Crash zorgt voor vroegtijdig einde raceweekend Frijns
- Gepubliceerd op 05 apr 2015 12:48
-
43
- Door: Jeroen Jonkers
Frijns verloor tijdens de kwalificatie de macht over de Audi en belandde in de laatste bocht van het circuit van Nogaro in de banden. Op het oog geen gigantisch ongeluk, maar het chassis van de auto blijkt dusdanig beschadigd dat het duo Frijns/Vanthoor de rest van het weekend niet meer in actie kan komen.
De pole position werd veroverd door Stéphane Ortelli en Stéphane Richelmi. Jules Szymkowiak, vorig seizoen nog teamgenoot van Max Verstappen in het Europees Formule 3-kampioenschap, start zijn eerste GT-race vanaf de achtste plek.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Reacties (43)
Login om te reageren-
Jammer.. Kan gebeuren, maar geen fijn debuut voor Frijns. Het circuit van Nogano lag de Audi heel goed, dat maakt het extra zuur.
Heb gister Formule E zitten kijken. 1 uur NLse tijd. Het was in Long Beach. Heb me vermaakt. Erg leuke race met veel actie. Piquet won hem voor Vergne en Di Grassi. Buemi 4.- + 0
- 5 apr 2015 - 12:57
-
Ja, ik vind die Formule-E ook niet slecht hoor. Mag dan misschien ietsje langzamer gaan, maar wel volop actie. Alleen wel graag een iPod met V12 geluid er doen :)
- + 0
- 5 apr 2015 - 13:58
-
Inderdaad. Maar het went wel vind ik. Dit is gewoon leuk voor tussendoor om zo'n race mee te pikken. Wil de rest nu eigelijk ook wel zien! Next stop is Monaco. 9 Mei pas. Daarna gaan ze nog naar Berlijn, Moskou en Londen.
Vond de pitstops ook erg apart dat ze zo snel mogelijk van auto moeten wisselen omdat zo'n accu het niet een hele raceafstand vol weet te houden :)- + 0
- 5 apr 2015 - 14:04
-
Tja, ik blijf het jammer vinden dat ze hier van veel autosporten aangeven wanneer de race weekenden zijn. Behalve van de Formule E.
- + 0
- 5 apr 2015 - 14:04
-
Die stream op de officiele Formula E site was geweldig trouwens. Net alsof ik gewoon naar HD TV zat te kijken. Maakte het erg aangenaam.
- + 0
- 5 apr 2015 - 14:11
-
@L.HAMILTON, hoe doe jij dat? Mij lukt het niet omdat hij zegt dat het in Nederland al op TV is (Fox sports).
Via andere streams die helaas niet HD zijn lukt mij het wel.- + 0
- 5 apr 2015 - 14:32
-
Oh dat zou kunnen ja. Ik woon net over de grens in België, vandaar dus.
- + 0
- 5 apr 2015 - 14:34
-
Ah, ok. Kun je je vlaggetje dan niet veranderen?
- + 0
- 5 apr 2015 - 15:00
-
@VERSTAPPEN-GP: Wat je in NL kunt doen is een VPN aanmaken en dan als land voor België kiezen, en dan werkt de stream waarschijnlijk wel.
- + 0
- 5 apr 2015 - 15:27
-
@VERSTAPPEN-GP, ik gebruik het programma TunneBbear en het werkt perfect.
- + 0
- 5 apr 2015 - 16:47
-
Correctie: het programma heet TunnelBear
- + 0
- 5 apr 2015 - 16:48
-
Zou Hola (better internet) ermee werken? Dat is zo simpel.
- + 0
- 5 apr 2015 - 22:58
-
@HarmTim88
Even een korte reactie: We kunnen niet alle klassen goed verslag geven vanwege een te kort aan mankracht. Dan kun je het beter niet doen i.p.v. half werk afleveren. Als je je geroepen voelt kun je ons natuurlijk altijd een mail sturen :)- + 0
- 6 apr 2015 - 13:23
-
Het was niet zo zeerveen echte fout van Frijns, zo lijkt. Bijna alle Audi's hadden dezelfde problemen met de achterkant van de auto in die bocht.
De auto lijkt enorm nerveus. In die sessie schoten al eerder 2 andere Audi's van de baan op dat punt. De achterkant is wispelturig en breekt uit op onverwachte momenten.
Van de spins leek die van Frijns de minst erg. Jammer. Tot op dat moment deed hij het zeer goed, en in die ronde was hij bezig met een ronde die sneller was dan tot op dat moment door iemand gereden was.
Jopen dat hij volgende week in Monza meer geluk heeft.- + 0
- 5 apr 2015 - 15:45
-
En jopen is hopen.. Lol
- + 0
- 5 apr 2015 - 15:47
-
Jopeloos!
;-)- + 0
- 5 apr 2015 - 17:24
-
Werd nogal een chaos in de eerste meters van die kwali race. Ortelli/Richelmi winnen hem uiteindelijk, maar de Bentleys waren na 300 meter al uitgevallen dankzij een dollemans actie van Markus Winkelhock die een kettingreactie uitlokte.
- + 0
- 5 apr 2015 - 15:56
-
Vanthoor zal blij zijn!
- + 1
- 5 apr 2015 - 18:30
-
oei ben ik nu ne hollander?
- + 0
- 5 apr 2015 - 18:39
-
rechtgezet zie ik.
- + 0
- 5 apr 2015 - 18:40
-
Geen probleem, Frijns laat direkt zien dat hij een van de snelste gt rijders is, en dat met zo weinig ervaring.
Grote kans dat hij dit jaar nog richting WEC gaat.
Lijkt wel of alle grote rijders in hun eerste race(s) uitvallen: Schumacher/Vettel/Verstappen :) .- + 0
- 5 apr 2015 - 20:29
-
Zeker en vast, van de eenzitters meteen vooraan in de GT bewijst maar weer hoe groot zijn talent is. Gaan we nog veel van zien dit jaar.
- + 0
- 5 apr 2015 - 20:36
-
Jep leuk ! Frijns verdient het na al dat zwoegen weer lekker te kunnen racen, en mooi om te zien dat ie direct vooraan mee kan doen. Qua pure snelheid zit het goed. In die GT's moet ie wel leren om ook "endurance" te kunnen rijden, maar Frijns is een razend snelle leerling dus dat komt vast goed. Zou wat zijn als ie ook in deze klasse direct kampioen zou kunnen worden. Dan gaan ze bij Audi hem vast overwegen voor DTM, en misschien zelfs WEC.
- + 0
- 5 apr 2015 - 21:45
-
Zonde hoor, Frijns gaf in de eerste twee trainingen meteen zijn visitekaartje af door de snelste tijd te klokken en was goed onderweg voor zijn spin. Volgende race beter..
- + 0
- 5 apr 2015 - 20:34
-
Beelden van de crash: www.youtube.com/watch?v=0i4CkOGcu7o
- + 0
- 5 apr 2015 - 20:42
-
https://wwwPUNTyoutubePUNTcom/watch?v=0i4CkOGcu7o
Auto breekt gewoon weg bij het opkomen rechte stuk- + 0
- 5 apr 2015 - 20:44
-
Wat een rare crash was dat, zo groot was de impact ook niet eens. Jammer, hij was zo goed op dreef en liet hij wederom zien hoe snel hij op tempo is in een nieuwe serie, wat me uiteraard niets verbaasd:-)
- + 0
- 5 apr 2015 - 20:53
-
Klopt. Alle Audi's hadden problemen, vooral in die bocht bij die sessie. Lag aan verkeerde afstelling van achterzijde, in combinatie met banden die niet op werktempratuur kwamen onder die Audi's in een koude training.
Stomme pech dat Frijns net verkeerd spinde. Die GT's zijn blijkbaar fragieler dan ze lijken...- + 0
- 5 apr 2015 - 21:49
-
heel jammer dat deze jongen nooit echt de kans heeft gekregen om voor een goed team te mogen rijden in de f1
- + 0
- 6 apr 2015 - 06:38
-
Niet te lang bij stil staan Jacky, hij is een nieuw avontuur begonnen en wie weet waar dit hem uiteindelijk gaat brengen, wellicht zelfs nog in de F1. Hij beschikt nog steeds over hetzelfde talent en dit weekend heeft hij meteen laten zien nog niets van dat talent te hebben verloren.
- + 0
- 6 apr 2015 - 08:44
-
@brracing weet ik wel maar toch,trouwens jij draag de belgische vlag voor je naam verklaar je nader:)
- + 0
- 6 apr 2015 - 11:32
-
Ik ben een Hollander met een Belgische licentie;-)
- + 0
- 6 apr 2015 - 22:19
-
@brracing haha om de belasting misschien:)
- + 0
- 7 apr 2015 - 16:54
-
13:15 CET de hoofdreden van de Blaincpain GT3 Series. Op de officiele site komt een livestream te staan voor de geïnteresseerden. Ik heb er zin in! Zelfs zonder Frijns/Vanthoor
- + 0
- 6 apr 2015 - 11:23
-
lol hoofdreden. Hoofdrace!
- + 0
- 6 apr 2015 - 11:23
-
wwwPUNTblancpain-gt-seriesPUNTcom/live
Over half uur de start voor de geïnteresseerden.- + 0
- 6 apr 2015 - 12:46
-
Thanx!
- + 0
- 6 apr 2015 - 13:24
-
Vond ook dit erg leuk om gezien te hebben! Heel close racing deze klasse en een mooi en spannend gevecht tot het einde tussen de BMW Z4 en de 2 Audi's.
- + 0
- 6 apr 2015 - 14:20
-
BMW Z4 pakt de winst met slechts 3 tienden verschil!
- + 0
- 6 apr 2015 - 14:21
-
Prachtige serie, ik ben om! Volgende week op het circuit van Monza met 60 van die brute bakken. En uiteraard Robin Frijns :-)
- + 2
- 6 apr 2015 - 14:27
-
Maxime Martin is ook wel een geweldige racer. En kan meer uit die BMW Z4 halen dan veel andere. Vraag dat maar bij MVDS.
- + 1
- 6 apr 2015 - 17:23
-
Niet verkeerd ga ik zeker volgen en zeker ook omdat dat Frijns meedoet.
- + 1
- 6 apr 2015 - 17:26
-
het is even wennen maar vind het niet verkeerd om naar te kijken,alleen jammer dat robin er niet bij was.
- + 1
- 6 apr 2015 - 14:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Red Bull Racing
- Punten 3.500
- Podiums 128
- Grand Prix 240
- Land Nederland
- Geb. datum 30 sep 1997 (28)
- Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,8 m
833.849 reacties op Red Bull Racing
984 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Max Verstappen

Posts: 267
Prachtige serie, ik ben om! Volgende week op het circuit van Monza met 60 van die brute bakken. En uiteraard Robin Frijns :-)