user icon

Massa zwakt ongenoegen over actie van Alonso af

  • Gepubliceerd op 20 apr 2010 09:22
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Felipe Massa heeft de woorden die hij aan Globo mede deelde over de inhaalactie van teamgenoot Fernando Alonso bij het inrijden van de pits weer ingeslikt. De Braziliaan zei tegen de pers uit eigen land dat hij nog een hartig woordje met zijn stalgenoot zou spreken. Nu zwakt hij zijn ongenoegen over de actie van Alonso weer af.

Massa: “Ik ging niet goed door de hairpin en toen zette hij zijn auto naast de mijne. Ik wist niet dat hij ook de pits in zou duiken. Plotseling zag ik hem aan de binnenkant zitten en ik wilde geen ongeluk riskeren. Maar alles begon al in de hairpin. Of zijn actie toegestaan is weet ik niet. Hij zat aan de binnenkant en ik kon geen kant op, maar we hebben het ook anderen zien doen, dus ik denk dat er niets aan de hand is voor Fernando. Maar dat kan je beter aan wedstrijddirecteur Charlie Whiting vragen.”

Reacties (17)

Login om te reageren
  • En dit vind ik dan weer jammer! Na zijn bericht gister leek het erop dat Felipe niet over zich heen zou laten lopen...

    Erg jammer dat hij dat een dag later wel doet! ERG jammer...
    Neemt niet weg dat hij nu wel gelijk heeft, en gister onzin uitkraamde...

    • + 0
    • 20 apr 2010 - 09:29
  • Jonne

    Posts: 178

    Jammer dat Massa weer terug krabbelt. Zijn er beelden van die fout van Massa dan? Was juist mooi geweest als dit de relatie tussen die twee al een beetje op scherp zou zetten. Hopelijk is hij een op zijn tenen getrapt en gaat hij nou eindelijk weer eens hard rijden! Alonso is toch wat anders dan Raikkonen.

    • + 0
    • 20 apr 2010 - 09:38
  • FA1903

    Posts: 413

    Kan het niet zijn dat hij verplicht werd door het team om dit te zeggen?

    • + 0
    • 20 apr 2010 - 09:53
    • Maar natuurlijk Halim, volgens mij is Massa in zijn uitspraak door Ferrari terug geroepen en moet deze weer rectificeren.

      • + 0
      • 20 apr 2010 - 10:32
  • 2fast

    Posts: 118

    Mensen wat Massa nu ook zegt, of die nou terug krabbelt of zijn excuses aanbied of op zijn knieen gaat het maakt allemaal niet uit! Want hij meent nou toch niet wat hij zegt! Tuurlijk denkt die van binnen wat flikt die Alonso mij nou? Dus die relatie staat wel op scherp nou en denk dat Massa zoiets heeft van What goes around, comes around!

    • + 0
    • 20 apr 2010 - 10:46
  • haha de grote baas heeft gezegd kop houden niet zeuren...:P maar hij heeft idd gelijk.

    • + 0
    • 20 apr 2010 - 11:06
  • Dennoow

    Posts: 962

    Ze zitten wel met een probleem bij Ferrari. Alonso is wel een heel stuk sneller dan Massa en ook veel daadkrachtiger als het gaat om inhaalmanoevres. Massa is sowieso een coureur die, als alles goed gaat, bijna onverslaanbaar kan zijn maar zodra er iets misgaat heeft ie moeite om zich terug te knokken. Daarnaast heeft hij misschien zijn zelfvertrouwen niet helemaal terug nog. Maar als dat het geval is dan moet je Alonso erlangs laten en hem volgen (uiteraard tenzij Massa zelf 1e ligt), gewoon achter Alonso aan terug naar de kop rijden.

    • + 0
    • 20 apr 2010 - 11:21
  • renzo

    Posts: 929

    Ik had helemaal in een deuk gelegen als deze 2 ervanaf geschoten waren. Alonso wil koste wat het kost vooraan staan. Raar dat hij dat in de pitstraat wel doet en op de baan lukt het hem niet Massa in te halen.

    • + 0
    • 20 apr 2010 - 11:39
    • felix50

      Posts: 5.792

      tjonge jongen wat je allemaal wel niet graag zou willen we kunnen ook mclaren zo al de prijs geven dan ben je tevreden of niet .Ik snap zowiezo niet dat er altijd geruziet moet worden en dat sommige dit juist wensen.als het maar niet bij mclaren gebeurd.

      • + 0
      • 20 apr 2010 - 11:50
  • Roy-NL

    Posts: 848

    ... gelukkig kunnen Massa en Alonso wel goed met elkaar praten, aldus naar eigen zeggen! ;)

    • + 0
    • 20 apr 2010 - 13:16
  • Supa

    Posts: 1.971

    Het wordt ook een beetje te veel opgeblazen door de media.

    • + 0
    • 20 apr 2010 - 13:25
  • Coureurs moeten na een race eens ophouden met dat gezeik over elkaar, in de media. Tis na elke race hetzelfde.
    Moet het team weer ingrijpen en moet de desbetreffende coureur weer zijn eerdere verklaring aanpassen.

    Hoe geloofwaardig ben je dan als coureur.

    Heb je iets tegen een andere coureur cq. teamgenoot, los het dan intern en onderling op en ga niet de media in.

    Stelletje kleuters zijn het af en toe, die hun gelijk willen halen. Wees een vent en vecht het onderling uit,liefst op het circuit :-) leuk voor de kikers

    • + 0
    • 20 apr 2010 - 14:09
  • Ro

    Posts: 98

    Typisch Massa

    @Woodface: Ik heb ook geen behoefte aan teams die alles bepalen voor de rijders. Een rijder mag best wel zeggen wat hij denkt. En ja, ik ben het met je eens dat ze het eigenlijk op de baan moeten uitvechten

    • + 0
    • 20 apr 2010 - 17:31
  • Ro

    Posts: 98

    Waar blijven Jermaine, Germaine en F60 nou???

    • + 0
    • 21 apr 2010 - 20:53

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 137
  • Podiums 0
  • Grand Prix 82
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park