Sebastian Vettel ontsnapt aan straf na afloop van race

  • Gepubliceerd op 04 apr 2010 18:35
  • 13
  • Door: Dennis Roke
Sebastian Vettel heeft op het nippertje een straf ontlopen wegens het inhalen onder geel in de slotfase van de Grand Prix van Maleisië. De Duitser leidde de wedstrijd comfortabel toen hij twee ronden voor het einde achterblijver Jarno Trulli voorbij stak. Dat deed hij in bocht 4, waar net de gele vlag uithing vanwege de gestrande Ferrari van Fernando Alonso.

De stewards bekeken de beelden en telemetriedata van Vettel en concludeerden dat de Duitser voldoende vaart heeft geminderd in de betreffende sector en de achterblijver inhaalde wegens een vermeend probleem met diens wagen.

Vettel heeft de uitspraak mede te danken aan het advies van oudgediende Johnny Herbert, die tot 2000 zelf Formule 1 reed. Herbert had dit weekend zitting in het panel van de Stewards of the Meeting.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Trulli weer betrokken bij zo\'n vreemd incident. Waarom gaat die gek dan ook van zijn gas af om Vettel er voorbij te laten?

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 20:08
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Trulli hoefde niet eens van z\'n gas af omdat ie al tergend langzaam reed door een probleen aan z\'n wagen (of brandstof tekort ofzo). Z\'n ronde tijd op \'t einde waren volgens mij boven de 2 minuten.

      • + 0
      • 4 apr 2010 - 21:16
      • Nee trulli had problemen met zijn wagen. Zijn tijden waren rond de 2:04 vandaar dat Mensen zo snel hem voorbij konden gaan. Ze wouden bij Lotus dat hij hoe dan ook de finish haalde dus om te zorgen dat hij geen grote problemen kreeg met zijn wagen reed hij langzaam

        • + 0
        • 5 apr 2010 - 03:36
      • Trulli ging wel degelijk van zijn gas af. Toen ging hij zitten zwaaien naar vettel. Die malloot had gewoon door moeten rijden.

        Net zo irritant als mensen die voor me stil gaan staan om mensen over te laten steken terwijl er achter me geen auto te zien is. Als ze dan gewoon doorrijden gaat het allemaal een stuk sneller.

        • + 0
        • 6 apr 2010 - 00:39
        • Copse

          Posts: 361

          Dat hoort nou eenmaal zo op een zebrapad..... ;-)

          • + 0
          • 6 apr 2010 - 09:34
  • -Baron-

    Posts: 3.091

    \"en de achterblijver inhaalde wegens een vermeend probleem met diens wagen.\"

    Volgens mij is dat probleem standaard. Die Lotus gaat gewoon niet hard. :P

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 20:12
  • Zou ook wel te gek voor woorden zijn als hij hiervoor gestraft werd. Trulli zwaaide nog met het idee dat hij er langs kon/mocht.

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 20:28
  • Ik ben erg blij met de oud-coureurs in de staf van de wedstrijd leiding. Er zijn dit jaar al enkele voorvallen geweest die in met name vorig jaar zeker zouden zijn bestraft! Laat alleen wel duidelijk zit dat dit het racen ten goede komt! Chapau wedstrijdleiding!

    • + 0
    • 5 apr 2010 - 08:10
  • felix50

    Posts: 5.792

    amilton heeft toch ook straf gekregen om dat hij te vaak van zijn lijn af gingin het gevcht met Petrov.Hij mag blij zijn dat hij er met een voorwaardelijk anaf komt omdat renault de klacht niet wil door zetten.Toch zijn er afspraken en toch doet hij het weer ,Hamilton waarom toch

    • + 0
    • 5 apr 2010 - 09:08
    • Omdat Hamilton niet verdedigde maar uit eigen beweging van lijn veranderde om te proberen Petrov af te schudden. Heel wat anders dan blokkeren.

      On topic: prima ook geen straf voor Vettel. Laat ze gewoon blijven racen ipv straffen uitdelen.

      • + 0
      • 5 apr 2010 - 14:12
  • F#CK !!!
    Geel = geel !!!!
    Wat een onzin weer om hier geen straf voor te geven, als het zo is dan zal hij er voor moeten bloeden, simpel !!!
    Lekker eenduidig weer die regels en de FIA !!!
    BAH !!!

    • + 0
    • 5 apr 2010 - 19:08
    • Ja, en zoals Hamilton die geen straf verdient volgens jouw in een ander topic? Daar is de FIA dus ook lekker eenduidig zeker? Hij zou die straf ook moeten krijgen. Zielig dat je op deze manier wilt winnen.
      Trulli gaat bijna stilstaan, en wuift Vettel erlangs. Vettel stond ook bijna stil en zelfs in de bocht nog.

      • + 0
      • 5 apr 2010 - 19:59

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar