Weerupdate Shanghai: grote kans op regen tijdens race
- Gepubliceerd op 13 apr 2010 11:08
-
21
- Door: Robin Smeets
De regen maakte de races in Melbourne en Sepang al tot interessante en spectaculaire races en ook in China lijkt het weer een grote invloed te krijgen. Voor woensdag en donderdag wordt er behoorlijk wat regen verwacht in Shanghai, maar zoals gewoonlijk wordt er op deze dagen nog niet gereden door de coureurs.
Voor vrijdag en zaterdag zijn de voorspellingen wat beter en worden er twee droge en zonnige dagen verwacht. Voor de race wordt er echter weer regen voorspelt en volgens meteorologen ligt de kans op regen in Shanghai op zondag tussen de 50% en 85%.
F1Today.nl houdt u op de hoogte van het laatste weer in Shanghai.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 1.725
Dit is een beetje waardeloos aangezien men op een dinsdag onmogelijk het weer voor zondag kan voorspellen. Dit heet gokken.
Posts: 25
De weer mensen kunnen op dinsdag echt wel nauwkeurig het weer voor zondag bepalen hoor!
Posts: 178
Onzin, het weer kan 2 hooguit 3 dagen vooruit echt nauwkeurig worden voorspelt. Daarna kan er tot een dag of 10 een hoop worden berekend maar kan het nog alle kanten op, er zijn zoveel variabelen.
Dan nog is die 50 tot 85% kans op neerslag over de hele zondag, niet alleen tijdens de race. Er zijn genoeg regenraces voorspelt waarbij geen druppel regen viel.
Hopelijk gaat het wel regenen, maakt de race in China een stuk leuker.
Posts: 5.746
Of je were goed en lang vooruit kan voorspellen hangt sterk af van het klimaat in de omgeving waar je woont. Voor bijvoorbeeld Nederland met een zeeklimaat is dat lastig. Voor landen met een landklimaat (meestal veel stabieler weertype) kan men behoorlijk goede langetermijn verwachtingen maken. Wij hebben hier vaak behoorlijke goede voorspellingen voor de komende 10 dagen.
Posts: 178
Ja, maar Shanghai ligt aan zee.
Posts: 1.725
Dat verklaart meteen waarom Ferrari en McLaren zo laat buiten kwamen in Maleisië.
Posts: 17
ferrari en mclaren hadden zelfs moeite met t weer voor 5 minuten vooruit voorspellen. dus nee echt precies kan t niet als je praat over een termijn van 5 dagen.
hoop t wel trouwes, maakt races kleurrijker door wat meer actie !
Posts: 25
Onzin, ze verwachten dat het minder had ging regenen. Dat het ging regende was voor iedereen heel duidelijk!
Posts: 1.725
Hamilton & Button zeiden duidelijk dat ze verwachtten dat het niet zou blijven regenen. Ferrari ook veronderstel ik.
Posts: 2.567
Goed nieuws voor Vettel
Wie won vorige jaar ook weer in de regent???
Posts: 11.414
Ik hoop toch dat we eindelijk weer een echte race krijgen en niet weer een loterij.
Posts: 774
Precies! Ik wil wel eens zien hoe de verhoudingen nu écht liggen.
Posts: 5.746
Zoals in Bahrein? Dan heb ik toch liever een regenrace...
Posts: 8.004
of droog beginnen en 6 ronden voor het eind een buitje, ik moet nog zo vaak aan spa\'08 denken :)
Posts: 11.414
Nou ze hoeven nu niet meer zo vreselijk voorzichtig te doen met de banden.
De vorige race was overigens voor het kampioenschap net zo saai als Bahrein. Om nou 4 topauto\'s met de achterhoede te zien vechten voor de laatste punten in de top 10 is niet iets waar ik echt warm voor loop.
Geef mij dan maar een echte race waar iedereen gewoon kan laten zien hoe goed ze zijn. Als er dan niet wordt ingehaald so be it.
Posts: 1.725
Een lekkere Bahrein-style race graag
Posts: 5.397
Vraagje heh.. ik heb een goed gevoel over wie de race dit weekend gaat winnen. En nu zie ik vaak mensen in reacties neerzetten dat ze op iemand hebben gewed. Waar kan ik dat doen als ik vragen mag?
Posts: 3.592
Ja, ik snap Patrick wel. Ik zelf zou ook graag een race willen zien zonder een toevallige regenbui die de kwalificatie kan beinvloeden ofzo. Gewoon om weer eens een beter beeld te creëren wie waar staat.
Afgelopen twee races hebben natuurlijk een redelijk vertroebeld beeld gegeven van de huidige stand van zaken qua snelheid en race-pace.
Posts: 2.049
Ik vind het persoonlijk wel een interessante weersvoorspelling: geen regen tijdens de kwalificatie, maar wel tijdens de race. Dat scheidt de mannen van de jongens.
Posts: 7.320
ik ben juist blij met een vertroebeld beeld! dat geeft stof tot speculeren over de krachtsverhoudingen. het is juist leuk om het niet precies te weten. of wil je keer op keer zien dat bijv. redbull iedereen zoek rijdt? Dan wil je natuurlijk ook meteen duidelijk weten of de redbull heel blijft of niet.
Ik zal altijd een regenrace boven een droge race prefereren. puur voor t onvoorspelbare karakter. en een regenrace met een normale droge grid is gewoon ook gaaf.
Oja, je krijgt nu natuurlijk ook weer dat sommigen op een natte afstelling gegokt hebben en sommigen een beetje 50%/50%.
Dus dan weet je nog niet wie er nu echt de sterkste is patrickl.
en dat is het \'m nou juist. er zijn altijd factoren waarom je dat nooit helemaal goed weet.
force india stond in spa op pole en een race later achteraan. er zijn gewoon te veel factoren iedere race.
we weten dat redbull mclaren en ferrari dicht bij elkaar zitten maar dat veranderd ook weer iedere race een beetje.
dus... uiteindelijk wil je toch een race en geen optocht? een regenrace gebeurt altijd wel wat. als ze maar niet achter de SC starten. dan ben ik echt zo depri...
Posts: 236
\'\'force india stond in spa op pole en een race later achteraan. er zijn gewoon te veel factoren iedere race\'\'.
??????
Volgens mij stond Force Fndia na de race op Spa, In Monza als 2e en 7e gekwalificeerd?