De Nordschleife eist leven van 43-jarige Oostenrijkse coureur
- Gepubliceerd op 25 apr 2010 00:16
-
7
- Door: Robin Smeets
De 43 jaar oude Leo Löwenstein deed in zijn Aston Martin mee aan een VLN endurance-race toen hij in de 22e ronde over de kop sloeg. Op het gedeelte Bergwerk reed Löwenstein tussen twee andere deelnemers in en opeens kwam zijn Aston Marton los van het asfalt. Hij klapte op een andere auto en sloeg daarna over de kop. Direct daarna vloog zijn bolide in brand.
Er werd meteen een reddingsoperatie begonnen en de reddingswerkers en marshalls waren vrijwel meteen ter plaatse. Het mocht voor Löwenstein echter niet meer baten. De Oostenrijker overleed ter plekke aan rookvergiftiging. Uiteraard werd de race meteen stilgelegd en deze zou ook niet meer van start gaan.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (7)
Login om te reagerenPosts: 866
Wat een rot week Christophe Hissette is ook niet meer onder ons door een ongeval in Dubai
Posts: 5.397
Het beste voor de nabestaanden. Zo zie je maar hoe gevaarlijk de autosport is voor de coureurs..
Posts: 16
Carl Friedrich Prinz zu Löwenstein ( 43) , hij is een Duitse Prins dien onder de naam Leo Löwenstein races reed.
Posts: 4.764
Erg tragisch inderdaad. Ondanks dat het een geweldig mooi circuit is blijft het enorm een gevaarlijk circuit.
Offtopic: Ik speel het circuit regelmatig in Forza 3 op de x360 en sommige curbstones zijn hoog. Ben al een aantal keer over de kop geslagen in de game.
Posts: 866
Wat echt de moeite waard is is gewoon zelf eens in de auto stappen en er een ronde rijden....
In de racesims zijn curbstones parameters die je bijvoorbeeld bij pc racing sims makkelijk kunt veranderen een dodelijk ongeval en jouw ervaring in een simulator game kun je echt niet vergelijken met een spelletje bediend door een stuurtje met force feedback.
@ Raikonnen fan
Dergelijke circuits voor in race simulatoren via GPS ingescand waardoor de circuits bijna exact kloppen,tuurlijk kun je niet mee praten als je in een simulator over de kop slaat maar bijvoorbeeld de pc race sims die gebruiken omgeprogrammeerde en gekraakte versies van FORZA en Gran Turismo circuit\'s omdat ze geen budget hebben om de circuits te scannen lenen ze ze van de producenten van de BLOCKBUSTER\'s zoals dus Polyphony en de makers van Forza.
De professionele f1 simulatoren die de teams hebben kun je hier niet mee vergelijken. haha maar snap je reactie!
Posts: 1.481
R.I.P.
Het mooiste en gevaarlijkste circuit ter wereld.
Over die games: je hoeft niet op je luie stoel te zitten om een giga blunder te maken, héél leuk filmpje voor degene die hem nog niet kennen: www.youtube.com/watch?v=q4Qxic6qj3E
Posts: 10.089
@szixxx
zozo, ja dan kan jij wel meeprate over dat circuit ( forza 3 ervaring haha)
Forza 3 is niet realistisch
trouwens, bij spelle kan je op elk circuit meerdere malen over de kop slaan