VT3: Sebastian Vettel zeven tienden los van teamgenoot
- Gepubliceerd op 08 mei 2010 12:04
-
17
- Door: Robin Smeets
Na twintig minuten trainen werd de rode vlag uitgehangen en werd de sessie voor 10 minuten stilgelegd. Vitaly Petrov crashte zijn Renault-bolide namelijk de bandenstapels in nadat hij over een plas water reed die op de kerbstones lag. Enkele seconden eerder spinde ook Kamui Kobayashi op datzelfde punt, hij hield zijn auto echter uit de banden maar kwam vast te zitten in het grind. De auto van Petrov was er slecht aan toe met een volledig kapotte achterkant en een afgerukte voorvleugel.
Lewis Hamilton stond op dat moment aan de leiding, maar enkele minuten nadat de sessie werd hervat pakte Mark Webber de koppositie over. Zijn teamgenoot Sebastian Vettel reed erg snelle ronden op zijn zachte banden en pakte de eerste plaats over van Webber. De Duitser was meteen ruim zeven tienden sneller dan Webber, die wel goede sectortijden reed maar geen compleet goed rondje eruit kreeg.
Hamilton was hierdoor teruggeduwd naar de derde plaats, gevolgd door zijn teamgenoot Jenson Button. Michael Schumacher was wederom de snelste Mercedes-coureur op de vierde stek, voor Felipe Massa, Nico Rosberg en Fernando Alonso. Robert Kubica eindigde als negende en Adrian Sutil maakte de top tien compleet.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.760 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.186 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 2.714
1 Red Bull
2 Mclaren
3 GP Mercedes
4 Ferrari
Posts: 1.573
Tijden liggen nogbest hoog zal aan de temeratuur van het asvalt en zo liggen Schumi vijfde vooral erste sector geeft hij veel toe op de rest hopelijk een spannende kwalifiactie en niet simpele voor red bull al vrees ik ervoor.
Posts: 10.412
tot nu neem ik mijn woorden over shumi terug. nog even straks en morgen af wachten
Posts: 2.049
heeft Vettel die tijd niet op zachte banden neergezet terwijl Webber zijn beste tijd met harde banden zijn neergezet?
Trouwens, de Red Bulls waren nog altijd sneller op harde banden dan de mclarens op zachte... .Dat zegt enorm veel.
Posts: 8.004
Ik heb ff lopen google en ik lees op 3 verschillende sites dat de laaste 10 minuten van de sessie (eerder konden ze geen snelle tijden neerzetten voor gele vlag) beide Red Bulls ook of de softe compounds reden. groet.
Posts: 2.049
Ja dat klopt, maar ik geloof dat Webber tijdens zijn ronden op de zachte compound geplaagd werd door gele vlaggen en verkeer. Als ik het goed heb heeft hij zelf geen enkele tijd vastgelegd op die banden.
Posts: 830
Tja , Ik heb het al vanaf het begin geroepen, Vettel is van een andere klasse dan Webber.
Het lijkt erop dat shumi zich heeft opgepakt in de nieuwe auto.
En verder zijn Jenson en Lewis behoorlijk aan elkaar gewaaagd.
Jammer van de crash van Petrov, daar kon hij zelf niks aan doen.
Posts: 15.285
En dan ook nog durven te zeggen dat ze niet dominant zullen zijn???? Ik ben bang van wel, tenminste als het droog blijft vanmiddag en morgen tijdens de race.
Ik denk dat ook dit wel de verhoudingen zijn op dit moment. Red Bull ver vooruit, dan McLaren en daarna Ferrari en Mercedes, waarbij ik denk dat Mercedes wel wat goed gemaakt heeft op Ferrari.
Dit zijn mijn gedachten, we zullen het straks wel zien na de kwalificatie.
Posts: 2.567
@Mario
zelf na de kwalificatie de tijden zeggen niks...het gaat om RACE voor morgen, dan McLaren is heel sterke in!!!Dat zijn mijn gedachten!!aldus ik.
Posts: 15.285
Dat klopt, maar toch denk ik dat als Red Bull de kwali domineert zoals nu en het morgen droog blijft de Red Bulls toch wel dominant blijken te zijn, al zit McLaren er denk ik wel dichterop dan in het begin van het seizoen.
Het blijft toch koffiedik kijken, kijk maar naar de eerste race. Het zag er perfect uit voor Vettel en dan gaat het toch nog mis. Zekerheid is er idd pas aan het eind van de race ;)
Posts: 8.004
Ook grappig ik las op een andere site dat Shumacher vind dat ze enorme vooruitgang geboekt hebben terwijl, Rosberg zegt dat ze de verkeerde weg zijn ingeslagen.
Posts: 2.852
Wat ik begreep is dat Rosberg erg blij was met de updates op de auto maar dat hij en zijn engineers een verkeerde weg in waren geslagen met de afstelling van de auto.
Posts: 358
Zij bedoelen de setup van Rosberg en niet de auto.
Norbert Haug, vice-president, Mercedes-Benz Motorsport:
\"Nico was less happy with his car today but the data after the session shows where we went in the wrong direction with the set-up so Nico should be back tomorrow to the strength that he showed in the previous four races\".
Bron: www.formula1.com/n(...)s/2010/5/10734.html
Posts: 15.285
Volgens mij had Rosberg het over gisteren dat hij een verkeerde setup had waardoor hij mindere tijden reed dan Schumacher.
Ik hoop het voor Rosberg dat de auto nu niet in ene een Schumacher auto is en Rosberg er nu niks meer mee kan..... Rosberg is tot nu toe heel lekker bezig.
Posts: 3.592
Voor dit weekend kunnen we wel concluderen dat McLaren iig Ferrari voorbij is gestreefd. Mercedes en Ferrari erg dicht bij elkaar! En vooraan staat RB denk ik nog steeds op eenzame hoogte.
De opening van de airbox bij mercedes ziet er trouwens zeer fraai uit!
Posts: 17
h@h@ ferrari maar weer kappen met ontwikkelen en auto voor volgend jaar fixen xD :D:D:D
Posts: 7.177
Niet echt goed van Massa. Zijn tijd is niet echt goed... Misschien een fout maarja.
Trouwens die f-duct hoe zit die bij ferrari. Ik heb niet zo\'n ding als bij mclaren erop gezien. Maar ze hebben het systeem wel...