
    • 26 aug 2015 - 15:12
  • Button is een realist! Dat blijkt wel uit deze uitspraak. Die Mclaren-Honda is ook kansloos dit seizoen.

    • + 0
    • 26 aug 2015 - 15:19
  • Nu pas?

    • + 0
    • 26 aug 2015 - 15:39
  • jos 1

    Posts: 9

    Stoffel vandoorne veel geluk gehad .Hij is wel de beste aller tijden !!!

    • + 0
    • 26 aug 2015 - 16:11
    • Je eerste post en nu al grappig.

      • + 0
      • 26 aug 2015 - 20:34
  • Hopelijk compenseert hij dit met een podium na een marathon :)

    • + 0
    • 26 aug 2015 - 16:49

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar