user icon

Azerbeidzjan blij met Grand Prix in de maand juli

  • Gepubliceerd op 30 jul 2015 10:36
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Azerbeidzjan organiseert volgend jaar voor het eerst een Grand Prix. De race op een stratencircuit in hoofdstad Bakoe staat op de voorlopige kalender voor 2016 gepland voor 17 juli. De organisatie van het evenement is verguld met die datum.

Arif Rahimov, promotor van de Europese Grand Prix in Azerbeidzjan, verkondigt tegenover Championat: "Vanaf het begin heb ik meneer Ecclestone gevraagd om een datum in de zomer. In juli is het in Bakoe gemiddeld 30 tot 32 graden, dus vergelijkbaar met wat we afgelopen weekend in Hongarije zagen."

"Bernie Ecclestone heeft ons altijd gesteund. Hij toonde interesse in het project, zeker na zijn bezoek aan Bakoe in oktober vorig jaar. Uit zijn commentaren maakte ik op dat deze stad hem wel beviel en daarop hebben we de juiste beslissing genomen om de Formule 1 hierheen te halen."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Ben ook blij dat er eindelijk een race in Azerbeidjan komt, tenslotte toch een land met een heel lange en indrukwekkende racehistorie

    • + 0
    • 30 jul 2015 - 10:59
    • Hehe....ik ben er net zo blij mee als jou. Die ouwe troep van Imola bijvoorbeeld dat hebben we gehad. Dat circuit ken ik nou onderhand wel.

      • + 0
      • 30 jul 2015 - 11:14
    • Bsafranky

      Posts: 629

      Ik ook! Vooral omdat het een stratencircuit is. Daar word over het algemeen veel ingehaald, the place for action! Vind ik ook zo mooi aan Monaco!

      • + 0
      • 30 jul 2015 - 11:28
    • Ik heb liever een race als helemaal geen race. De straten van Singapore zijn toch goed?
      Eerst kijken dan zeiken is mijn credo in deze. Dan erbij ik vind het altijd leuk als er nieuwe banen aan de kalender worden toegevoegd, ook al maken ze mijn verwachting niet altijd waar.

      • + 1
      • 30 jul 2015 - 13:08
  • Ach ja, wie maalt er om een prachtige layout ala Suzuka, liefst in combinatie met de baanbreedte van de Maleisische grand prix*, als je ook op een stratencircuit in de oh zo hippe, wereldbekende stad? als Azerbeidzjan kan racen?

    *dat zou voor mij de ideale grand prix zijn. Ook al bakt meneer PlayStation coureur weinig van Suzuka, ik vind de layout mooi, uitdagend en geeft je genadeloos op je donder als je gewoon niet goed genoeg bent.

    • + 0
    • 30 jul 2015 - 12:33
    • Molly

      Posts: 602

      Inderdaad Scuderiasjonno! :D

      • + 0
      • 30 jul 2015 - 22:14
  • Yes! Als het aan mij ligt vervangen we Spa, Monza en Silverstone met nog 3 races in Azerbeidzjan! Een land met zoveel autosport historie verdient gewoon meer dan 1 race per jaar. Het liefst op een on-inspirerend stratencircuit waar je niet in kan halen

    • + 0
    • 30 jul 2015 - 12:57
  • Insure

    Posts: 1.238

    Ik ben benieuwd wat voor parcours ze daar uitstippelen. Het schijnt een hele mooie stad te zijn. Ik moet bekennen dat ik in het begin ook negatief tegenover Singapore stond. Dat vind ik echt een aanwinst voor de sport. Eerst de GP afwachten en dan oordelen. Het gaat niet eens ten koste van races in Europa. Er komen juist races bij. Dat lijkt me geen slechte ontwikkeling. :)

    • + 1
    • 30 jul 2015 - 13:34
  • ZelosF1

    Posts: 182

    Mijn ideale grandprix zou zijn op de noordpool.

    Geen gebrek aan ruimte tenminste de komende aantal jaren. Laat het financieren door Shell die zijn even grote geldwolven als Eikelstone die alles kapot maken. En spektakel heb je zeker. Nieuwe spijkerbanden etc. Ik zeg doen.

    • + 0
    • 30 jul 2015 - 13:37
  • Benieuwd hoe ze de tribunes daar vol gaan krijgen. Ticketje bij pakje boter?

    • + 0
    • 30 jul 2015 - 20:46

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar