user icon

Verstappen exact één jaar in dienst bij Red Bull

  • Gepubliceerd op 12 aug 2015 16:04
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Het is vandaag precies twaalf maanden geleden dat Max Verstappen door Red Bull voor de neus van Mercedes weggekaapt werd. De toen nog 16-jarige Nederlander werd opgenomen in het opleidingsprogramma van de energiedrankenfabrikant. Nog geen week later bevestigde Red Bull dat hij dit jaar zou debuteren in de Formule 1.

Sindsdien is er veel gebeurd met Verstappen. Na een verdienstelijk debuut in Australië, waar hij uitviel terwijl hij op weg leek naar punten, scoorde hij in Maleisië zijn eerste punten. In Monaco vestigde hij andermaal de schijnwerpers op zich door de eerste vrije training af te sluiten op P2. De race mondde uit in een deceptie, met een heftige crash na een botsing met Romain Grosjean.

Verstappen scoorde in Oostenrijk voor de tweede maal punten en in Hongarije voegde hij met een vierde plek een nieuw hoogtepunt aan zijn bliksemcarrière toe. Het jonge talent wordt alom geprezen als grote belofte en zijn naam valt in het geruchtencircuit al in verband met topteams. En dat na pas een half jaar in de Formule 1.

Hier de aankondiging van Verstappen bij Red Bull van een jaar geleden.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • J. Button

    Posts: 96

    Ok

    • + 3
    • 12 aug 2015 - 16:13
  • Milo1981

    Posts: 131

    Wat een onzin artikel zeg

    • + 4
    • 12 aug 2015 - 16:15
  • Nightwish

    Posts: 184

    Blij dat bericht er is! Ik weet niet wat mijn dag was geweest zonder hierop geattendeerd te worden...

    • + 1
    • 12 aug 2015 - 16:31
  • zjeeraar

    Posts: 110

    Wel grappig om de reacties op dat artikel nu terug te lezen :)

    • + 0
    • 12 aug 2015 - 16:36
  • AWF1

    Posts: 58

    Kliktjing!

    • + 0
    • 12 aug 2015 - 16:47
  • Maxxx

    Posts: 202

    Wel grappig zijn contact dus ook halve erge het seizoen zou aflopen. Kan ie halvewegw het seizoen dus ook naar Ferrari!

    PS: Sarcasme

    • + -1
    • 12 aug 2015 - 17:17
  • F One

    Posts: 209

    Nou... z'n proeftijd is ie in elk geval doorgekomen....

    • + 0
    • 12 aug 2015 - 17:39
  • lars75

    Posts: 8.908

    Tja ik vind dit toch inderdaad ook wel de overtreffende trap!

    Zullen we ook een bedevaartsoord uitroepen? Bijvoorbeeld in Genk, want daar begon het allemaal. En wij zullen zijn discipelen zijn/worden?

    Nu vind ik (semi) nieuws nog wel aanvaardbaar zoals geruchten in de internationale media over bijvoorbeeld Ferrari of de ontkenning door Marko. Maar om nu de verjaardag van zijn contract te vieren begint toch ernstige vormen aan te nemen!

    • + 3
    • 12 aug 2015 - 18:47
  • Dus nieuws van 1 jaar geleden is nieuws bij F1Today........???..... tss

    • + 3
    • 12 aug 2015 - 18:48
  • Maximo

    Posts: 6.703

    Het is overigens niet verplicht om alle artikelen te lezen. Als er enkele tussen staan die je niet interesseren, dan kun je die gewoon overslaan.

    • + 0
    • 12 aug 2015 - 18:53
    • Alfie

      Posts: 1.052

      En zo is het @Maximo, kudos voor je reactie...je krijgt (onterecht, vind ik) een min, want je hebt 100% gelijk.

      • + 0
      • 12 aug 2015 - 21:07
  • Volgende week verwacht ik een artikel op copypastetoday dat Franz Tost aangeeft dat hij blij is dat Max precies 1 jaar en 1 week geleden heeft getekend bij Red Bull!

    • + 2
    • 12 aug 2015 - 20:31
    • masf1

      Posts: 7.049

      Wat zoek je hier nog dan??vreemd dat mensen lopen te klagen maar wel elke dag reageren?

      • + -2
      • 12 aug 2015 - 21:52
    • lars75

      Posts: 8.908

      Nou vind ik niet snel iets van nieuws dat geplaatst wordt en als het mij niet interesseert lees ik het niet, laat staan reageren. Maar de verjaardag van een contract vieren gaat mij wel iets te ver.

      • + 1
      • 12 aug 2015 - 21:58
    • masf1

      Posts: 7.049

      Nou dat de tijd snel gaat,en het al een jaar terug is,tuurlijk geen hoogstaand nieuws maar dat heb je wel vaker.

      • + 0
      • 12 aug 2015 - 22:02
    • Goeie vraag MasF1 waar ik serieus op reageer. De reacties zijn hier het leukst. De content is erg matig en de banners zijn afschuwelijk. Maar er is een leuke community met soms leuke discussies. GPupdate is ook deels een copypaste site maar die produceren regelmatig zelf ook content. Helaas moet reageren daar via Facebook en dat heb/wil ik niet. Verder ken ik geen goede Nederlandse F1 sites met veel bezoekers en goede discussies. Als jij wat weet, dan hoor ik het graag.

      • + 1
      • 12 aug 2015 - 22:25
  • Rimmer

    Posts: 8.238

    Er is er een jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat is Maaaaax

    Taart en cola verkrijgbaar bij opa Verstappen, kom op tijd want op = op

    • + 0
    • 12 aug 2015 - 22:16
  • Joh....

    • + 0
    • 13 aug 2015 - 09:15

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar