Weersverwachting voor de Grand Prix van Oostenrijk

De Grand Prix van Oostenrijk kon vanmiddag wel eens een interessant spektakelstuk worden, mochten de weergoden zich ermee gaan bemoeien. De Red Bull-Ring bleek op vrijdag en zaterdag al een gladde baan te zijn en toen tijdens VT3 de regen kwam, werd het nog een gradatie erger. 

Verschillende weerstations geven enige kans op regen aan, maar de percentages wijken licht af. Het lijkt er echter op dat er rond 13.00 uur lokale tijd een luchtvochtigheid is van ongeveer 41%. Er wordt gesproken over buien en opklaringen, waarbij er 0.2 tot 0.7 mm regen zou kunnen vallen. 

Hoeveel waarde er aan deze berichten moet worden gehecht is echter maar de vraag, want ook gisteren werd regen voorspeld tijdens de kwalificatie. Toen bleef het echter kurkdroog. Dat wilde echter niet zeggen dat iedereen zijn auto op het asfalt hield, want zowel Nico Rosberg als Lewis Hamilton eindigde naast de baan.

Hopelijk blijft het wel droog hoor,want anders krijg je dadelijk een tombola en wint er ipv gewoon normaal een Mercedes ineens een ander team als bv een Toro Rosso en daar zit toch niemand op te wachten,sterker nog ik denk dat het de sport zou schaden als het ineens echt spannend gaat worden.
Du... [Lees verder]

  • 4
  • 21 jun 2015 - 10:07

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Hopelijk blijft het wel droog hoor,want anders krijg je dadelijk een tombola en wint er ipv gewoon normaal een Mercedes ineens een ander team als bv een Toro Rosso en daar zit toch niemand op te wachten,sterker nog ik denk dat het de sport zou schaden als het ineens echt spannend gaat worden.
    Dus gewoon lekker droog blijven en gewoon een normale 1 2 voor Mercedes en vooral niet te veel spanning op de vrije zondagmiddag.

    • + 4
    • 21 jun 2015 - 10:07
    • Lekker sarcastisch DS.
      Ik denk dat Merc het moeilijk genoeg gaat krijgen. Al is het afwachten wat Ferrari met de SS kan. Door de problemen van Vettel en de knulligheid van dat figuur in de 2de Ferrari hebben ze maximaal een stint van 5 ronde kunnen doen op de SS. Verder hoop ik eigenlijk wel op een bak water zodat Max kan schitteren

      • + -1
      • 21 jun 2015 - 10:12
    • Awesome

      Posts: 229

      Eens hoor. Stel je voor dat iemand een inhaalpoging waagt. Dat zou de volgorde van de optocht verstoren en wekt enkel verwarring bij het publiek.
      Dat kunnen we niet maken, want die mensen langs de kant hebben allemaal vet veel geld betaald om sponsornamen te kunnen spotten.
      Dat is ook de reden dat Manor altijd achteraan moet starten toch? Die hebben maar één naam op hun auto staan, en Mercedes de meeste....

      • + 2
      • 21 jun 2015 - 10:19
    • Stitch

      Posts: 6.198

      ik ben er ook voorstander van dat er een buitje valt. Echter de weersverwachting hier zegt weliswaar inderdaad 42% luchtvochtigheid, maar slechts 7% kans op regen en geen 7 mm zoals hier staat...

      • + 0
      • 21 jun 2015 - 10:29
    • ZelosF1

      Posts: 182

      Nee inderdaad niet te veel spanning want dat is slecht voor je hart.

      • + 1
      • 21 jun 2015 - 10:31
  • JaapB

    Posts: 1.237

    Ik hoop wel gewoon op een beetje regen al is het alleen maar om het veld even lekker door elkaar te hutselen.
    Maar volgens mij is het probleem dat je niet meer zoals een paar jaar geleden hebt de banden ineens naar de kloten zijn en je gewoon binnen moet komen.

    Verloop in tijd lijkt weer veel geleidelijker te zijn wat met regen dus niet veel gaat uitmaken omdat mensen het gewoon kunnen rekken.
    In het verleden zag je nogal eens dat mensen naar binnen moesten omdat banden eraan waren en dat 2 of 3 ronden later weer naar binnen moesten voor de regenbanden.

    Nou laten we in ieder geval hopen op een leuke race, Max in de punten zou wel weer eens leuk wezen en ook zeer verdient denk ik.

    • + -1
    • 21 jun 2015 - 10:17
    • Awesome

      Posts: 229

      Ik heb geen idee wat je nu eigenlijk wil zeggen, behalve dat je hoopt op punten voor Max.
      Maar daar hoopt iedereen toch op?

      • + 2
      • 21 jun 2015 - 10:23
  • TheBoss

    Posts: 176

    Hielt???? Serieus???? damn...

    • + 2
    • 21 jun 2015 - 10:17
    • Inderdaat, je hep geleik.

      • + 0
      • 21 jun 2015 - 10:19
    • Hij hielt, wij hielen, ik heb gehielt:-)

      • + 0
      • 21 jun 2015 - 10:28
    • jacky

      Posts: 3.224

      hij n..kt wij n..ken ik heb ge...kt bedoel je dit soms @brracing :)

      • + -1
      • 21 jun 2015 - 11:04
    • Jacky vliegt weer uit de bocht:D

      • + 0
      • 21 jun 2015 - 12:47
  • Gewoon regen. Dan kan 44 het schudden!!!

    • + -3
    • 21 jun 2015 - 10:18
    • waylon

      Posts: 2.285

      Kun je het woord Hamilton niet uit je strot krijgen?

      • + 0
      • 21 jun 2015 - 11:43
  • Dat wilde echter niet zeggen dat iedereen zijn auto op het asfalt hielt, want zowel Nico Rosberg als Lewis Hamilton eindigde naast de baan.

    Als je nou niet kijkt maar wel schrijft schrijf dan iig geen onzin...
    Het regende op dat moment helemaal nergens.. pfhh soms zijn jullie van f1 wel een beetje simpel. veel plezsier straks

    • + 0
    • 21 jun 2015 - 10:21
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      De spelvouten daargelaten zeggen ze toch niet dat Rosberg en Hamilton naast de baan eindigde vanwege de regen?

      • + 0
      • 21 jun 2015 - 11:36
    • Ik dacht hetzelfde toen ik het las. Jij ook veel plezier.

      • + 0
      • 21 jun 2015 - 11:40
  • jd2000

    Posts: 7.776

    Zo te lezen, kunnen ze daar net als in Nederland ook alleen maar weerberichten afgeven die niet kloppen. Helaas is de uitslag van de race wel voorspelbaar.....

    • + 1
    • 21 jun 2015 - 10:25
  • ZelosF1

    Posts: 182

    En als het gaat regenen dan word er waarschijnlijk wel wel weer de stekker eruit getrokken door de wedstrijdleiding. Oh nee het gaat mogelijk regenen laten we meteen een rollende start doen, rode vlaggen, allemaal de pitsraat in en 2 uur wachten tot de racetijd op is.

    • + 1
    • 21 jun 2015 - 10:35
  • YoGoRosso

    Posts: 304

    180% procent kans op 4% regen met een natte luchtvochtigheid en 57% wolken met 10
    % stormrisico...

    • + 0
    • 21 jun 2015 - 11:41

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar