user icon
user icon

Ocon test morgen voor Force India in Barcelona

  • Gepubliceerd op 12 mei 2015 10:13
  • comments 8
  • By: Rob Veenstra

Esteban Ocon is door Force India opgeroepen voor de Formule 1-test in Barcelona. De Indiase renstal had Pascal Wehrlein en Nick Yelloly ingepland voor de tweedaagse sessie, maar ziekte bij Wehrlein schopte die plannen in de war. Daardoor test Yelloly vandaag al.

Morgen zal Force India een beroep doen op regerend Europees Formule 3-kampioen Ocon, na het eerste weekend de leider in de GP3. De jonge Fransman is door Mercedes opgenomen in het opleidingsprogramma en niet geheel toevallig is Mercedes partner van Force India.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Mooi voor Ocon, zou ook een aanwinst voor F1 zijn denk ik. Echte knokker

    • + 0
    • 12 mei 2015 - 10:16
    • Inderdaad, meestal gaat hij steeds tot het uiterste en wringt hij zich voor voren.
      Maar heb gisteren race 2 van de GP3 in Spanje gezien en daar viel Ocon wel tegen.
      Gestart als 8ste (winnaar race 1) dadelijk naar plaats 7 maar verder is hij niet geraakt.
      Dit terwijl Mardenborough -net voor hem in het begin- zich toch tot het podium geknokt heeft.

      • + 0
      • 12 mei 2015 - 11:53
  • Calvinh

    Posts: 2.262

    Het moge duidelijk zijn dat deze wijziging de beslissing van Mercedes was. :)

    • + 0
    • 12 mei 2015 - 11:24
  • Zoals ik eerder deze week al schreef is de invloed van mercedes te groot. Niet dat ik het talent van werlhein en ocon ontken, maar het feit dat deze heren worden opgedrongen aan het in zwaar weer verkerende force india irriteert mij mateloos!!

    Verder leuk voor ocon natuurlijk :-)

    • + 0
    • 12 mei 2015 - 11:40
    • Ja natuurlijk hapt force india. Die krijgen natuurlijk korting in ruil voor een dag testen. Dat begrijp ik best. Maar wat ik kwalijk vind is dat force india eigenlijk geen vrije keus meer heeft doordat ze het financieel zwaar hebben. Wellicht dat ze anders voor een ander talent of een van hun vaste rijders hadden gekozen. Het hele mercedes gebeuren is mij veel te geregisseerd. Ze hebben in korte tijd de f1 naar hun hand gezet door politieke spelletjes.

      • + 0
      • 12 mei 2015 - 13:18
    • 4mula1fan

      Posts: 413

      F1 is net het gewone leven, Wie betaald, Bepaald !

      • + 0
      • 12 mei 2015 - 15:35
  • Zoals ik eerder deze week al schreef is de invloed van mercedes te groot. Niet dat ik het talent van werlhein en ocon ontken, maar het feit dat deze heren worden opgedrongen aan het in zwaar weer verkerende force india irriteert mij mateloos!!

    Verder leuk voor ocon natuurlijk :-)

    • + -2
    • 12 mei 2015 - 11:40
    • Financieel zwaar weer JV en dit levert ze de nodige centen op, dus juist gunstig lijkt me

      • + 3
      • 12 mei 2015 - 11:55

AT Grand Prix van Steiermark

Lokale tijd 

View more photos

AT Grand Prix van Steiermark

Lokale tijd 

View more photos

Related news

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team -
  • Points -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Date of b. 18 okt 1994 (25)
  • Place of b. Sigmaringen, Duitsland
  • Gewicht 61 kg
  • Lengte 1,77 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar