user icon

Button blij met Alonso als teamgenoot in 2015

  • Gepubliceerd op 13 feb 2015 15:42
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
McLaren-coureur Jenson Button is blij met de komst van Fernando Alonso naar de Britse renstal. Samen moeten ze de equipe uit Woking, met behulp van nieuwe motorenpartner Honda, naar voren stuwen. Twee wereldkampioen bij elkaar, op papier beschikt McLaren over een prachtige line-up.

Button deelde aan AS mede: "Elke coureur wil een competitieve teamgenoot, denk ik. Het is altijd goed om te zien wat een ander kan doen, wat zijn sterke en zwakke punten zijn en wat je daar zelf tegenover kan zetten. Het is ook fijn om met een ervaren iemand als Fernando samen te werken."

"Hij is een tweevoudig wereldkampioen en is al bijna net zo lang als ik actief op dit niveau, dus ik geloof dat we met hem in de gelederen in het voordeel zijn. Ik heb altijd gezegd dat ik de beste rijders naast me wil, dat ik me ooit tegen Fernando zou willen meten en dit jaar is het zover."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Uiteraard is JB blij, hij heeft al tweemaal een kampioen als teamgenoot verslagen en nog krijgt hij niet het respect wat JB verdient. Als hij Alonso ook verslaat dan kunnen de critici niet om hem heen.

    • + 0
    • 13 feb 2015 - 15:54
    • Ik denk dat Button het zwaar gaat afleggen tegen Alonso maar we zullen zien... :)

      • + 0
      • 13 feb 2015 - 15:58
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @Sanderf1: Dat riep men ook toen Hamilton daar nog racete, en Sergio Perez zou hem ook wel eventjes de oren gaan wassen.

      • + 0
      • 13 feb 2015 - 16:35
    • gp

      Posts: 4.370

      Zeg jongens, wees nu een beetje realistisch. Hij was toch echt geen partij voor Hamilton.

      • + 0
      • 14 feb 2015 - 00:39
  • Maximo

    Posts: 6.830

    Ik moet de eerste coureur nog tegenkomen die in februari tegen de pers zegt dat ie niet blij is met zijn teamgenoot.

    • + 0
    • 13 feb 2015 - 16:14
    • szixxx

      Posts: 4.754

      En toch denk ik dat Button oprecht blij is met Alonso als teamgenoot. Hij wil zich meten met de besten en tot nu toe gaat hem dat aardig goed af.

      • + 0
      • 13 feb 2015 - 16:37
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    Jenson wordt onderschat denk ik.
    Hij is nooit door iemand zoek gereden en kan iedere topper partij bieden.
    Ik vind het overdreven wanneer gezegd wordt dat hij Lewis heeft verslagen, misschien op punten maar niet in overwinningen en poles en als je die seizoenen goed gevolgd hebr dan kun je niet anders consluderen dat Lewis de snellere rijder is. Lewis was niet consistent dorr verschillende interne en externe faktoren.
    Wanneer Lewis consisten is dan is hij zga niet te verslaan, zie 2014, 2007/2008.

    Fernando en Jenson zullen aan elkaar gewaagd zijn, mooi toch.

    • + 0
    • 13 feb 2015 - 23:08
    • Valanga

      Posts: 70

      Op pure snelheid moet hij het inderdaad afleggen tegen Hamilton. Maar het gaat om zoveel meer dan pure snelheid, ik denk alleen al aan inzicht, consistentie, doorzettingsvermogen, ... en op basis van de feiten kan je niet anders dan concluderen dat Button een geweldige F1 piloot. Hij heeft al langs de grootste talenten gereden, ze allemaal verslaan -inclusief Hamilton- en is wereldkampioen geworden. Wat wil je nog meer... hij heeft niks meer te bewijzen, dus ik denk ook dat hij oprecht blij is dat hij zich kan meten met wat velen de beste F1 piloot van deze generatie vinden.

      • + -1
      • 14 feb 2015 - 10:21
    • Hij is in 2007 toch echt wel verslaan hoor.. En om 2008 nou consistent te noemen..

      • + 0
      • 14 feb 2015 - 11:35
  • sailor

    Posts: 10.753

    Button heeft wel degelijk 2 kampioenen verslagen , en daardoor wordt hij behoorlijk onderschat.

    • + 0
    • 14 feb 2015 - 02:41
  • terazino

    Posts: 631

    It's all fun and games tot de eerste teamorder. Ik denk niet dat Button partij is voor Alonso.....

    • + 0
    • 15 feb 2015 - 17:03
    • gp

      Posts: 4.370

      Dat hebben we gezien met Hamilton, toen ze beide de opdracht kregen vaart te minderen i.v.m. het brandstofverbruik. Sinds die actie van hem is Button voor mij een rat. Ik denk dat hij zijn slinkse streken ook gaat proberen aan te wenden bij Alonso. Alleen is Alonso mischien nog erger dan hem.

      • + 0
      • 15 feb 2015 - 20:51

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar