Cooper Avon groot kanshebber om bandenleverancier te worden

Cooper Avon is misschien wel de grootste kanshebber om vanaf volgend seizoen de banden te leveren in de Formule 1. Dat is opvallend aangezien de teams al hebben ingestemd met Michelin.

De teams waren enthousiast over de plannen van Michelin om onder andere over te gaan naar 18-inch banden. Alleen Bernie Ecclestone is geen voorstander van het plan en wil waarschijnlijk daarom een andere bandenfabrikant aanstellen.

De FOTA hoopt dat het morgen een gesprek kan aangaan met Ecclestone om erachter te komen hoe de situatie er nu uitziet en waarom Ecclestone zijn eigen voorkeur en plannen niet heeft gedeeld met de teams.

“We willen graag tijdens de Spaanse Grand Prix weten met welke banden we volgend jaar rijden. Daarom willen we zondag een gesprek met Ecclestone om aan te horen wat zijn plannen zijn”, aldus een anonieme bron tegen Autosport.

Bronnen melden dat Ecclestone hard bezig is om de deal te maken met Cooper Avon. Het is heel goed mogelijk dat de bandenfabrikant oud werknemers van Bridgestone in dienst neemt zodat zij kunnen helpen om ervoor te zorgen dat het merk op het juiste niveau komt en aan de wensen van de teams kan voldoen.

De FOTA teams hebben intussen geen hoop meer dat Bridgestone actief blijft in de Formule 1, ondanks meerdere pogingen die de teams namen om de Japanse fabrikant over te halen om actief te blijven in de klasse.

Reacties (7)

Login om te reageren
  • arjanda

    Posts: 185

    vind het wel tijd worden dat eccelstone de handoek in de ring gaat gooien!!!wat die heeft opgebouwd in al die jaren ,is die nu in rap tempo de vernieling in aan het helpen !!!is een beetje vies doordrammertje aan het worden

    • + 0
    • 17 apr 2010 - 18:18
  • Ik zou graag 18\" velgen zien, want ik heb die rare ballonbanden nooit mooi gevonden. Aan de andere kant snap ik het probleem van Ecclestone (en wellicht enkele teams?) met Michelin ook wel.

    Avon levert de banden voor de GP2 en die moeten in principe voldoen aan dezelfde eisen als de Formule 1 banden. Die GP2 banden kunnen ze er zo opzetten.

    Met Michelin schieten ze ook geen steek op want dan moeten ze alsnog een ander bandenmerk vinden. Dan heb je ook verplicht een bandenoorlog en dan moet alles aangepast worden aan 18\" velgen met alle kosten en competitieproblemen van dien.

    • + 0
    • 17 apr 2010 - 18:38
  • Bedenk me net dat Bridgestone de GP2 doet.

    • + 0
    • 17 apr 2010 - 22:33
    • WH

      Posts: 206

      Klopt als een bus, als ik me niet vergis was Avon leverancier van de Lola A1GP auto\'s destijds

      • + 0
      • 18 apr 2010 - 00:20
  • felix50

    Posts: 5.792

    Ik vind die banden juist mooi beter dan die dunne bandjes met de 18inch velgen.Daar lijkt helemaal geen band op te zitten zo plat.ook is het dan steeds meer wat op de amerikaanse serie gaat lijken en dat vind ik helemaal niks maar dat is natuurlijk mijn smaak.nee laten we de banden maar zo houden want heb de foto gezien die door iemand op deze gezet had en het is niet mijn idee

    • + 0
    • 18 apr 2010 - 07:52
  • mario

    Posts: 15.285

    Ik vind dat Bernie eens moet stoppen met het altijd maar zijn wil op iedereen te willen leggen. Als de teams er enthousiast over zijn, waarom dan niet. Bandenoorlog is hoeft helemaal geen probleem te zijn, als er maar goede eisen/regels zijn opgesteld.

    • + 0
    • 18 apr 2010 - 08:51
  • Gompie

    Posts: 4.951

    \"De FOTA hoopt dat het morgen een gesprek kan aangaan met Ecclestone om erachter te komen hoe de situatie er nu uitziet en waarom Ecclestone zijn eigen voorkeur en plannen niet heeft gedeeld met de teams. \"

    Mag je één keer raden... Eikelstein wordt zélf natuurlijk financiele héél wat beter van een deal met Avon. Wanneer grijpen FIA en FOTA nou eens in en dumpen die Ekelstein. Het is verdomme net alsof hij alles bepaalt en zo langzamerhand weten we wel dat dat weinig meer met sport te maken heeft maar des te meer met zijn bankrekening.

    • + 0
    • 18 apr 2010 - 09:28

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar