Martin Brundle: "Bruno Senna niet zo goed als Ayrton"
- Gepubliceerd op 03 mei 2010 17:03
-
15
- Door: Robin Smeets
"Senna is een goede, jonge coureur en als mens lijkt hij me erg fijn om mee om te gaan", vertelde Brundle, op dit moment commentator voor BBC tijdens de Formule 1-weekenden. "Door zijn GP2-resultaten verdient hij een kans in de Formule 1, maar je kan nu al zien dat hij waarschijnlijk niet het talent van zijn oom Ayrton bezit."
"Echter, gezien het materiaal wat hij nu ter beschikking heeft bij Hispania Racing is het bijna onmogelijk om nu al een goed oordeel te vellen over Bruno."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 7
Uiteraard is deze vergelijking moeilijk te maken, hoe had een Hamilton of een Raikkonen het gedaan met die auto, waarschijnlijk ook evenmin slecht. Hij is onervaren en zal zijn sporen nog moeten verdienen. Daarbij is de vergelijking wat complexer, ik bedoel Ayrton was geen Keke ten opzichte van Nico. De toekomst zal het leren als hij de kans krijgt bij een beter team!
Posts: 408
Tja ik weet het niet. Die auto is nogal gaar lijkt mij. En een quote van A. Senna is nog altijd: \'Je denkt misschien dat ik snel ben, maar dan heb je mijn neefje nog niet gezien\'.
Posts: 210
Dat ze Senna een kans geven snap ik helemaal....
Natuurlijk, alle begin is moeilijk!, wanneer de auto beter wordt zal Senna denk ik ook wel verder naar voren komen (verder naar achter kan bijna niet...)
Maar wat ik niet snap is dat die aap van een Chandhok in die auto zit.... Ik kan me namelijk maar een reden bedenken waarom ze hem er in hebben zitten en dat is geld! wat een broaiworst is dat!
Posts: 696
Nee, HRT had jou, Eric de tienvoudig kartkampioen van Lutjesbroek, in die tweede wagen moeten zetten?
Chandhok doet vooralsnog geen (te) rare dingen.
Posts: 1.016
Sterker nog, Chandok lijkt momenteel aardig gewaagd aan Senna. Heeft hem al een aantal maal in quali of race verslagen...
Maar het is duidelijk, Chandok is aangenomen voor z\'n centjes (hoewel de Hispania wagen nu niet bepaald volgeplakt zit met Indiase stickers) en Bruno Senna is aangenomen omdat men hoopt dat z\'n achternaam aandacht en sponsoren brengt.
Trouwens, dat steeds weer terugkomende gezeur over Senna (de echte) die gezegd zou hebben dat zijn neefje pas echt snel was, moet ook maar eens afgelopen zijn. Bruno moet zichzelf bewijzen en zelf een plaats in de F1 verdienen. Daarin is hij op dit moment gewoon niet echt overtuigend...
Posts: 962
één keer was Chandhok sneller in de kwalificatie; Maleisië. Alle andere kwalificaties tot nu toe was Senna sneller. Bij de races mogen we de eerste niet meetellen lijkt me. Daarin reed Chandhok 1 ronden en Senna 17 in een volledig ongeteste wagen. In Australië viel Senna in ronde 4 met een hydraulisch probleem uit terwijl Chandhok die wel uitreed dus dat is ook geen goede graadmeter, Maleisië was Chandhok de betere en in China was Senna de betere. Dus kwalificatie 3-1 Senna, race 1-1 (waarbij Chandhok de laatste race gemiddeld maar liefst 3,69 seconden langzamer was dan Senna!).
Bruno Senna heeft overigens naast zijn naam (waarschijnlijk wel de meest voorname reden maar toch) ook behoorlijk goed gereden al. Na het fatale ongeluk van zijn oom mocht hij een aantal jaar niet meer racen, hij begon in 2003 weer met karten en startte zijn eerste race eind 2004. Hij was 3e in de formule 3 in 2006 (2e jaar) en 2e in de GP2 in 2008 (2e jaar). Dat is toch redelijk snel voor iemand die het racen net weer opgepikt heeft. Dus hij heeft wel degelijk bewezen dat hij een talent is. Dat het er (nog) niet uitkomt omdat ie in de grootste baggerwagen in de F1 sinds 10 jaar zit vind ik niet zo raar. Het is niet te beoordelen nog. Te vroeg en de wagen is te slecht.
Posts: 866
pfffff snap niet dat de redactie zo\'n reactie plaatst
Vind je Hamilton zeker oak un aop?
En Kobayashi die ken je zeker van het restaurant bij jou een dorp verder?en jij denkt dat ie met nummertjes communiceert met zijn team?
Wat een Eric uit Venray ben jij zeg.....
accountje wissen en lekker voetbal gaan kijken.
Posts: 1.966
hahahah!LOL, Prachtige reactie;)OT: Vind dat Brundle hier niets vreemd zegt. Vind zijn commentaar sowieso altijd erg helder en redelijk onpartijdig. Hij heeft hier gewoon gelijk!
Posts: 646
Wat een onnozele reactie van die Brundle zeg!
Om het met de woorden van mijn Duitse vrienden te zeggen, Schumacher freaks doch eerlijk als hell: \"Es gibst nur ein Senna\".
Amen, basta! Maar dat neemt niet weg dat deze jongen een eerlijke kans verdient!.. In een degelijke wagen. Zoals wel meerderen.
Posts: 335
Je noemt de reactie van Brundle onnozel, en ondertussen zeg je zelf werkelijk exact hetzelfde.
Tot zover ben ik het wel met jou en Martin eens hoor, maar ik vind het wat snel om echt te oordelen.
Posts: 962
Ja hij verslaat Chandhok waarschijnlijk wel het merendeel van de keren maar het is heel erg moeilijk om hem te beoordelen. Als ie Chandhok verslaat doet ie wat er van hem verwacht en maakt ie geen indruk want ja, 2 rookies tegen elkaar waarbij Senna in GP2 al veelbelovender was. Als ie verliest zou het me wel verbazen maar vooralsnog doet ie het wat beter. Hopelijk vinden ze wat snelheid dit jaar, anders zie ik het team langzaam doodbloeden.
Posts: 10.089
wat een azijn zeikers, brundle antwoord gewoon op de vraag die hem gestelt word
en waarom zeuren er een paar dat senna niet echt overtuigend overkomt ??? hoe moet dat in een auto die 10sec te sloom is, msschien is Senna nu wel SUPER SUPER SUPER snel, msschien zou Schumacher in zen topjaren wel slomer zijn geweest in die auto dan senna nu, maarja dat valt niet op.. of ie in barca nou 5sec te sloom is of 4, niemand zal enthousiast zijn.
waarom oordelen over een jongen die in een hogere klasse, en langzamere auto heeft gekregen ??
Posts: 11.414
Ik geef Brundle 100% gelijk
Ik ook dat wel Bruno talent heeft, maar toch niet van hetzelfde niveau als zijn oom.
Oom Ayrton werd kampioen in de klasses waarin hij reed. Dan is het toch niet zo vreemd dat Brundle zegt dat we \"redelijkerwijs kunnen aannemen dat Bruno niet hetzelfde potentieel heeft als zijn oom\" (vertaling aangepast om beter weer te geven wat ik denk dat Brundle bedoelde)
Posts: 962
Mja maar dat is wel érg een open deur intrappen en toch ook echt nog te vroeg. Ten eerste: Oom Ayrton is volgens velen de beste coureur (inclusief ikzelf) die ooit geleefd heeft en ten tweede had ie waarschijnlijk ook betere mogelijkheden en hoefde hij niet ineens jaren te stoppen van zijn familie. Qua ontwikkeling zitten ze niet op gelijk niveau en Bruno rijdt in een ontzettende baggerwagen.
Zeggen dat we dat redelijkerwijs aan kunnen nemen is ongeveer hetzelfde als zeggen dat we redelijkerwijs aan kunnen nemen dat een F1-wagen zonder problemen op een lang recht stuk sneller is dan een fietser.
Posts: 11.414
Ja en?
Het is was een antwoord van Brundle op een vraag van een fan. Wat moet hij dan antwoorden?
Dan kun je toch niet meer doen dan constateren dat Bruno niet de dominantie in de lagere klassen heeft laten zien van zijn oom EN dat door zijn huidige F1 auto er nog niet veel van te zeggen valt.