Martin Brundle: "Bruno Senna niet zo goed als Ayrton"

Bruno Senna is niet zo goed als zijn oom Ayrton Senna, dat is de mening van Martin Brundle. Wel zegt Brundle er meteen achteraan dat een verdere vergelijking tussen Bruno en Ayrton niet eerlijk is op dit moment.

"Senna is een goede, jonge coureur en als mens lijkt hij me erg fijn om mee om te gaan", vertelde Brundle, op dit moment commentator voor BBC tijdens de Formule 1-weekenden. "Door zijn GP2-resultaten verdient hij een kans in de Formule 1, maar je kan nu al zien dat hij waarschijnlijk niet het talent van zijn oom Ayrton bezit."

"Echter, gezien het materiaal wat hij nu ter beschikking heeft bij Hispania Racing is het bijna onmogelijk om nu al een goed oordeel te vellen over Bruno."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • tjhthoonen

    Posts: 7

    Uiteraard is deze vergelijking moeilijk te maken, hoe had een Hamilton of een Raikkonen het gedaan met die auto, waarschijnlijk ook evenmin slecht. Hij is onervaren en zal zijn sporen nog moeten verdienen. Daarbij is de vergelijking wat complexer, ik bedoel Ayrton was geen Keke ten opzichte van Nico. De toekomst zal het leren als hij de kans krijgt bij een beter team!

    • + 0
    • 3 mei 2010 - 17:49
  • smvs

    Posts: 408

    Tja ik weet het niet. Die auto is nogal gaar lijkt mij. En een quote van A. Senna is nog altijd: \'Je denkt misschien dat ik snel ben, maar dan heb je mijn neefje nog niet gezien\'.

    • + 0
    • 3 mei 2010 - 17:50
  • kiekeboe

    Posts: 210

    Dat ze Senna een kans geven snap ik helemaal....

    Natuurlijk, alle begin is moeilijk!, wanneer de auto beter wordt zal Senna denk ik ook wel verder naar voren komen (verder naar achter kan bijna niet...)

    Maar wat ik niet snap is dat die aap van een Chandhok in die auto zit.... Ik kan me namelijk maar een reden bedenken waarom ze hem er in hebben zitten en dat is geld! wat een broaiworst is dat!

    • + 0
    • 3 mei 2010 - 18:27
    • Nee, HRT had jou, Eric de tienvoudig kartkampioen van Lutjesbroek, in die tweede wagen moeten zetten?

      Chandhok doet vooralsnog geen (te) rare dingen.

      • + 0
      • 3 mei 2010 - 20:16
      • Sterker nog, Chandok lijkt momenteel aardig gewaagd aan Senna. Heeft hem al een aantal maal in quali of race verslagen...

        Maar het is duidelijk, Chandok is aangenomen voor z\'n centjes (hoewel de Hispania wagen nu niet bepaald volgeplakt zit met Indiase stickers) en Bruno Senna is aangenomen omdat men hoopt dat z\'n achternaam aandacht en sponsoren brengt.

        Trouwens, dat steeds weer terugkomende gezeur over Senna (de echte) die gezegd zou hebben dat zijn neefje pas echt snel was, moet ook maar eens afgelopen zijn. Bruno moet zichzelf bewijzen en zelf een plaats in de F1 verdienen. Daarin is hij op dit moment gewoon niet echt overtuigend...

        • + 0
        • 4 mei 2010 - 09:12
        • Dennoow

          Posts: 962

          één keer was Chandhok sneller in de kwalificatie; Maleisië. Alle andere kwalificaties tot nu toe was Senna sneller. Bij de races mogen we de eerste niet meetellen lijkt me. Daarin reed Chandhok 1 ronden en Senna 17 in een volledig ongeteste wagen. In Australië viel Senna in ronde 4 met een hydraulisch probleem uit terwijl Chandhok die wel uitreed dus dat is ook geen goede graadmeter, Maleisië was Chandhok de betere en in China was Senna de betere. Dus kwalificatie 3-1 Senna, race 1-1 (waarbij Chandhok de laatste race gemiddeld maar liefst 3,69 seconden langzamer was dan Senna!).

          Bruno Senna heeft overigens naast zijn naam (waarschijnlijk wel de meest voorname reden maar toch) ook behoorlijk goed gereden al. Na het fatale ongeluk van zijn oom mocht hij een aantal jaar niet meer racen, hij begon in 2003 weer met karten en startte zijn eerste race eind 2004. Hij was 3e in de formule 3 in 2006 (2e jaar) en 2e in de GP2 in 2008 (2e jaar). Dat is toch redelijk snel voor iemand die het racen net weer opgepikt heeft. Dus hij heeft wel degelijk bewezen dat hij een talent is. Dat het er (nog) niet uitkomt omdat ie in de grootste baggerwagen in de F1 sinds 10 jaar zit vind ik niet zo raar. Het is niet te beoordelen nog. Te vroeg en de wagen is te slecht.

          • + 0
          • 4 mei 2010 - 12:44
    • pfffff snap niet dat de redactie zo\'n reactie plaatst
      Vind je Hamilton zeker oak un aop?
      En Kobayashi die ken je zeker van het restaurant bij jou een dorp verder?en jij denkt dat ie met nummertjes communiceert met zijn team?
      Wat een Eric uit Venray ben jij zeg.....
      accountje wissen en lekker voetbal gaan kijken.

      • + 0
      • 3 mei 2010 - 23:35
      • hahahah!LOL, Prachtige reactie;)OT: Vind dat Brundle hier niets vreemd zegt. Vind zijn commentaar sowieso altijd erg helder en redelijk onpartijdig. Hij heeft hier gewoon gelijk!

        • + 0
        • 4 mei 2010 - 14:09
  • sloggerke

    Posts: 646

    Wat een onnozele reactie van die Brundle zeg!
    Om het met de woorden van mijn Duitse vrienden te zeggen, Schumacher freaks doch eerlijk als hell: \"Es gibst nur ein Senna\".
    Amen, basta! Maar dat neemt niet weg dat deze jongen een eerlijke kans verdient!.. In een degelijke wagen. Zoals wel meerderen.

    • + 0
    • 3 mei 2010 - 19:26
    • dude

      Posts: 335

      Je noemt de reactie van Brundle onnozel, en ondertussen zeg je zelf werkelijk exact hetzelfde.

      Tot zover ben ik het wel met jou en Martin eens hoor, maar ik vind het wat snel om echt te oordelen.

      • + 0
      • 4 mei 2010 - 09:04
  • Dennoow

    Posts: 962

    Ja hij verslaat Chandhok waarschijnlijk wel het merendeel van de keren maar het is heel erg moeilijk om hem te beoordelen. Als ie Chandhok verslaat doet ie wat er van hem verwacht en maakt ie geen indruk want ja, 2 rookies tegen elkaar waarbij Senna in GP2 al veelbelovender was. Als ie verliest zou het me wel verbazen maar vooralsnog doet ie het wat beter. Hopelijk vinden ze wat snelheid dit jaar, anders zie ik het team langzaam doodbloeden.

    • + 0
    • 3 mei 2010 - 23:21
  • wat een azijn zeikers, brundle antwoord gewoon op de vraag die hem gestelt word

    en waarom zeuren er een paar dat senna niet echt overtuigend overkomt ??? hoe moet dat in een auto die 10sec te sloom is, msschien is Senna nu wel SUPER SUPER SUPER snel, msschien zou Schumacher in zen topjaren wel slomer zijn geweest in die auto dan senna nu, maarja dat valt niet op.. of ie in barca nou 5sec te sloom is of 4, niemand zal enthousiast zijn.

    waarom oordelen over een jongen die in een hogere klasse, en langzamere auto heeft gekregen ??

    • + 0
    • 4 mei 2010 - 12:23
  • Ik geef Brundle 100% gelijk

    Ik ook dat wel Bruno talent heeft, maar toch niet van hetzelfde niveau als zijn oom.

    Oom Ayrton werd kampioen in de klasses waarin hij reed. Dan is het toch niet zo vreemd dat Brundle zegt dat we \"redelijkerwijs kunnen aannemen dat Bruno niet hetzelfde potentieel heeft als zijn oom\" (vertaling aangepast om beter weer te geven wat ik denk dat Brundle bedoelde)

    • + 0
    • 4 mei 2010 - 13:21
    • Dennoow

      Posts: 962

      Mja maar dat is wel érg een open deur intrappen en toch ook echt nog te vroeg. Ten eerste: Oom Ayrton is volgens velen de beste coureur (inclusief ikzelf) die ooit geleefd heeft en ten tweede had ie waarschijnlijk ook betere mogelijkheden en hoefde hij niet ineens jaren te stoppen van zijn familie. Qua ontwikkeling zitten ze niet op gelijk niveau en Bruno rijdt in een ontzettende baggerwagen.

      Zeggen dat we dat redelijkerwijs aan kunnen nemen is ongeveer hetzelfde als zeggen dat we redelijkerwijs aan kunnen nemen dat een F1-wagen zonder problemen op een lang recht stuk sneller is dan een fietser.

      • + 0
      • 4 mei 2010 - 22:11
      • Ja en?

        Het is was een antwoord van Brundle op een vraag van een fan. Wat moet hij dan antwoorden?

        Dan kun je toch niet meer doen dan constateren dat Bruno niet de dominantie in de lagere klassen heeft laten zien van zijn oom EN dat door zijn huidige F1 auto er nog niet veel van te zeggen valt.

        • + 0
        • 5 mei 2010 - 10:24

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar