Alonso: "Over twee of drie races zijn wij de sterksten"

Fernando Alonso maakt zich vooralsnog niet veel zorgen over de snelheid van de Red Bull-bolides. De Spanjaard, die in Maleisië niet kon finishen vanwege een motorprobleem, denkt dat Ferrari binnen twee of drie races de sterkste zal zijn van het hele veld.

Red Bull Racing lijkt de snelste auto's te hebben en pakten al drie pole positions, maar slechts één overwinning vanwege een slechte betrouwbaarheid. Alonso maakt zich nog niet al te veel zorgen over het tempo van de Red Bull's. "Ze hebben drie poles, maar ik weet niet zeker of ze ook drie overwinning hadden kunnen pakken. In Bahrein waren wij erg snel en in Australië waren we misschien ook sneller dan ze. Hier in Maleisië was het een vreemde race, omdat we het ze te makkelijk hebben gemaakt."

"Het is nog een erg lang kampioenschap en we hebben de middelen om de auto snel te ontwikkelen. We weten op welke gebieden we ons nog kunnen verbeteren, dus ik ben er min of meer van overtuigd dat wij binnen enkele races de beste auto hebben."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Wat een arrogantie!

    Laat Ferrari er eerst maar eens voor zorgen dat de motor heel blijft en ze niet, zoals tijdens de GP van Maleisië, met meerdere motoren (3+) problemen hebben. Want dan kan je nog zo snel zijn maar als je de finish niet haalt heb je er nog niets aan.

    Enne Alonso? ... Vergeet niet dat je in 3 races al 3 motoren aangesproken hebt en je dus zeer waarschijnlijk problemen zult gaan krijgen aan het eind van dit seizoen met je motoren, je kunt je geen problemen meer veroorloven. Ferrari zal consessies moeten doen en veel snelheid moeten laten varen voor een betere koeling.

    Ben ik dan toch benieuwd waar ze deze snelheid vandaan gaan halen waar ze nu al niet de snelste zijn met een belabberde betrouwbaarheid, koeling kost snelheid, dus?

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 15:42
    • Ferrari Fan

      Posts: 6

      idd Alonso is een arrogante zak (net als schumacher) maar het zij goede coureurs en in schumachers geval GEWEEST en Alonso heeft het in zich om wereldkampioen te worden

      • + 0
      • 6 apr 2010 - 21:03
    • Ferrari Fan

      Posts: 6

      idd Alonso is een arrogante zak maar het is een goede coureur en hij heeft het in zich wereldkampioen te worden

      • + 0
      • 6 apr 2010 - 21:06
  • Kijk zo ken ik Alonso weer. De afgelopen twee jaren kon hij alleen maar dromen van een overwinning en nam daarom bescheiden houding aan. Nu hij in de gaten heeft dat hij voor de overwinning titel kan strijden worden die arrogante uitspraken weer uit de kast gehaald. In Australië waren ze helemaal niet sneller dan de Red Bull. De achterstand bedroeg vanaf de aanvang van de race zo\'n 2,5 seconden. Na de pitstops kwam Alonso opgegeven momen behoorlijk dichtbij om vervolgens weer op een achterstand van zo\'n 1 seconden op te lopen. In Maleisië reden zowel Hamilton als Webber met gemak het gat dicht, was zelfs Hamilton instaat om een inhaalpoging te wagen. Helaas gooide Webber roet in het eten door Hamilton van achteren te torpederen. Dus hoezo sneller dan de Red Bull. Meneer mag van geluk spreken dat de Red Bull van Vettel de eerste twee races met problemen te kampen had, anders had meneer nu een 38 punten aan zijn broek. Trouwens, de overige drie teams blijven ook niet stilzitten. De kans is daarom groot dat Ferrari ineens terug verwezen wordt naar plek drie of vier!!

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 16:22
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Je verhaal klopt niet helemaal. Je haalt sowieso twee races door elkaar.
      De race waar Hamilton en Webber het gat dichtreden was niet Maleisië, maar Australië. Dat kon je prima verklaren door het verse rubber wat beide heren onder hun auto hadden zitten en Alonso niet. Ik weet zeker dat Alonso een kans had gemaakt op de overwinning in Australië mits ie niet achteraan kwam door die spin. Z\'n tempo was echt zeer goed de eerste helft van de race.

      In Bahrein hadden ze wat mazzel met Vettel, maar ook zonder diens problemen had Alonso misschien wel kunnen winnen, tempo richting het einde was zeer goed.

      Over Maleisië kan je niet veel zeggen...

      Maar verder is dit natuurlijk wat arrogant, maarja, laat \'m lekker vertrouwen hebben in z\'n team en eigen kunnen.
      Ik betwijfel ook of ie gelijk gaat krijgen...

      • + 0
      • 6 apr 2010 - 18:20
  • Meneer behaalt ook twee goede resultaten en meteen krijgt hij weer praatjes! Verder ben ik het eens met Mika4ever en maestrocan.

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 16:39
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Nou ik ben geen fan van Alonso maar hij heeft wel gelijk in dat over paar races ferrari de sterkst kan worden,zij hebben mensen ne kracht om dat te doen...

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 17:00
    • Als Alonso had gezegt dat Ferrari over 2/3 races de sterkste kan worden met nadruk op \"kan\" dan had ik hem helemaal gelijk gegeven, alleen dat is niet wat hij zegt.

      • + 0
      • 6 apr 2010 - 17:22
      • Dennoow

        Posts: 962

        Ten eerste: Het is een VERTALING. Om dit punt aan u te illustreren hier 2 andere formule 1 sites:

        F1.gpupdate: \"Het kampioenschap is nog lang, en we zijn in staat de auto nog erg te verbeteren.\"

        Formule1.nl: \"De tweevoudig kampioen voert aan dat Ferrari zich ervan bewust is op welke vlakken de F10 moet worden verbeterd. “Als we een ontwikkeling in gang zetten, denk ik dat onze bolide over een paar Grands Prix zomaar de te kloppen auto kan zijn.\"

        Autosport.com: \"It\'s a very long championship and we are capable of improving the car a lot. We know in which areas we need to improve the car, so I\'m more or less confident that we can have the best car in the next few races.\"

        Das toch ff wat anders of niet??

        Ten tweede: Elke sportman moet er toch per definitie in geloven dat zij de snelste of beste kunnen zijn? Dat is bij geen enkele sport anders. Alonso en Ferrari hebben ook de middelen en de prestaties mee om een beetje zelfvertrouwen uit te stralen, dat men dat bij hem meteen ziet als arrogantie, iets dat uit de andere 3 bovengenoemde citaten absoluut niet blijkt, zegt meer over jouw persoonlijke voorkeuren qua coureurs dan wat anders.

        • + 0
        • 6 apr 2010 - 19:01
        • Ten eerste: Ik reageer op een stukje hier op f1today en niet op gpupdate of dergelijks. Dat ze hier de vertaling niet in orde hebben kan ik verder ook niets aan doen. Maar ik moet toegeven dat als ik je citaten lees het al veel beter overkomt.

          Ten tweede: Vind ik het knap dat je uit mijn stukje mijn persoonlijke voorkeuren qua coureurs kan halen!
          En daar ga je weer, quote \"Elke sportman moet er toch per definitie in geloven dat zij de snelste of beste kunnen zijn? Dat is bij geen enkele sport anders.\" Je hebt helemaal gelijk, alleen als ik het stukje op F1TODAY lees, dan lees ik niet dat hij zegt dat ze misschien de snelste of beste KUNNEN zijn, maar juist dat hij ervan overtuigt is dat ze dat binnen 2/3 races zijn! een wereld van verschil volgens mij.
          Maar ja, we hadden al geconcludeerd dat de vertaling niet helemaal juist is weergegeven dus eigenlijk gaat het nergens meer over.

          • + 0
          • 7 apr 2010 - 08:08
          • Daarom neem ik de teksten en citaten hier met een korrel zout...Leuke site, maar ze zijn duidelijk met een hoog \"Story\" gehalte opgezet en nog ergerlijker, zinnen tussen aanhalingstekens worden geacht letterlijk vertaald te worden, maar ook dat gebeurt hier niet altijd. Daarom kijk ik tegenwoordig ook meestal op een andere f1 site, jammer genoeg. Zal wel iets met adverteerders te maken hebben en hiervoor zoveel mogelijk traffic proberen te genereren, of zit ik er naast redactie/webmaster??Alonso heeft dit iig niet zo gezegd.

            • + 0
            • 7 apr 2010 - 13:39
          • Dennoow

            Posts: 962

            Waar je het leest doet er in dit geval niet veel toe. Alonso spreekt geen Nederlands dus al zijn citaten in het Nederlands zijn per definitie vertalingen en die worden vaak anders geïnterpreteerd dan het origineel. Ik heb het origineel nog niet eens aangehaald, iemand anders op de site wel. Maar daaruit bleek ook dat de Engelse autosportcitaten een stuk preciezer zijn dan de Nederlandse vertaling. Dus het is vreemd om je stukje te baseren op een semantisch Nederlandstalig verschil waar Alonso niets aan kan doen, hij kent de betekenis van \"kunnen we de snelste auto hebben\" (overtuiging/vertrouwen) en \"hebben we de snelste auto\" (volgens sommigen arrogantie) niet, althans niet in het Nederlands.

            Daarnaast grijpen ze op deze site alsmede op vele andere sites een paar stukjes interview eruit voor een artikel, waardoor veel citaten uit hun context gerukt worden. En ik word er een beetje moe van dat mensen altijd iets slechts in Alonso\'s uitspraken zoeken. Natuurlijk heerst er controverse rond zijn persoon, zeker sinds 2007 toen met die spionagezaak en Hamilton maar ook dat is weer erg van één kant. In onze media werd Alonso weggezet als zeurkous die een voorkeursbehandeling wilde, in de Spaanse Media was het juist Hamilton die het kindje van Ron Dennis was e Alonso tegenwerkte. Er zit in beide verhalen een kern van waarheid maar het is een media-oorlog. In werkelijkheid hebben Alonso en Hamilton geen problemen met elkaar. Ze zullen nooit elkaar\'s beste vriendjes worden maar ze respecteren elkaar wel. Dus veel wordt uit proportie geblazen. Bij Hamilton geldt dat ook, vaak wordt ook in zijn uitspraken veel slechts gezien.

            En eerste stuk van punt 2 heb jij dan weer gelijk in. Reageerde op de verkeerde wat dat betreft.

            • + 0
            • 7 apr 2010 - 14:41
  • Bla,bla,bla.... wat een arrogante zak hooi.

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 17:09
  • Volgens mij halen mensen hier steeds de landen door elkaar. Echt vreselijk evrwarrend.

    Voor alle duidelijkheid, de eerste race was in Bahrein en niet in Australie.

    Denk ook dat Alonso gewoon gelijk heeft. In Bahrein was hij toch wel sneller want hij reed zo naar Vettel toe en kon later zelfs nog heel veel sneller.

    Australie had Vettel wellicht ook moeten stoppen. Webber moest ook stoppen en Vettel gaat doorgaans nog slechter met zijn banden om.

    Maleisie kunnen we weinig van zeggen.

    Zeker goed dat hij er vertrouwen in heeft dat het team vooruit gaat. Ik heb er niet zoveel vertrouwen in, maar je weet maar nooit.

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 17:12
  • cobus

    Posts: 69

    waarom zou het toch komen dat meneer arrogant gevonden wordt, als hij nou eens leerde om zijn muil te houden zou hij misschien wat meer aanhang krijgen , ik durf nu al te beweeren dat als massa nog een paar keer meer voor hem durft te finisse het gezeik weer opnieuw begint dat massa een voorkeur krijgt
    IK MAG DEZE VENT ECHT NIET

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 17:29
  • AlYnsa

    Posts: 1.175

    @Cobus: een voordeel: ALONSO MAG JOU OOK NIET!
    Dus ga lekker met je 3wieler in de straat spelen. \'t is lekker weer.
    * verbaast zich over de iq van sommige reageerders*

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 17:37
    • Verklaar je nader?!

      • + 0
      • 6 apr 2010 - 17:56
      • f60

        Posts: 1.725

        ik kan hem anders wel begrijpen, maar ik ben dan ook geen lid van het plaatselijke Hamilton clubje hier.

        • + 0
        • 6 apr 2010 - 18:35
        • Ben al helemaal geen Hamilton fan, doe mij maar Vettel, Rosberg en......Kimi.
          Dus niet te snel oordelen!

          • + 0
          • 6 apr 2010 - 22:47
  • bmw f1

    Posts: 49

    Over twee of drie races zijn de motoren op als ze zo doorgaan

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 18:05
  • Jay74

    Posts: 46

    Wat bedoelt Alonso met deze zin???? :
    \"Hier in Maleisië was het een vreemde race, omdat we het ze te makkelijk hebben gemaakt.\"

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 18:26
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Het lijkt me toch duidelijk dat Alonso doelt op de screw up tijdens de kwalificatie... hierdoor hebben ze tijdens de race geen moment druk op RB (\'ze\') kunnen uitvoeren en konden zij makkelijk naar de overwinning rijden.

      • + 0
      • 6 apr 2010 - 23:24
    • Waar Alonso het over heeft is dat het team van Ferrari (en McLaren, dat even terzijde) de kwalificatie verprutst hebben.
      Door te lang binnen te blijven waarna er meer regen kwam, lol:)

      Zijn toch al snel even vier auto\'s waar het team van Red Bull niet echt / minder rekening mee hoeft te houden.

      Door helemaal van achter naar voren te moeten rijden hebben ze het Red Bull te makkelijk gemaakt...

      • + 0
      • 6 apr 2010 - 23:46
  • enzo

    Posts: 71

    Ik denk denk de rijders als geen ander weten welke ontwikkelingen eraan staan te komen, ik denk ook dat de Ferrari nu al snel is en dat alleen Red Bull en in mindere mate McLaren concurrenten zijn. Elke sporter zal roepen dat hij kan en gaat winnen, dus is Alonso arrogant dat hij dit roept of zijn de critici naief dat ze het raar vinden dat hij dit roept?

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 19:22
  • Alonso arrogant of gewoon motiverend ?
    f1 politiek dames en heren,f1 politiek.
    dit is wat er echt gebeurd is :

    media : Fernando, what do you think about the speed of the f10.
    Alonso : well, i think we have a potential car, if we work more we could be the strongest team.
    media : how would you motivate your team ?
    Alonso : Come on team, i believe in us,no worries, we will have the fastest car on the grid.
    Media : haha, alright, what about the engine problems ?
    Alonso : i think i should answer your question later.

    bron : buitelandse F1 media.

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 22:34
  • Koen

    Posts: 277

    Ik heb het altijd wel gehad voor sportmensen met een uitgesproken mening, dus zal mijn sympathie voor Alonso niet ontkennen. Maar Alonso zegt gewoon dat ze de middelen hebben om de auto te verbeteren en daardoor over enkele races misschien/wellicht de beste auto van de grid hebben... in Asutralië zei ongeveer iedereen al dat qua totaalpakket Ferrari de beste wagen had... waren al die kenners dan ook arrogant?
    jullie hebben je oordeel al klaar zodra je de naam ziet.

    dus Alonso is arrogant en eist altijd en overal een voorkeursbehandeling, ook aan de kassa van de albert heijn, Massa crybaby en kan niet inhalen, Schumacher heeft het niet meer in zich, Button is een taxichauffeur, Hamilton kan alleen winnen als zijn team valsspeelt...
    Nu we al deze hebben gehad, kunnen we weer inhoudelijk reageren aub?
    (en dan vergeet ik Piquet nog...)

    • + 0
    • 7 apr 2010 - 11:49
  • reetkever

    Posts: 12

    HULDE aan deze man!!
    Misschien is et handig om niet te reageren als Alonso hater. Als je dan zo graag negatieve dingen wil gaan schrijven over hem, doe et dan over een paar races als blijkt dat hij et fout had! Je heb geen idee of et bluf is of dat et waar is.. spreek jullie over een paar races wel weer..

    • + 0
    • 7 apr 2010 - 18:53

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar