Ecclestone: "Baku goed alternatief voor Monza"
- Gepubliceerd op 19 apr 2015 15:32
-
23
- Door: Jeroen Jonkers
Eerder deze week verschenen er berichten dat de Formula One Group een mensenrechtenbeleid opgesteld heeft, dat er voor moet zorgen dat er geen mensenrechten geschonden worden in de operaties van de Formule 1. Verschillende organisaties, zoals Human Right Watch, zetten vraagtekens bij de mensenrechten in Azerbeidjan.
Ecclestone wil hier niets van weten en verkondigde in Bahrein dat hij een race in Baku wel ziet zitten. "Baku? dat is geen probleem", aldus de Brit. "Dat zou wederom een goede race zijn." Volgens velen zou een kalender zonder Italiaanse Grand Prix een schande zijn, maar geruchten doen de rondte dat Baku de plek van Monza op de kalender kan innemen.
Ecclestone zelf is in ieder geval niet van mening dat de Italiaanse Grand Prix onschendbaar is. "Die verhalen werden me ook verteld toen we geen race meer organiseerden in Frankrijk. Ik hoor ze nu weer over de Duitse Grand Prix. We hebben toch gezorgd voor goede vervangingen, of niet soms?"
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06
Reacties (23)
Login om te reageren-
Niets meer en niets minder dan Monza onder druk zetten.
Monza zal echt niet snel van de kalender verdwijnen. Anders wordt Ferrari niet vrolijk en wij weten allemaal dat zowel de FOM als de FIA Ferrari tevreden wilt houden.
Over het circuit van Baku gesproken, daar ben ik wel erg benieuwd naar.- + 1
- 19 apr 2015 - 15:36
-
Precies, jij snapt het!
Puur politiek weer.- + 0
- 19 apr 2015 - 15:39
-
Kan wel zijn maar dit lijkt me reden genoeg om hem op te laten pakken wegens godslastering ;-)
- + 1
- 19 apr 2015 - 15:54
-
Overigens geniale fotokeuze hier, Hamilton die hem bij de schouder neemt en hem als een Alzheimerpatient rondleidt ;-)
- + 0
- 21 apr 2015 - 11:34
-
Sterf.
- + 2
- 19 apr 2015 - 15:39
-
Niet letterlijk natuurlijk. Maar blijf gadvertoeme van de monumenten af.
- + 3
- 19 apr 2015 - 15:41
-
Zodra die monumenten niet genoeg geld opbrengen voor een F1 weekend, kunnen ze gewoon opwieberen van de kalender.
- + -1
- 19 apr 2015 - 15:49
-
Van mij mag het letterlijk hoor. De hoogste tijd.
- + 0
- 19 apr 2015 - 15:49
-
Azarbajjan in de plaats voor Monza. Bernie laat duidelijk zien geen respect te hebben voor historishe waarde van de F1 en wat de fans willen. Was natuurlijk wel duidelijk maar hij gaat maar door met zijn respectloze dictatorschap.
Hoop dat hij snel de pijp uitgaat, en dan als even kan op de meest lullige manier die er is. Op het toilet met zijn broek nog naar beneden ofzo!- + 3
- 19 apr 2015 - 15:44
-
Precies. Bernie heeft geen respect meer voor historische circuits en dus hebben wij geen respect meer voor die ouwe graaier. Hoe eerder die van het noneel verdwenen is, hoe beter. Als die dag eindelijk aanbreekt, gaat hier de vlag uit!
- + 0
- 19 apr 2015 - 16:45
-
Bernie, laat de leiding van de F1 over aan jongere mensen met verstand.
Bij jouw is dat meer aan het verdwijnen.
Waarom steeds geld op plaats 1. Je zal er geen boterham minder moeten voor eten en de Europese F1 fans zullen opgelucht adem halen.- + 0
- 19 apr 2015 - 15:49
-
Mensenrechten? Dat kan meneertje Ecclestone niet schelen.. Hij is meer voor de naleving van de Ecclestone-rechten, veel centjes die zijn richting uitgaan.
- + 0
- 19 apr 2015 - 15:51
-
Je zou Bernie zowaar bijna een kogel wensen, maar laten we het maar beschaaft houden.Vorig jaar een week na de Grand Prix op Monza gewandeld en door de paddock en de magie en historie straalt van de baan en de omgeving af. Maar Bernie racet liever in een dubieus land waar hij flink wat corrupt geld kan opstrijken.
- + 1
- 19 apr 2015 - 15:52
-
Zou Bernie niet balen van de vele miljoenen die Ferrari krijgt, maar niet investeerd in Monza oid?
- + -1
- 19 apr 2015 - 15:59
-
Kan je die man nu nog serieus nemen?
- + 0
- 19 apr 2015 - 16:08
-
Bernard E., de provocateur. Zet gewoon Monza onder druk net zoals hij dat gedaan heeft met de Duitse GP. Als ze daar in de Waalse regering niet gaan opletten, is Spa de volgende op het lijstje.
Zolang hij op zijn troontje zit, zal elke cent er uit geperst worden en dat in opdracht van CVC. Zij zijn het die de F1 in een wurggreep houden. Zolang er daar niets verandert, zal dit blijven doorgaan tot het uiteindelijk over en uit is ...- + 0
- 19 apr 2015 - 16:42
-
Van mij part een circuit op de zuid pool, zolang ze Zandvoort maar niet noemen... saaie skelterbaan.
En Magny-Cours is een vette baan btw, jammer dat daar geen F1 meer is.- + 0
- 19 apr 2015 - 16:42
-
Die Ecclestone moet gewoon weg gaan, bejaarde zwakzinnige. Alles alleen maar voor zijn eigen bankrekening. Hij doet niets voor de sport!
Gewoon weg met die "Baron von Munchhausen!!!!- + 1
- 19 apr 2015 - 17:17
-
wanneer beseft die vent dat hij een keer met pensioen moet gaan, die vent sloopt de F1 alleen nog maar verder
- + 0
- 19 apr 2015 - 17:41
-
Zever. Ferrari laat dit nooit toe. Puur politiek allemaal.
- + 0
- 19 apr 2015 - 18:09
-
Nu wordt het tijd dat hij opstapt, hij is gek geworden. Je kunt Monza niet laten vallen en naar een land gaan waar ze geen geld voor tickets hebben. Daarbij is het tot dusver gebleken dat je de F1 in landen moet houden waar de fans zijn, die ook kunnen betalen voor tickets. Als Monza al zo nodig zou moeten plaatsmaken, pak dan een ander Italiaans circuit. Ik begin mij steeds meer te storen aan die onnozele Ecclestone.
- + 0
- 19 apr 2015 - 19:55
-
Deze man moet zo snel mogelijk weg !!!
- + 0
- 19 apr 2015 - 20:40
-
Ach Bernie, je komt de laatse tijd over als een seniele ouwe gek, met je rare opmerkingen en steeds wisselende meningen. Maar ik geloof er niets van. Jij bent nog zeer scherp en zolang niemand echt weet wat jouw belangen precies zijn, is de grens tussen geniaal of gewoon gek nou eenmaal flinterdun.
- + 0
- 20 apr 2015 - 01:26
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Posts: 1.423
Niet letterlijk natuurlijk. Maar blijf gadvertoeme van de monumenten af.