user icon

Symonds: "Windtunnels zijn geen dinosaurustechnologie"

  • Gepubliceerd op 11 apr 2015 10:18
  • comments 16
  • Door: Johan van den Beld
Pat Symonds, Chief Technical Officer bij Williams, heeft laten weten fel voor windtunnels te zijn. Bob Fernley van Force India zei twee weken geleden dat de Formule 1 juist op moderne ontwikkelingstechnieken moet focussen, zoals CFD. Een windtunnel is volgens Fernley een 'dinosaurustechnologie'.

Symonds is het daar absoluut niet mee eens: "Onze windtunnels zijn alles behalve dinosaurustechnologieën. Als een methode een tijd gebruikt wordt, betekent dat niet dat het ouderwets is. Auto's worden ook al heel lang gebruikt, is dat ook een dinosaurustechnologie?"

"Misschien moet Bob eens langskomen en een blik werpen op een goede windtunnel. Dan kan hij zien hoe geavanceerd ze eigenlijk zijn."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Tja, Williams rijdt vooraan en Force India zakt steeds verder af, dus ik ben geneigd Symonds te geloven.

    • + -3
    • 11 apr 2015 - 10:36
    • Ach minnetjes...
      Een paar gefrustreerde Force India-fans, die even hun gram willen halen?

      • + 0
      • 11 apr 2015 - 20:50
  • General

    Posts: 729

    Geheel offtopic (maar op de betreffende artikel kan ik niet reageren);
    Het artikel hieronder is een 100% advertentie.
    Dus na de honderden irritante pop-ups en de tientallen advertentie vakken in de pagina worden er dus vanaf nu ook advertenties als "onderwerp" gepost?!?

    Ik begrijp dat er inkomsten gegenereerd worden met advertenties maar dit begint toch wel een beetje belachelijk de overhand te nemen vind de redactie (of web beheerder) dat ook niet?
    De bezoeker wordt eerst weggejaagd door de vele popups, en moet daarna naar de F1 artikelen zoeken in deze brei van advertenties.
    STOP DAAR MEE AUB

    • + 0
    • 11 apr 2015 - 10:40
    • Dit is gewoon een advertorial zoals je dat op iedere website wekelijks ziet. Hier gebeurt dat alleen als er een adverteerder is die specifiek daarop heeft ingekocht, want niet vaak gebeurt.

      Bedenk je ook dat mede dankzij deze partners de redactie in staat is deze site dagelijks meer dan 10 uur per dag te onderhouden. Je bent niet verplicht hier te komen. Over een tijdje kun je ook op de betaalversie van de website deze advertentieposities afkopen, dus dat zou ook een optie kunnen zijn.

      • + 4
      • 11 apr 2015 - 10:54
    • Zoals hierboven al door de redactie aangegeven gaat het hier over een zogenaamde Advertorial. Dit was niet duidelijk aangegeven in eerste instantie dit was een vergissing van onze kant, daarom heb ik zojuist de titel aangepast. Hierdoor is in één oogopslag te zien dat het een zogenaamde Advertorial gaat welke een voordeel kan opleveren voor de bezoekers van F1Today.
      Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

      PS. Wat het filter betreft, sommige berichten komen daar nou eenmaal in, zodra dat het geval is moeten deze berichten met de hand geactiveerd worden. Wacht gewoon geduldig af, door onrustig te gaan reageren zorg je er niet voor dat dit proces sneller gaat.

      • + 1
      • 11 apr 2015 - 11:11
    • General

      Posts: 729

      Bedankt voor jullie reactie.
      Jullie hoeven je niet te verantwoorden voor enige advertenties want (zoals ik ook in mijn reactie heb aangegeven) begrijp ik het nut en de reden van advertenties op websites.
      Maar....
      het moet niet de overhand gaan nemen!
      Nu lijkt het wel of advertenties het doel van deze site is (en F1 nieuws als bijkomstig iets wordt beschouwd).

      • + -3
      • 11 apr 2015 - 11:25
  • General

    Posts: 729

    10 minuten gewacht en mijn post staat nog steeds "in de wacht"?
    Pas dat filter eens aan!

    • + -6
    • 11 apr 2015 - 10:47
    • General

      Posts: 729

      ....natuurlijk komt deze er wel meteen door. :(

      • + -4
      • 11 apr 2015 - 10:47
    • General

      Posts: 729

      ...en nu staat mijn betreffende post er ineens wel.
      (Gek wordt je er van)

      • + -3
      • 11 apr 2015 - 10:51
    • Jeetje waar jij je druk over maakt en hyper actief van wordt, doe een beetje relaxed het is zaterdag :)

      • + 2
      • 11 apr 2015 - 10:55
    • General

      Posts: 729

      Heb je problemen met mijn ADHD?
      Neem dan contact op met mijn huisarts.

      • + -5
      • 11 apr 2015 - 11:21
    • Sorry hoor... kun jij niet opzouten! Jemig wat een druktemaker! Gaan naar een ander forum, die gaat over onedirection ofzo, bah!

      • + -4
      • 11 apr 2015 - 11:24
    • General

      Posts: 729

      Pas als jij weer terug in de baarmoeder bent gekropen.

      • + -4
      • 11 apr 2015 - 11:26
    • NIET ZO GESTRESST GVD, IK WORDT ER KNETTERGEK VAN, HET IS ZATERDAG!!!!! &^%^*&
      (sh*t, nu heb ik het ook te pakken....)

      :-)

      • + 1
      • 11 apr 2015 - 11:27
    • He, gezellig!

      • + 0
      • 11 apr 2015 - 12:11
  • De forumleden bepalen de kwaliteit van het forum. Laat dit een goed forum blijven aub.

    • + 1
    • 11 apr 2015 - 13:13

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar