user icon

Weerupdate Barcelona: wederom regen mogelijk tijdens raceweekend

  • Gepubliceerd op 04 mei 2010 19:01
  • comments 13
  • Door: Robin Smeets
Nadat regen al de weekenden in Australië, Maleisië en China heeft beïnvloed, is er een redelijke kans dat er ook tijdens het Grand Prix-weekend in Spanje regen zal vallen. Vooral op vrijdag is er de hele dag kans op regen.

Momenteel is het slecht weer in het gebied rondom Barcelona. Soms regent het er zelfs hard en dit weer zal aanhouden tot vrijdagnacht. Hierdoor is er een grote kans dat de eerste twee trainingen voor de race in Spanje verreden worden in de regen.

Voor de kwalificatiedag, de zaterdag, wordt een bewolkte dag voorspelt met een kleine kans op regen. Op zondag wordt vooral 's ochtends regen verwacht, enkele uren voordat de race van start zal gaan.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Ik las op een andere site dat er in barcalone sinds 1996 geen regenrace meer vereden is wat op zich wel leuk is.
    Maar ik hoop (en met mij vele?) dat we hierna wat droge races gaan krijgen alhoewel ik dan wel bang ben dat er een \'\'parade optocht\'\' dicussie zal komen gezien de regelementen. achja time will tell.

    • + 0
    • 4 mei 2010 - 20:35
    • Dennoow

      Posts: 962

      Ja ik hoop enerzijds ook wel op een droge race. Wil wel eens weten hoe de verhoudingen nu écht liggen en of er ingehaald kan worden op een droge baan. Anderzijds zit er in mij ook een soort ramptoerist, die het geweldig vindt om alles en iedereen 2u lang door de regen te zien ploeteren met 7 pitstops per persoon..

      • + 0
      • 4 mei 2010 - 22:36
    • Mink

      Posts: 16

      en wie won die race in 1996.

      Schumacher... in een niet dominante ferrari...

      Misschien kan hij dat weer eens herhalen.. :)

      • + 0
      • 4 mei 2010 - 23:45
  • Luna

    Posts: 11

    De weersverwachting veranderd om het uur op het moment. Hopelijk wordt het morgen echt duidelijk.
    Nu weet ik niet wat ik in mijn koffer moet stoppen :-S

    • + 0
    • 4 mei 2010 - 21:08
  • 2fast

    Posts: 118

    wat droge races? Ben je niet goed wijs? Regenraces zijn de vetste races, van mij mag het elke race regenen. Zodra de eerste druppels vallen zit ik al op het puntje van mijn stoel!

    • + 0
    • 4 mei 2010 - 22:42
  • ives

    Posts: 1.227

    Dan heb ik liever dat het in Monaco nog eens regent! Vind het geweldige beelden van coureurs met 900 pk achter hun rug en geen enkele mogelijkheid om die kracht kwijt te te kunnen...

    • + 0
    • 5 mei 2010 - 01:12
  • Die regenrace in Barcelona van 96 was veruit de saaiste regenrace ooit. Dat was dan wel geen optocht, maar meer zo her en der nog een overgebleven coureur die rondworstelde in de regen.

    Er kwamen maar 5 auto\'s aan de streep ofzo.

    Dus zelfs regen kan dat circuit niet redden :)

    • + 0
    • 5 mei 2010 - 10:44
    • Onbegrijpelijk dat men dit soort saaie circuits blijft bezoeken, wetende dat je hier heel moeilijk kan inhalen, waardoor de kans groot is dat we weer zo\'n saaie optocht krijgen als in Bahrein. Wat mij betreft mag het gaan regenen en krijgen we hopelijk weer van die spectaculaire inhaal acties van Alonso en Hamilton!!

      • + 0
      • 5 mei 2010 - 11:30
    • Tony

      Posts: 981

      Wablief?!

      Saaie race?

      Wat een ongelovelijke race was dat.
      Eén van Schumachers beste races ooit!

      Begon als ik me niet vergis op de 3e/4e plaats in een zeker geen snelle Ferrari in die tijd. Na een paar ronden lag die eerste en kreeg Schumi motorproblemen. Hij verloor de druk van 2 cilinders en wist nog als eerste te eindigen met bijna een minuut voorsprong.

      • + 0
      • 5 mei 2010 - 12:29
  • germain

    Posts: 1.748

    Nee he niet alweer regen straks denkt men dat de F1 niet zonder regen kan. Hoop op een droge race zodat we eindelijk kunnen zien of de reglementen een verbetering zijn .

    • + 0
    • 5 mei 2010 - 14:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar