user icon

Hamilton haalde al 32 keer in: "Hoop dat de fans genoten hebben"

  • Gepubliceerd op 23 apr 2010 09:59
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Het seizoen is pas vier Grands Prix jong, maar McLaren-coureur Lewis Hamilton heeft zich al flink doen gelden. De wereldkampioen van 2008 won nog geen race, maar haalde wel al 32 keer op de baan in. Een indrukwekkend aantal dat vooral in de afgelopen drie Grands Prix tot stand kwam.

Hamilton: “32, echt waar? Tja, ik race altijd met mijn hart en geef alles op de baan, dan krijg je dat. Ik ben niet bang om in te halen, ik hou juist van duels. Het doet me deugd dat ik gevechten aan kon gaan in de afgelopen races. Na Bahrein maakte iedereen zich zorgen, maar de laatste drie races waren vrij spectaculair.”

“Ik hoop dat de fans genoten hebben. Als ik op de tribune of achter de tv zou zitten, dan zou ik ook veel inhaalacties willen zien. En als coureur vind ik het leuk om iemand voor me te zien en om dan uit te vogelen hoe ik daar voorbij kan.”

“Ik moet zeggen dat mijn auto me dit jaar daarbij helpt. De MP4-25 geeft het vertrouwen dat nodig is om aan te vallen. En de wagen is extreem goed bij het remmen, dat maakt het makkelijker om een inhaalactie succesvol af te ronden.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • ARW

    Posts: 1.078

    Ik denk dat Alonso niet ver daar achter volgt. Die heeft in Melbourne, Malaysie en in China een inhaalrace gehad.

    • + 0
    • 23 apr 2010 - 10:03
    • Het gaat om inhaalacties op de baan. In Maleisie heeft Alonso alleen Button ingehaald.

      Alonso zit nu op 19 inhaalacties.

      • + 0
      • 23 apr 2010 - 11:29
    • als het om alonso ging ,stond er wel alonso haalde 32 keer in...pfffff

      • + 0
      • 23 apr 2010 - 11:47
  • klaasdw1

    Posts: 173

    Het moet zijn dat het ook nodig is om in te halen natuurlijk. Als je vooraan start en daar blijft rijden moet je weinig inhalen ;-)

    • + 0
    • 23 apr 2010 - 10:29
  • Supa

    Posts: 2.005

    IK moet zeggen tot nu toe zijn Hamilton en Alonso de smaakmakers, hopelijk durven andere rijders ook meer risico te nemen en agressiever rijden, als Shumi de kans had pffff....

    • + 0
    • 23 apr 2010 - 11:42
  • Of je rijdt gewoon slim en verstandig net als Button en staat na vier wedstrijden bovenaan in het kampioenschap.
    McLaren heeft Button dit jaar niet voor niets gehaald...

    • + 0
    • 23 apr 2010 - 14:38
    • Mss.
      Button heeft anders wel gemazzeld met zijn bandenkeuze in Australië...
      Dat gaf Button zelf toe, nml. dat hij mss. wel de verkeerde keuze had gemaakt toen hij door het grind ploegde.

      Slim? Tuurlijk. Als je geen risico\'s neemt, dan kun je geen race naar je toe trekken. Maar het seizoen duurt nog wel even en het blijft niet altijd regenen op zondag...

      • + 0
      • 23 apr 2010 - 22:27
  • Westchello

    Posts: 99

    Formule 1 wordt weer agressief. Heerlijk. Zo genieten...


    ... todat er weer reprimades worden uitgedeeld omdat het te \'gevaarlijk\'* was want hoe men raced in Bahrein is hoe het eigenlijk zou moeten...


    * Dat Hamilton bijna een crew omver reed bedoel ik dus NIET.

    • + 0
    • 23 apr 2010 - 17:02
  • f60

    Posts: 1.725

    Wat heeft Hamster toch met zijn hart de laatste tijd.

    • + 0
    • 23 apr 2010 - 17:55
    • Dat begrijp je alleen als je er zelf een hebt.

      • + 0
      • 23 apr 2010 - 19:06
  • Allesbehalve Hamilton-fan, maar op een ander forum noem ik hem al 3 races op rij \"Man Of The Race\"...Geweldige prestaties tot hiertoe!

    • + 0
    • 23 apr 2010 - 19:48
  • poeh poeh, en het record MEEST GELSAAGDE INHAALACTIES IN ! SEIZOEN STAAT OP NAAM VAN JOS VERSTAPPEN, 95 x in 2001

    • + 0
    • 19 mei 2010 - 20:10

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.411
  • Podiums 100
  • Grand Prix 125
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar