user icon

Vettel draagt emotionele zege op aan Jules Bianchi

  • Gepubliceerd op 26 jul 2015 16:37
  • comments 31
  • Door: Jeroen Jonkers

Sebastian Vettel heeft de Grand Prix van Hongarije op zijn naam geschreven. De Duitser behaalde zijn 41e overwinning, waarmee hij op gelijke hoogte komt met Ayrton Senna. Vettel dacht echter niet zozeer aan Senna na zijn zege, maar meer aan Jules Bianchi.

"Dit was een fantastische dag en mijn zege draag ik op aan Jules", vertelt Vettel op het podium. "Het was een loodzware race en deze overwinning is voor hem. Iedereen bij Ferrari was ervan bewust dat hij vroeg of laat bij het team zou komen rijden."

Over de race vertelde Vettel: "Op de safety car zaten we niet te wachten, maar het maakte de race wel heel interessant op het einde. De start was briljant en cruciaal. De race en de snelheid van de auto was geweldig en ik wil mijn team daarvoor bedanken. Alles ging vandaag naar wens en ondanks de safety car, trokken we aan het langste eind. Deze overwinning is ook voor de jongens van het team." 

Foto's Hongarije 2015

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Calvinh

    Posts: 2.263

    Hij klonk best geëmotioneerd op het podium, mooi om te zien.

    • + 6
    • 26 jul 2015 - 16:42
    • Ik vond iedereen op het podium een beetje emotioneel. Vooral Ricciardo sprak alsof hij een brok in z'n keel had.
      Wel mooi die oprechte emotie. Ik walg van die politiek correcte PR praat van een bepaalde andere coureur.

      • + 3
      • 26 jul 2015 - 16:44
    • Cinamon

      Posts: 202

      Ik vind die half gebakken interviews op het podium sowieso niets....

      • + 2
      • 26 jul 2015 - 16:46
  • Kevin

    Posts: 5.004

    Adieu Jules.

    • + 0
    • 26 jul 2015 - 16:43
  • hanspuij

    Posts: 235

    aandacht trekker

    • + -19
    • 26 jul 2015 - 16:44
    • Dit soort mensen horen een forum ban te krijgen. Voegt niets toe.

      • + 4
      • 26 jul 2015 - 17:03
    • sailor

      Posts: 10.753

      Zegt de baas

      • + -7
      • 26 jul 2015 - 17:07
    • Doel je op jezelf?

      • + 3
      • 26 jul 2015 - 17:26
    • Kunnen we op dit forum niet een ezel oren icoontje creëren, die dan een dag achter je naam staat?

      • + 3
      • 26 jul 2015 - 20:17
  • Mooiste van de hele race, dat alles werd opgedragen aan Julles Biachi en zijn familie.
    Ik ben er trots op een F1 fan te zijn. En aandacht trekkers waren het geen van allen,zeer gemeend van allen.

    • + 0
    • 26 jul 2015 - 16:49
  • Heerlijk om dat vingertje weer te zien!!!

    :)

    • + 4
    • 26 jul 2015 - 16:51
    • AndreasF1

      Posts: 816

      We mogen 4 weken nagenieten nu :)

      • + 1
      • 26 jul 2015 - 17:01
    • Gefeliciteerd Eddy, ik had het totaal niet verwacht maar het is dik verdiend!

      • + 1
      • 26 jul 2015 - 17:11
    • Thanks, jij ook Jim(?).

      Het was een mooie verrassing inderdaad! Grande ragazzi!

      • + 1
      • 26 jul 2015 - 17:17
    • louc_

      Posts: 2.285

      Vettel liet dat vingertje te weinig zien.

      • + 1
      • 26 jul 2015 - 20:06
    • Stri

      Posts: 2.420

      Fijn dat je terug bent Eddy!

      • + 3
      • 26 jul 2015 - 20:27
    • Heerlijk inderdaad, al was het alleen al omdat het een keer geen Mercedes was:)

      • + 1
      • 26 jul 2015 - 20:53
    • hij moet echt ophouden met dat vingertje...zoooo irritant!

      • + -3
      • 26 jul 2015 - 21:28
  • Prachtige op rechte emotie bij Vettel (en ook bij de andere podium kandidaten).

    Ik blijf Vettel & Ferrari overigens ook nog steeds een prachtige combinatie vinden. Ik krijg er zelfs een beetje een "Schumacher-gevoel" bij. Het zou prachtig zijn als hij Ferrari weer enorme successen kan schenken!

    • + 4
    • 26 jul 2015 - 17:05
    • Combo van Duitse en Italiaanse volksliederen blijft een vleugje melancholie oproepen...
      Vettel vierde net na het afstappen van zijn bolide ook even a la Schumacher. Hoe gek het kan zijn de sommige beelden je weer terughalen naar het verleden...

      • + 4
      • 26 jul 2015 - 17:28
    • mario

      Posts: 8.664

      Ik heb een Duits-Italiaanse combo nog nooit leuk gevonden...... :(

      • + 0
      • 27 jul 2015 - 15:40
  • dbr659

    Posts: 109

    Leuke race die echt alle kanten op kon gaan.

    Hamilton viel erg tegen qua acties...Kostte hem meer dan dat het wat opleverde.
    Netjes van Max..rustig aan gedaan en uit de problemen gebleven.

    Owja....en die safetycar: is het mogelijk om de leider WEL ineens op te pikken??

    Had graag geen gespoten champagne gezien. Maar gewoon een slok ter ere van Jules.
    Vond het nu erg happy en dan weer trieste(=verdrietige) bezigheid.

    Leuke race verder als neutrale fan.

    • + -3
    • 26 jul 2015 - 17:06
    • Ferrari fan zijnde was het ook een leuke race hoor!

      • + 2
      • 26 jul 2015 - 17:18
    • Congratz Snelle Eddy!

      Zoals je weet ben ik zelf niet echt Ferrari fan of zo maar toch geniet ik van ze dit jaar en ik vond beide overwinningen van Vettel in de rode bolide super gaaf en leuk!

      • + 0
      • 26 jul 2015 - 17:21
    • I know Damon, thanks! Als een underdog verdiend wint is dat altijd mooi natuurlijk! Zo zonde van Kimi dit. Had hem en het team echt een mooie boost gegeven.

      Nu hopen dat ze in Maranello nog wat moois op die wagen kunnen schroeven voor de 2e helft van het seizoen.

      • + 3
      • 26 jul 2015 - 17:26
  • race-eend

    Posts: 168

    Bijzonder dat ook bij deze race, allebei de mercedes-auto's bij de start van hun eerste twee plaatsen werden beroofd.

    • + 0
    • 26 jul 2015 - 19:45
    • Alfie

      Posts: 1.052

      Wel raar idd, in Engeland de beide auto's van het team van Williams met een super start en nu in Hongarije de beide Ferrari's.
      Met de nadruk op "beide"...ik vroeg me ook al af of ik daar vraagtekens bij zou mogen plaatsen?

      Mag waarschijnlijk niet...hahaha.

      • + 0
      • 26 jul 2015 - 20:04
    • Bernie...:p

      • + 0
      • 26 jul 2015 - 20:18
  • louc_

    Posts: 2.285

    Wat een kampioen die Vettel, met niet eens de snelste wagen.

    • + 3
    • 26 jul 2015 - 20:10
  • Prachtig ook, die opmerking van Arrivabene, dat ie liever pizza heeft als spaghetti, als sneer naar Lauda, geweldig +

    • + 0
    • 26 jul 2015 - 23:41
  • mario

    Posts: 8.664

    Mooie reacties van iedereen met betrekking tot Jules Bianchi!!!!

    • + 0
    • 27 jul 2015 - 15:41

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.435
  • Podiums 116
  • Grand Prix 242
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar