user icon

Rosberg nodigt Vettel uit voor Mercedes debrief

  • Gepubliceerd op 17 maa 2015 13:52
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Sebastian Vettel is op vrijdag 27 maart om 16.00 uur Maleisische tijd welkom bij de Mercedes debriefing. Die uitnodiging is afkomstig van Nico Rosberg. De Duitser van Mercedes had na afloop van de Australische Grand Prix een onderonsje met zijn landgenoot van de Scuderia.

Rosberg vertelde in Bild: "Sebastian dacht dat ik niet serieus was toen ik zei dat ik hoop dat Ferrari het gat naar ons dicht, maar ik denk aan het grotere geheel. Voor de Formule 1 zou het goed zijn als Ferrari de aansluiting met Mercedes vindt. Daarom heb ik hem uitgenodigd voor een kijkje in de keuken."

"Dat heb ik ook besproken met Toto Wolff. Sebastian mag komen als hij nog wil. Ik hoop dat hij dit leest. Seb, bij deze ben je officieel uitgenodigd voor de debriefing met de engineers om 16.00 uur in Maleisië. We kijken ernaar uit om je te verwelkomen!"



Reacties (17)

Login om te reageren
  • Haha leuk, die komt vast wel ff een bakkie doen als ie tijd heeft

    • + 1
    • 17 maa 2015 - 13:54
  • beter kan Nico zich concentreren op hoe hij Lewis te pakken kan krijgen, anders krijgen we in Maleisië weer zo'n slaapverwekkende optocht te zien

    • + 4
    • 17 maa 2015 - 13:57
    • Concalves

      Posts: 505

      @J.A. **hoest** Maleisie 2014 **hoest**

      • + 2
      • 17 maa 2015 - 14:05
    • ???

      • + -1
      • 17 maa 2015 - 14:30
    • Concalves ik begrijp er geen zak van, je bent in 2014 op vakantie geweest in Maleisië en hebt daar een slof sigaretten opgerookt, vandaar dat hoesten?

      • + 0
      • 17 maa 2015 - 16:18
    • Wat CONCALVES bedoelt, ik kan me toch niet voorstellen dat jullie dat alweer vergeten zijn, is dat we tijdens de Maleisische Grand Prix wel een mooi, hard en eerlijk gevecht hadden om de winst tussen Rosberg en Hamilton, die uiteindelijk door laatstgenoemde gewonnen werd.

      Dat duurde in mijn herinnering wel meerdere laps :P

      • + 1
      • 17 maa 2015 - 20:33
    • Tifoso

      Posts: 2.920

      Misschien is dit zijn strategie wel. Als meer team punten weg kunnen houden be Lewis dan heeft hij misschien een kansje. Nu is de Mercedes flink sneller dan de rest dus heeft Lewis amper serieuze duels. Omdat Lewis veel risico neemt in zijn manier van rijden, en dan vooral de agressie waarmee hij de duels aan gaat, hoopt Rosberg daarvan te profiteren als het mis gaat. Hij weet zelf ook wel dat hij het verschil in talent met Lewis niet goed kan maken nadat hij afgelopen winter alles heeft gedaan om dat wel te doen. Zoiets is aangeboren en zit hem in de aard van het beestje.
      Daarnaast denk ik dat het voor Lewis en Rosberg ook niet leuk is om zo makkelijk de overwinningen aaneen te rijgen. Je wilt als coureur de duels aangaan en winnen daar zit de genoegdoening in en dan komt de adrenaline vrij.

      • + 0
      • 18 maa 2015 - 08:09
  • Dit is leuk, hopelijk maakt Seb er gebruik van :)

    • + 1
    • 17 maa 2015 - 14:04
    • Hij zou gek zijn om het niet te doen!

      • + 0
      • 17 maa 2015 - 18:13
  • haha lachen dit. Die hoopt natuurlijk Seb te gebruiken in de strijd tegen hamilton, soort van tag-teaming.

    • + 1
    • 17 maa 2015 - 14:10
  • Vettel kan beter een harde schijf meenemen en stiekem op een computer even alle bouwtekeningen van de Mercedes overzetten:)

    • + 1
    • 17 maa 2015 - 14:24
  • Kevin

    Posts: 5.022

    Dat is nieuw in de wereld waar alles gaat om het verbergen van waardevolle gegevens? Wel leuk :) al vraag ik me af of ze de échte debriefing niet gewoon doen als Vettel weg is :P

    • + 0
    • 17 maa 2015 - 14:34
    • erwin93

      Posts: 893

      Haha Rosberg de eikel.

      • + 1
      • 17 maa 2015 - 14:45
    • Bij Mercedes hebben ze wel tijd voor een half uurtje poppenkast.

      • + 0
      • 18 maa 2015 - 08:28
  • gp

    Posts: 4.379

    het wordt hier wel iets anders voorgesteld. Die twee waren een beetje aan het ruziemaken tijdens de persconferentie en Hamilton zat er verbaasd en geamuseerd naar te kijken.

    • + 1
    • 17 maa 2015 - 14:42
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Vettel heeft Nico niet nodig. Ik ben geen fan van Vettel maar Vettel heeft zijn sporen meer verdiend dan Nico. Laat Nico eerst maar eens de oren van Lewis wassen :)

    • + 0
    • 18 maa 2015 - 14:38

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (36)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar