Weerupdate Barcelona: wederom regen mogelijk tijdens raceweekend
- Gepubliceerd op 04 mei 2010 19:01
-
13
- Door: Robin Smeets
Momenteel is het slecht weer in het gebied rondom Barcelona. Soms regent het er zelfs hard en dit weer zal aanhouden tot vrijdagnacht. Hierdoor is er een grote kans dat de eerste twee trainingen voor de race in Spanje verreden worden in de regen.
Voor de kwalificatiedag, de zaterdag, wordt een bewolkte dag voorspelt met een kleine kans op regen. Op zondag wordt vooral 's ochtends regen verwacht, enkele uren voordat de race van start zal gaan.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 8.004
Ik las op een andere site dat er in barcalone sinds 1996 geen regenrace meer vereden is wat op zich wel leuk is.
Maar ik hoop (en met mij vele?) dat we hierna wat droge races gaan krijgen alhoewel ik dan wel bang ben dat er een \'\'parade optocht\'\' dicussie zal komen gezien de regelementen. achja time will tell.
Posts: 962
Ja ik hoop enerzijds ook wel op een droge race. Wil wel eens weten hoe de verhoudingen nu écht liggen en of er ingehaald kan worden op een droge baan. Anderzijds zit er in mij ook een soort ramptoerist, die het geweldig vindt om alles en iedereen 2u lang door de regen te zien ploeteren met 7 pitstops per persoon..
Posts: 5.792
Dit vind ik ook Dennis , wil ook eens zien waar iedereen nu eigenlijk staat en niet weer de tombola van een regenrace AUB
Posts: 16
en wie won die race in 1996.
Schumacher... in een niet dominante ferrari...
Misschien kan hij dat weer eens herhalen.. :)
Posts: 11
De weersverwachting veranderd om het uur op het moment. Hopelijk wordt het morgen echt duidelijk.
Nu weet ik niet wat ik in mijn koffer moet stoppen :-S
Posts: 118
wat droge races? Ben je niet goed wijs? Regenraces zijn de vetste races, van mij mag het elke race regenen. Zodra de eerste druppels vallen zit ik al op het puntje van mijn stoel!
Posts: 1.278
Dan heb ik liever dat het in Monaco nog eens regent! Vind het geweldige beelden van coureurs met 900 pk achter hun rug en geen enkele mogelijkheid om die kracht kwijt te te kunnen...
Posts: 11.414
Die regenrace in Barcelona van 96 was veruit de saaiste regenrace ooit. Dat was dan wel geen optocht, maar meer zo her en der nog een overgebleven coureur die rondworstelde in de regen.
Er kwamen maar 5 auto\'s aan de streep ofzo.
Dus zelfs regen kan dat circuit niet redden :)
Posts: 312
Onbegrijpelijk dat men dit soort saaie circuits blijft bezoeken, wetende dat je hier heel moeilijk kan inhalen, waardoor de kans groot is dat we weer zo\'n saaie optocht krijgen als in Bahrein. Wat mij betreft mag het gaan regenen en krijgen we hopelijk weer van die spectaculaire inhaal acties van Alonso en Hamilton!!
Posts: 1.652
Wablief?!
Saaie race?
Wat een ongelovelijke race was dat.
Eén van Schumachers beste races ooit!
Begon als ik me niet vergis op de 3e/4e plaats in een zeker geen snelle Ferrari in die tijd. Na een paar ronden lag die eerste en kreeg Schumi motorproblemen. Hij verloor de druk van 2 cilinders en wist nog als eerste te eindigen met bijna een minuut voorsprong.
Posts: 11.414
Ja, saaie race. Hoe kun je nou een spannende race hebben met 5 auto\'s? Laat staan dat een grote voorsprong het minder saai zou maken!
Schumacher zei achteraf dat het verlies aan motorvermogen hem eerder had geholpen.
Posts: 1.652
Juist omdat het zo nat was en iedereen van de baan vloog vond ik het de race spannend. Net zoals in Brazilie 2003(als ik me niet vergis).
Tevens een jaar ervoor, ik meen in 1995, reed Schumacher ook een spectaculaire race in Spanje. Toen bleef zijn auto 3/4 van de race in de 5e versnelling hangen en werd nog 2e
.
Ik hoop dat Schumacher hier ook in 2010 de wereld kan verbazen en toch nog een podium kan pakken.
Posts: 1.748
Nee he niet alweer regen straks denkt men dat de F1 niet zonder regen kan. Hoop op een droge race zodat we eindelijk kunnen zien of de reglementen een verbetering zijn .