user icon

Verstappen's Simtek uit 1995 te koop

  • Gepubliceerd op 26 feb 2015 09:24
  • comments 29
  • Door: Johan van den Beld
Vlak voordat Max Verstappen zijn officiële debuut maakt in Melbourne, krijgen liefhebbers de mogelijkheid een Formule 1-wagen van de 'andere Verstappen' aan te schaffen. De Simtek van Jos Verstappen uit 1995 staat namelijk te koop.

De S951/001 reed twintig jaar geleden slechts vijf races voordat het team op de fles ging voor de Canadese Grand Prix. De huidige eigenaar kocht de wagen in 1995, maar besloot deze week de auto van 'Jos the Boss' weer op de markt te gooien. De paarse Simtek wordt voor 115.000 Pond - ongeveer 157.000 Euro - verkocht.

Volgens de advertentie heeft de Cosworth-motor in de machine nog geen 400 kilometer gereden, en werd het alleen gebruikt tijdens een testsessie voor de Euro Boss Hockenheim in 2007. De Xtrac versnellingsbak is volgens de huidige eigenaar gloednieuw.

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Dat heb ik altijd een hele mooie compacte F1-wagen gevonden.

    • + 0
    • 26 feb 2015 - 09:30
    • Die Simtek was eigenlijk de nieuwe F1 auto voor BMW, maar die trokken zich op het laatst terug. Jos riep altijd dat het de fijnst sturende auto uit zijn carriere was.

      • + 0
      • 26 feb 2015 - 11:11
    • Vertel eens? Nooit gehoord, wel interessant! Vond het ook een prachtige wagen, ook die uit 1994 met een behoorlijke haakneus trouwens, waar helaas Roland in verongelukte.

      • + 0
      • 26 feb 2015 - 11:21
    • Oh het is ook een goed verhaal. BMW wilde in 1990 al terugkomen in de F1 met een Works team, maar men deed ook nog mee in de DTM en wist niet of men daar uit moest stappen of niet. BMW gaf aan Simtek LTD (een bedrijfje van Nick Wirth en Max Mosley) de opdracht voor hen een auto te bouwen in voorbereiding op hun plannen. Helaas koos men in München toch weer de DTM als speerpunt, al mocht Simtek engineers voor één team leveren als doekje voor het bloeden. Het BMW-F1 ontwerp werd eerst verkocht aan het ergste prullebak team ooit: Andrea Moda Formula, maar nadat teambaas Sasseti in Spa was gearresteerd voor fraude met accreditaties, werd dat team voor eeuwig verbannen en nam Wirth het ontwerp terug. Natuurlijk kon hij nu geen BMW blok gebruiken, dus werden er gewoon Cosworth motoren in gelegd. Het grootste probleem van de Simtek was echter de Xtrac versnellingsbak, die is wss gloednieuw omdat ie zo vaak stuk ging dat ze hem maar weinig hebben willen gebruiken ;)

      • + 3
      • 26 feb 2015 - 12:15
    • mooi verhaal! dank je. las ooit een verhaal dat ze met het ding in silvestone hadden gereden met een renault blok, ging te hard en werd stil gehouden haha,op de site van j.ver. ooit gestaan! hoe dan ook, mooie auto, mooi team maar helaas geen toekomst gehad.

      • + 0
      • 26 feb 2015 - 12:24
    • lars75

      Posts: 8.908

      Dat verhaal van Silverstone was volgens mij een verzonnen broodje aap van één van de vaste forumleden als ik mij niet vergis.

      Wel goed geschreven inderdaad en zou zo maar waar kunnen zijn wanneer je het leest. Maar! Het is ook te mooi dat Jos met Coulthard aan het strijden is en Herbert met de Benneton nergens te bekennen is.

      • + 0
      • 26 feb 2015 - 12:39
    • Kennie

      Posts: 2.558

      @Erwinnaar, Lars

      Haha dat was inderdaad een mega broodje aap verhaal van Bartus G. Een van de grootste JV forumtijgers van vroeger. Er zijn er echt heel veel ingestonken en het doet mijn mondhoeken krullen dat er nog steeds mensen zijn die het gelezen hebben en het geloven.

      • + 0
      • 26 feb 2015 - 15:24
  • Kennie

    Posts: 2.558

    Cult auto ! Als ik het bedrag had liggen had ik hem meteen gekocht.

    • + 0
    • 26 feb 2015 - 09:31
  • Als het allemaal klopt is het een koopje, jammer dat ik mijn vakantiegeld nog niet heb gevangen ;-)

    • + 1
    • 26 feb 2015 - 09:36
  • babyShumi

    Posts: 406

    Zal nog wel wat grind in de side-pots zitten

    • + -4
    • 26 feb 2015 - 09:41
    • vvans

      Posts: 486

      Ik vond 'm wel leuk :)

      • + 0
      • 26 feb 2015 - 12:15
    • Kom niet aan pappa van Max is de boodschap hier. Vond 'm ook wel leuk haha. Fantastisch dat Jos een Nederlander is maar mij staan z'n klungel momenten ook nog bij en die waren niet te zuinig.

      • + 0
      • 26 feb 2015 - 19:12
  • RemkoDJ

    Posts: 93

    Ik vond die sponsor op de actervleugel altijd wel appart.

    • + 0
    • 26 feb 2015 - 09:55
  • LuckyMe

    Posts: 298

    Linkje?

    • + 0
    • 26 feb 2015 - 10:14
    • Senna014

      Posts: 187

      http://racecarsdirectPUNTcom/listing/58204/1995_simtek_jos_verstappen_formula_1_carPUNThtml

      Hier kun je in ieder geval contact leggen met de verkoper ;)

      • + -1
      • 26 feb 2015 - 10:21
    • Senna014

      Posts: 187

      Beste F1today, enig idee waarom de link die ik hierboven heb gepost deels 'buiten' het kader valt? Ik zie dit trouwens ook bij de reactie van Max Verstappen gebeuren die een half uur na mijn bericht ook een poging heeft gedaan..

      • + 0
      • 26 feb 2015 - 12:17
  • Hebben ze wel het grind uit de sitepockets gehaald? anders hoef ik hem niet :-)

    • + -8
    • 26 feb 2015 - 10:51
    • als je niet weet hoe het heet kan je beter niks zeggen: het is geen biljarttafel dus heten het in ieder geval geen sidepockets

      • + 2
      • 26 feb 2015 - 11:33
    • +1

      • + 0
      • 26 feb 2015 - 11:33
  • ralph2102

    Posts: 725

    Als we nu een beetje afdingen en die Simtek voor een ton kunnen kopen, hebben we 100 leden nodig van hier die 1000 euro pp neerleggen.
    Dan huren we Zandvoort voor een dagje en kunnen we allemaal eens echt in een F1 wagen rijden.
    Omdat het mijn idee is mag ik natuurlijk als eerste, en is het voor jullie te hopen dat ik hem niet totalloss rijd op het scheivlak.

    • + 2
    • 26 feb 2015 - 11:38
    • Rimmer

      Posts: 8.225

      Haha wilde zelf iets soortgelijks voorstellen maar dan moeten we beide als eerste en dat gaat niet. Wellicht dat we dan een tweezitter Minardi op de kop kunnen tikken. Dan mag jij als eerste sturen, rest van de 100-koppige F1-today crew kan voor pitcrew spelen of Marshall.
      Damon Hill mag teambaas zijn, Mr Monza in de alwetende rol van commentator, NBTT wil misschien de rol van Bernie op zich nemen? Brabham-bt50 zie ik wel als technisch directeur en RUTH voelt zich misschien happy als chief engineer. Zo zijn er nog tal van functies te vergeven waarbij iedereen uiteraard test en reservecoureur kan zijn. Snelheid op de baan geldt dan als rangschikking wie op welke plek staat.

      • + 2
      • 26 feb 2015 - 11:48
    • Rimmer

      Posts: 8.225

      Ik zal zelf de rol van sanitair directeur op mij nemen dus rustig schijten voorafgaand (spanning) en na de racebeurt gegarandeerd!

      • + 2
      • 26 feb 2015 - 11:51
    • Kennie

      Posts: 2.558

      Van mij mag je Ralph, maar als je crasht kan het wel een potenbrekertje zijn hè, vraag maar aan Schiattarella. Maar ik geef me op voor de lollipop functie :D

      • + 1
      • 26 feb 2015 - 12:12
  • Ik hoop dat een van die Nederlandse Boss GP gasten die auto kopen, zodat we die Simtek af en toe te zien is op Zandvoort !

    En dat ze die auto orgineel houden... dat paarse met zwart was wel erg gaaf ! Jammer dat we nooit meer zo'n kleurstelling hebben gezien in F1 !

    • + 1
    • 26 feb 2015 - 12:48
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Het is Verstappens in de kop, niet Verstappen's.

    Jammer dat er niets gedaan wordt met deze tips, ze zijn toch echt opbouwend bedoeld. Is zo'n slecht voorbeeld als dergelijke fouten in koppen staan.

    • + 0
    • 26 feb 2015 - 17:01
  • Trulla

    Posts: 1.423

    Verf over roest jongens, uitkijken!

    • + 0
    • 26 feb 2015 - 19:25
  • Als we nou met 157 forummers allemaal een rooitje lappen kunnen we zelf de Euro Boss series gaan rijden....

    • + 0
    • 26 feb 2015 - 20:32

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.180
  • Podiums 43
  • Grand Prix 120
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit