user icon

Vettel: "Het ging vrij redelijk voor een eerste dag"

  • Gepubliceerd op 01 feb 2015 18:19
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Sebastian Vettel loopt niet de polonaise nu hij op de eerste dag van de eerste test ter voorbereiding op het nieuwe seizoen de beste tijd heeft laten noteren. De Duitser was met een 1:22.620 zes tienden sneller dan de snelste tijd van vorig jaar in Jerez, maar dat zegt niet zoveel. Het is en blijft maar testen, dus bewaart de viervoudig wereldkampioen de rust.

Vettel: "Ik ben tevreden over het aantal ronden dat we afgelegd hebben, al hadden we liever nog meer gereden. Dat werd verhinderd door wat telemetrie-problemen. Dat kostte even tijd om op te lossen, maar voor een eerste dag ging het vrij redelijk. Dit is een goed uitgangspunt, hier moeten we op voortborduren. Daar zijn deze tests voor bedoeld."

"Ik ben in de winter meermaals in Maranello geweest en dat is elke keer weer imponerend. De potentie is enorm, maar we hebben nog veel te doen. Het gevoel in rood is anders, het is even wennen. Ik heb geen greintje spijt van mijn periode bij Red Bull Racing, maar Ferrari is iets speciaals. Vorig jaar was moeilijk, maar dit is het begin van een nieuw hoofdstuk, een nieuwe uitdaging."

"Ik heb nog geen bijnaam voor de SF15-T bedacht. Dat doe ik meestal pas in de laatste fase van het testseizoen en dat gebeurt in overleg met mijn engineers. Ik heb voor het eerst in jaren een helmdesign zonder Red Bull moeten bedenken. Ik heb het lekker simpel gehouden en ik ben van plan om niet meer om de haverklap van ontwerp te wisselen."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Peter

    Posts: 955

    Heel goed Seb. Beste helmdesign ooit van jou. Niet veranderen!

    • + 0
    • 1 feb 2015 - 18:28
    • Jammer van die driekleur op z'n helm..

      • + 0
      • 1 feb 2015 - 18:43
    • Peter

      Posts: 955

      Tja, hoeveel plezier we ook gaan beleven aan hem, 't is en blijft een Duitser.

      • + 0
      • 1 feb 2015 - 18:52
    • Cypher

      Posts: 2.159

      Wat is er mis met Duitsers dan? Denk dat zij over het algemeen aangenamere mensen zijn dan Nederlanders :)

      • + 0
      • 1 feb 2015 - 19:04
    • Ferrari, Ferrari über alles
      über alles in der Welt !!

      :P

      • + 0
      • 2 feb 2015 - 08:34
    • Ik denk dat Peter teveel in de geschiedenisboeken heeft gelezen de laatste tijd ;)

      • + 0
      • 2 feb 2015 - 09:44
  • marcio

    Posts: 2.742

    Mooi om te zien dat Vettel het naar zijn zin heeft bij Ferrari. Alleen mag hij nu stoppen met het telkens benadrukken hoe fijn Ferrari is. Begint storend te worden!! Ik hoop van harte dat hij en Raikkonen Ferrari weer naar de top brengen. De afgelopen jaren draaide dit team om Alonso heen en dat heeft het team geen goed gedaan. Ik ben er heilig van overtuigd dat Vettel succesvol zal zijn bij Ferrari. Al was het alleen maar om de Britten te irriteren met hun anti-Vettel houding. Toen Vettel kampioenschappen bij elkaar reed in een dominante wagen in 2011 en 2013 riepen zij dat het aan de wagen lag en dat F1 saai geworden was. Nu Hamilton datzelfde aan het doen is in een wagen welke nog dominanter is, roepen zij hoe geweldig de beste man wel niet is en dat F1 nooit zo spannend geweest is. Over dubbele moraal gesproken!

    • + 0
    • 1 feb 2015 - 19:04
    • Ja en hun continue ophemelen van Mercedes (omdat voornamelijk Hamilton daar rijd) Vandaag hadden ze het alleen maar over Mercedes, Mercedes, Mercedes. Irriteerde me mateloos aan de Engelse verslaggeving, zowel op autosport als op Sky.

      • + 0
      • 1 feb 2015 - 19:16
    • LimboF1

      Posts: 4.999

      Helemaal mee eens Marcio, met Vettel/RBR waren er nog kansen voor anderen. Afgelopen jaar was gewoon saai, het enige wat het nog een beetje leuk hield was de gevechten tussen Rosberg en Hamilton. Ik hoop dat we dit jaar een ander jaar krijgen, want nog een seizoen als afgelopen jaar gaat fans kosten.

      • + 0
      • 1 feb 2015 - 20:17

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar