Cooper Avon groot kanshebber om bandenleverancier te worden
- Gepubliceerd op 17 apr 2010 17:37
-
7
- Door: Kees Schooneman
De teams waren enthousiast over de plannen van Michelin om onder andere over te gaan naar 18-inch banden. Alleen Bernie Ecclestone is geen voorstander van het plan en wil waarschijnlijk daarom een andere bandenfabrikant aanstellen.
De FOTA hoopt dat het morgen een gesprek kan aangaan met Ecclestone om erachter te komen hoe de situatie er nu uitziet en waarom Ecclestone zijn eigen voorkeur en plannen niet heeft gedeeld met de teams.
We willen graag tijdens de Spaanse Grand Prix weten met welke banden we volgend jaar rijden. Daarom willen we zondag een gesprek met Ecclestone om aan te horen wat zijn plannen zijn, aldus een anonieme bron tegen Autosport.
Bronnen melden dat Ecclestone hard bezig is om de deal te maken met Cooper Avon. Het is heel goed mogelijk dat de bandenfabrikant oud werknemers van Bridgestone in dienst neemt zodat zij kunnen helpen om ervoor te zorgen dat het merk op het juiste niveau komt en aan de wensen van de teams kan voldoen.
De FOTA teams hebben intussen geen hoop meer dat Bridgestone actief blijft in de Formule 1, ondanks meerdere pogingen die de teams namen om de Japanse fabrikant over te halen om actief te blijven in de klasse.
Trending nieuws
-
Hamilton onthult groot Ferrari-probleem na lastige race
Lewis Hamilton heeft een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De zevenvoudig wereldkampioen moest een ...
28 jun 2026 19:08 -
Prachtige beelden: Verstappen massaal toegezongen na tweede plaats
Max Verstappen heeft een sterke Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De viervoudig wereldkampioen kwam op de Red ...
28 jun 2026 20:04 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Hadjar tevreden met zesde plek in Oostenrijk: “Beste racetempo van het seizoen”
Isack Hadjar is tevreden met zijn resultaat tijdens de Grand Prix van Oostenrijk, maar denkt dat er nog wel het een e...
28 jun 2026 19:37 -
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (7)
Login om te reagerenPosts: 185
vind het wel tijd worden dat eccelstone de handoek in de ring gaat gooien!!!wat die heeft opgebouwd in al die jaren ,is die nu in rap tempo de vernieling in aan het helpen !!!is een beetje vies doordrammertje aan het worden
Posts: 11.414
Ik zou graag 18\" velgen zien, want ik heb die rare ballonbanden nooit mooi gevonden. Aan de andere kant snap ik het probleem van Ecclestone (en wellicht enkele teams?) met Michelin ook wel.
Avon levert de banden voor de GP2 en die moeten in principe voldoen aan dezelfde eisen als de Formule 1 banden. Die GP2 banden kunnen ze er zo opzetten.
Met Michelin schieten ze ook geen steek op want dan moeten ze alsnog een ander bandenmerk vinden. Dan heb je ook verplicht een bandenoorlog en dan moet alles aangepast worden aan 18\" velgen met alle kosten en competitieproblemen van dien.
Posts: 11.414
Bedenk me net dat Bridgestone de GP2 doet.
Posts: 206
Klopt als een bus, als ik me niet vergis was Avon leverancier van de Lola A1GP auto\'s destijds
Posts: 5.792
Ik vind die banden juist mooi beter dan die dunne bandjes met de 18inch velgen.Daar lijkt helemaal geen band op te zitten zo plat.ook is het dan steeds meer wat op de amerikaanse serie gaat lijken en dat vind ik helemaal niks maar dat is natuurlijk mijn smaak.nee laten we de banden maar zo houden want heb de foto gezien die door iemand op deze gezet had en het is niet mijn idee
Posts: 15.285
Ik vind dat Bernie eens moet stoppen met het altijd maar zijn wil op iedereen te willen leggen. Als de teams er enthousiast over zijn, waarom dan niet. Bandenoorlog is hoeft helemaal geen probleem te zijn, als er maar goede eisen/regels zijn opgesteld.
Posts: 4.951
\"De FOTA hoopt dat het morgen een gesprek kan aangaan met Ecclestone om erachter te komen hoe de situatie er nu uitziet en waarom Ecclestone zijn eigen voorkeur en plannen niet heeft gedeeld met de teams. \"
Mag je één keer raden... Eikelstein wordt zélf natuurlijk financiele héél wat beter van een deal met Avon. Wanneer grijpen FIA en FOTA nou eens in en dumpen die Ekelstein. Het is verdomme net alsof hij alles bepaalt en zo langzamerhand weten we wel dat dat weinig meer met sport te maken heeft maar des te meer met zijn bankrekening.