user icon

Hamilton op zijn hoede voor Ferrari in Sjanghai

  • Gepubliceerd op 10 apr 2015 11:18
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes-coureur Lewis Hamilton deelde de lakens uit op de eerste dag van de Chinese Grand Prix, maar de Brit is er niet gerust op. In theorie moet teamgenoot Nico Rosberg net zo snel kunnen zijn en Ferrari vormt ook in Sjanghai een bedreiging. Hamilton rekent op felle tegenstand.

De regerend wereldkampioen betoogde na de vrije trainingen: "De auto voelt hier beter door de koelere omstandigheden. De banden smelten niet, dat maakt het wat prettiger. Ik kan nog wel het een en ander verbeteren om meer uit de auto en het rubber te halen."

"De verschillen tussen Ferrari en ons waren klein, en Nico was ook snel. Een race is ophanden. Ik hoop dat de kracht van Mercedes de doorslag geeft, we zullen zien. Het zit dicht bij elkaar, maar ik denk dat we sterk genoeg zijn om vooraan te staan."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Denk ook dat het weer erg spannend kan gaan worden zondag. De long runs waren heel erg aan elkaar gewaagd tussen Mercedes en Ferrari. Ik ben benieuwd! Schat Mercedes op het moment nog iets hoger in.

    • + 0
    • 10 apr 2015 - 11:25
    • jerracer87

      Posts: 16

      Was idd spannend en de Ferrari deed niet veel onder op de Mediums. Met de lagere temperaturen verwacht ik ook een wat sterker Mercedes, maar hopelijk kunnen beide Ferrari's voor wat meer spanning gaan zorgen. Ben benieuwd!

      • + 0
      • 10 apr 2015 - 11:37
  • Morgen en zondag wordt het warmer, ben benieuwd hoe de verhouding in de race liggen.

    • + 0
    • 10 apr 2015 - 11:39
  • fre0n

    Posts: 538

    Merc met de snellere motor en Ferrari die wat minder banden vreet. Ik ben benieuwd.

    Dat de banden vorige race smolten, is voor alle wagens gelijk. Ze reden allemaal in dezelfde bloedhitte...

    • + 0
    • 10 apr 2015 - 11:46
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Het schijnt dat Ferrari inmiddels een krachtiger motor heeft alleen de pu van Mercedes schijnt net iets beter

      • + 0
      • 10 apr 2015 - 22:09
  • In VT1 zat er een dike seconde tussen Hamilton en de eerste Ferrari.
    Dus zo ongerust moet Lewis zich nog niet maken.

    • + 0
    • 10 apr 2015 - 11:51
    • Op de langere runs was het verschil klein. En zoals aangegeven wordt het wss warmer. Ideaal voor Ferrari. Nu, Merc heeft wel wat opgestoken na de laatste GP, dus ik verwacht dat ze zich beter gaan weren...

      • + 0
      • 10 apr 2015 - 13:04
  • marcel

    Posts: 124

    Ik als Lewis en Ferrari fan ben erg blij met deze ontwikkeling . Maar het maakt mij geen klote uit wie er wint zolang er maar strijd is . Ik wil geen optocht zien maar ook geen verschil van 30 sec tussen 1,2 en 3 . Als ze mij een mooie race voorschotelen mag van mij best Vettel winnen ook al heb ik niks met hem .

    • + 0
    • 10 apr 2015 - 13:04
  • Hier nog een extra aanvulling van Lewis:

    "Vandaag was een enorme verbetering ten opzichte van de vrijdag in Maleisië. Het was goed om beide trainingen te kunnen rijden en ik zit in een uitstekende positie", aldus de Brit. "Het team heeft goed werk geleverd door het een en ander te verbeteren aan de auto. Qua balans voelt het veel strakker dan de vorige Grand Prix. Ik heb geen idee hoe lang ik precies op elke compound heb gereden, maar zowel de lange als korte run ging naar behoren. De medium compound voelt niet zo fijn als de zachte band, maar ik moet het er mee doen en kijken waar we precies staan. Het gat tussen ons en Ferrari was minimaal. Ze lijken net zo snel als de vorige race en ook Nico (Rosberg, red.) ziet er niet slecht uit, dus het spant erom. Voor mijn gevoel kunnen er nog dingen verbeterd worden, maar lijkt het erop dat we deze pace kunnen behouden."

    Klinkt positief, de updates lijken goed aan te slaan.

    • + 0
    • 10 apr 2015 - 13:34

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.386
  • Podiums 99
  • Grand Prix 122
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar