Whitmarsh verwacht geen straf voor Hamilton
- Gepubliceerd op 18 apr 2010 12:46
-
30
- Door: Kees Schooneman
Het duo ging al vechtend de pitstraat in. Na het stilstaan ging Hamilton wielspinnend weg waarbij de twee vervolgens ook wiel aan wiel de pitstraat weer uit gingen, waarbij er lichtelijk contact was.
Vlak daarna maakte de wedstrijdleiding bekend dat ze het voorval na de race nog gaan bekijken.
Whitmarsh maakt zich echter geen zorgen: Ik denk niet dat Lewis een straf gaat krijgen. In deze omstandigheden moet je niet zo moeilijk denken. Het was glad en de beide coureurs kwamen gelijk naar buiten. Het zal wel goed komen, aldus Whitmarsh.
Whitmarsh was uitermate tevreden met het resultaat van McLaren: Button en Hamilton deden het fantastisch! Butten en Hamilton reden op een andere strategie en uiteindelijk kwamen ze toch als de nummers 1 en 2 over de finish. Tegen het einde van de race waren we ruim sneller dan de rest onder deze omstandigheden. Lewis reed weer een fantastische race met veel inhaalacties en Jensen reed solide aan de leiding, besluit Whitmarsh
Trending nieuws
-
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36 -
Hamilton onthult groot Ferrari-probleem na lastige race
Lewis Hamilton heeft een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De zevenvoudig wereldkampioen moest een ...
28 jun 2026 19:08
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.802 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.680 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (30)
Login om te reagerenPosts: 38
The stewards have given Hamilton and Vettel reprimands and no penalties have been applied.
Posts: 1.725
img177.imageshack.us/img177/7673/151296.jpg
Posts: 985
Mooi plaatje. Kun je goed zien hoe ver Vettel de wagen wagen naar links (op de foto) stuurt om Hamilton weg te duwen, terwijl er genoeg ruimte is om met twee auto\'s naast elkaar te rijden.
Posts: 2.712
Vettel en Hamilton komen weg met reprimande
Posts: 11.414
Ja, geweldige beslissing.
Precies goed om beide coureurs te vertellen dat dit soort gedrag niet kan. Hamilton had die plek terug moeten geven en Vettel had Hamilton niet de Williams pit box in moeten duwen.
Posts: 2.263
Het is gewoon een drive throught penalty, het onveilig wegsturen van een coureur, in dit geval Hamilton. Er is al voor de zoveelste keer voor gewaarschuwd enz.. En het is trouwens wel opvallend dat Hamilton alweer een waarschuwing krijgt, vorige race ook al met dat weaven.
Posts: 985
Ze reden op bijna hetzelfde moment weg na hun stop. Hoe kan het dan ooit onveilig wegsturen zijn?
Posts: 3.145
Ik wil niet heel veel zeggen, maar Lewis als Vettel zijn vrijwel op het zelfde moment weg gestuurd door team, daar zit nog geen 0.1 verschil in seconde. Dus van onveilig wegsturen is nooit geen sprake geweest.
Posts: 201
Heel goed dat ze beide een reprimande hebben gekregen. Vorig jaar was het anders geweest. Als een coureur al een scheet liet kregen ze straf. Ben blij dat de stewards oud coureurs zijn, die hebben namelijk een betere kijk op en weten wat racen is. En zo\'n incidentje maakt het racen spectaculairder.
Posts: 696
Beslissing is wel terecht, maar van mij mag zo langzamerhand Hamilton ook voor zo\'n vergrijp wel eens gestraft worden. Hij begint mij namelijk echt te irriteren. Teveel acties die nergens op slaan, op het randje zijn, en geen nut hebben. Hij komt mij tegenwoordig over als een irritant MTV pubertje, met verkeerde mensen om hem heen. Ook naar mijn mening is Hamilton een ontzettend snelle coureur, misschien wel de snelste. Helaas meent hij zelf ook ieder weekend te moeten zeggen hoe geweldig hij heeft gereden, en dat zijn team zo geweldig is, hetzelfde team dat vervolgens schuldig is aan zijn falen. Hij begint ook een beetje op Sutil te lijken, veel geweldig acties, en dan weer een aantal domme. Misschien zijn het daarom vrienden? Nee, geef mij maar Button. Strakke coureur, weinig spektakel, maar voorlopig twee overwinningen gehaald, en Hamilton nog geen een.
Posts: 11.414
Dat is nou juist het geniale aan de keus om Button en Hamilton samen te hebben in een team. Button houdt zijn hoofd koel, neemt geen overbodige risico\'s wat goed werkt tijdens een chaotische race. Hamilton is een stuk sneller dan Button en kan auto\'s inhalen. Hamilton komt daarmee het beste weg bij een normale race alhoewel hij toch ook laat zien dat zijn race talent hem een hoop plekken winst oplevert.
De snelste racer van het veld samen met de man die op ervaring en consistentie steeds de punten pakt. Senna en Prost. Twee compleet verschillende strategieen die uiteindelijk beide goed genoeg zijn voor een wereldkampioenschap.
Posts: 9
Het is zeer duidelijk dat mclaren wereldkampioen moet worden. Eerst een zogezegde jumpstart bestraffen, geen straf uitdelen aan hamilton voor zijn incident in de pitstraat, geen onderzoek naar het ophouden van het hele veld na de safetycar.
sorry FIA het ligt er vingerdik op.
Posts: 46
Aldus, een frustreerde Ferrari fan!
Posts: 9
bekijk de beelden nog eens goed en zet je mclaren bril maar eens af.
Posts: 562
Aha, jij hebt alle details van de wedstrijd? De jumpstart is gefaked? Tuurlijk jonge! Geen straf uitdelen aan Hamilton? Want? Ze hebben niet voor niets stewards en ex-coureurs die beslissen. Nee, jij denkt het beter te weten. Ophouden van het hele veld? Dat mag, dat is taktiek.
Sorry wim10, het ligt er vingerdik op dat jij overduidelijk beter een andere sport kan gaan volgen.
Posts: 774
Kijk voor de grap eens naar wat Schumacher flikt na de safetycarfase bij de Grand Prix van Italië in 2000, waar hij ook niet voor bestraft werd:
www.youtube.com/watch?v=Da0Vn_b-s18
Ben benieuwd of je er dan nog zo over denkt...
Posts: 9.505
als er iemand straf verdiende was dat alonso wel, wat een smerige actie op massa was dat zeg!
Posts: 2.049
1. de \"zogezegde\" jumpstart van Alonso was wel degelijk een jumpstart. Dat kon je heel goed zien vanuit de cockpit camera van Alonso. Hij vertrok 3-4 tienden voordat de rode lichten uit waren.
2. Wat Hamilton deed was hard tegen hard, maar hij deed niets wat oneerlijk was. Dat is toch mooi, coureurs die tot het uiterste willen gaan en niet weten van afgeven. Ik snap niet dat je daar tegen bent.
3. De actie van Button is compleet normaal; de 1ste mag het tempo bepalen tot de laatste bocht. Button dreef dat inderdaad wel ver, maar het was gelegimiteerd.
Posts: 122
Lewis Hamilton had vandaag eerlijk gezegd 3 drive-through penalties verdiend of een zwarte vlag.
2x zeer gevaarlijk inrijden van de pitlane.
1x gedrag dat niet in de pitlane thuis hoort.
Posts: 32
Je haalt me de woorden uit mijn mond.
Posts: 8.004
Dan hadden er meer gestraft moeten worden Hamilton was zeker niet de enigste!
Posts: 696
Twee keer?!?
Overdrijven is blijkbaar ook een vak!
En ik heb je niet gehoord over Vettel, die Hamilton wegdrukt (gevaarlijk rijgedrag) en Alonso die Massa inhaalt en het grind indrukt bij de ingang van de pitsstraat...
Gelukkig ben jij geen race-stewart...
Posts: 15.285
Ja en jij weet alles beter dan de race-stewards..... Wees blij dat niet elk akkefietje bestraft wordt man....
Je naam had beter kunnen zijn: \"failed by birth\"....
Posts: 562
Het is goed dat jij niet in als race-steward bij de sport betrokken bent! Oh wacht, dat ben je wel natuurlijk?
Je praat namelijk alsof jij het beter weet. Ik heb geen gevaarlijk gedrag gezien in de Pitlane hoor...ok die auto\'s langs elkaar is wat krap, maar als Vettel je naar buiten duwt kan er ook weinig veranderen.
Posts: 6
Jij weet echt niet waar jij het over hebt.
zijn we hier aant dammen of aant racen??
racen wil zeggen als eerste over de finish komen.
hoe je dat doet maakt niet zoveel uit.
LEWIS de allerbeste van het hele veld.
Posts: 3.145
Als ze hier Lewis straffen voor gegeven hadden dan hadden ze het hele veld straffen kunnen geven, Alonso / Webber / Vettel / Massa / Button / Lewis / Schumacher / Sutil ...
Verklaar je nader over gedrag dat niet in de pitlane thuis hoort? je bedoelt Vettels debiele gedrag?
Posts: 125
Hou aub op met Hamilton de snelste racer......F Duct werkte goed in China voor de rest is het een agressieve mannetje die ze banden niet kan sparren...
De snelste en beste is nog altijd Alonso.....kijk alleen naar vorige race, alleen Schumi(in zijn prime) zou zoiets kunnen.....
Posts: 11.414
Wat is dat toch voor gezwets dat Hamilton niet goed met zijn banden om zou kunnen gaan?
Hamilton moest meer van zijn banden vergen omdat hij een hele pitstop in moet lopen op Button. Dat doet hij dan ook en op het eind zijn zijn banden net zo goed/slecht als die van Button.
Als je zo geweldig raced als Hamilton, bergen auto\'s inhaalt, zoveel harder gaat dan je teamgenoot en dan ALSNOG goede banden hebt, dan gaat hij dus juist extreem goed met zijn banden om.
Paddy Lowe zei het ook heel duidelijk op de BBC. Hij gaf aan dat hij helemaal niet zag dat Button beter met de banden omging.
Ik heb Alonso ook hoog zitten. Die race in Maleisie was inderdaad heel sterk, maar deze race en ook in Australie is hij toch overklast door Hamilton.
Posts: 12
De pit relaese is een ding, kijk eerder naar het binnengaan van de pitstraat. Hamilton gaat Vettel voorbij door de laatste bocht gewoon af te snijden. Eerder mist ie de gehele pit entry, en stuurt em alsnog naar binnen.. Sorry hoor. Ik ben voor minder straffen en meer racen, maar samen met die reprimande van de vorige GP had hamilton hier zeker een straf voor verdiend. Evenals Alonso trouwens die praktisch hetzelfde doet bij Massa.
Meen me te herinneren dat Rosberg in singapore vorig jaar met een wiel over de witte streep kwam en daarvoor al een drive trough kreeg. Ik zeg, raceleiding veel te mild, in mijn bescheiden mening.
Posts: 985
Je haalt twee dingen door elkaar. Pitingang en pituitgang.